Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onze nieuwe T4

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Santoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2016, 21:10

Onze nieuwe T4

Bericht door Santoo »

Hallo :wjw -ers,

Hans en zijn vriendin CC melden zich aan vanuit het midden van het land.

Morgen gaan wij onze eerste bus ophalen in Enschede, een mooie zwarte T4 2,5 TDI 102PK uit 2001 met Reimo dak.

Afbeelding

In de afgelopen weken al verslaafd geweest aan dit forum en door alle berichten ons van 2 miskopen kunnen behoeden; Een T5 130pk met de welbekende startproblemen en een T4 die aan zo ongeveer alle aankooptips niet voldeed (al was de advertentie nog zo veelbelovend). Dank nog daarvoor.

Nu eerst maar eens een paar weken rijden en dan kijken wat er nog te verbeteren valt voor onze eerste reis naar Noorwegen deze zomer. Tegen die tijd zal ik ook wel een projectpagina aanmaken denk ik. En als de bus zich bewijst krijgt hij een :T44EVER sticker natuurlijk..

gr,
Hans
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Onze nieuwe T4

Bericht door LAYCA »

Welkom Hans & vriendin CC :lach

Veel plezier met jullie aanschaf :campingT4

Zo te zien is dit een verlengde uitvoering.(lange wielbasis)
Net als de mijne ook verlengd en ook met REIMO dak.
En naar Noorwegen vind ik persoonlijk de beste keus met zo'n bussie.
Je vind hier werkelijk alles voor jullie nieuwe liefde :bifun

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene_Pennings
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
Contacteer:

Re: Onze nieuwe T4

Bericht door Rene_Pennings »

Welkom bij :wjw !!

Veel plezier met jullie nieuwe T4 !!

Groeten,

René
Live the life you love, love the life you live :T44EVER
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onze nieuwe T4

Bericht door Bikeman »

Have fun !! :ikrij
Maar dat zal zeker lukken :campingT4

Groet'n ût Grûnn

Bikeman
Santoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2016, 21:10

Re: Onze nieuwe T4

Bericht door Santoo »

Dank voor het welkom. Het is een lange versie inderdaad en zal snel een project pagina aanmaken met meer foto's en de plannen.

Nu de eerste km's erop zitten en wat dingetjes die me dwars zitten;

-Linker buitenspiegelglas trilt en zakt soms helemaal weg(niet elektrisch verstelbaar). Ik zal eerst wat tips volgen; oa proberen om het asje wat dikker te maken met isolatietape.

-veel windgeluid rechts(boven?). Ben er nog niet uit of het via het hefdak komt of de schuifdeur, maar het lijkt me niet normaal dat je moet schreeuwen om elkaar te verstaan?

-de 3 ventilatieroosters in het midden geven alleen maar koude lucht, dus die zaten dicht gisteravond. :winter

-en dan wat me het meeste dwars zit; klopt het dat je bij gas los laten (afremmen op de motor) een ratelend geluid hoort? Bij stationair, versnellen, loopt alles als een zonnetje, maar bij gas los klinkt het zoals het vroeger klonk met zo'n speelkaart die je tussen je spaken stak op de fiets :ie

Misschien wel de moeite waard om een apart topic aan te maken onder t4 vragen? (Ben nog niet zo bekend met de forumetiquette..)
Plaats reactie