Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
morgen door de 500.000km grens
morgen door de 500.000km grens
het is hier al vaker gemeld: de T4 2.5 tdi's zijn onverslijtbaar. En morgen is het dus zo ver en gaat onze t4 tdi syncro met AXL motor door de 500.000 km grens . En in volle gezondheid, ik heb het idee dat dit nog jaren zo door kan gaan (met >40.000 km per jaar en zeer veel snelwegkilometers):
- vrijwel geen olieverbruik
- motor nooit open geweest:
- eerste verstuivers, nokkenas, klepstoters
- eerste turbo
- gewoon met werkende EGR klep en katalysator
- versnellingsbak en syncro techniek nooit gerepareerd
- eerste vliegwiel
- eerste startmotor
- stoelen niet versleten of doorgezakt
- vrijwel geen roest
Veel onderhoud zelf gedaan (olie, remmen, filters, uitlaat, etc).
Reparaties sinds 2006: koppeling (3x), veren achter (2x), vacuümpomp, accu, distributieriem + waterpomp om de 100.000 km, dieselinjectiepomp gereviseerd wegens afgelopen poelie, uitlaatdelen, dynamo, meerdere voorruiten (4 of zo), remschijven en -blokken, banden, remleidingen voor, fusees, stuurkogels.
Al met al dus een ongelofelijk goed product; ' zo maken ze ze niet meer'
- vrijwel geen olieverbruik
- motor nooit open geweest:
- eerste verstuivers, nokkenas, klepstoters
- eerste turbo
- gewoon met werkende EGR klep en katalysator
- versnellingsbak en syncro techniek nooit gerepareerd
- eerste vliegwiel
- eerste startmotor
- stoelen niet versleten of doorgezakt
- vrijwel geen roest
Veel onderhoud zelf gedaan (olie, remmen, filters, uitlaat, etc).
Reparaties sinds 2006: koppeling (3x), veren achter (2x), vacuümpomp, accu, distributieriem + waterpomp om de 100.000 km, dieselinjectiepomp gereviseerd wegens afgelopen poelie, uitlaatdelen, dynamo, meerdere voorruiten (4 of zo), remschijven en -blokken, banden, remleidingen voor, fusees, stuurkogels.
Al met al dus een ongelofelijk goed product; ' zo maken ze ze niet meer'
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: morgen door de 500.000km grens
Gefeliciteerd! Wij kunnen voorlopig alleen maar hopen dat de onze ooit ook zo ver komt....
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Re: morgen door de 500.000km grens
Proficiat !!!
Mooi om te lezen
Mooi om te lezen
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: morgen door de 500.000km grens
Gefeliciteerd
gr Peter 882
gr Peter 882
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Re: morgen door de 500.000km grens
Mooi man
Zo zie je maar geen rotzooi die
Groeten Wim
Zo zie je maar geen rotzooi die
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
- Martin Benjamins
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:04
- Locatie: Åndalsnes,Noorwegen
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
Mooi man !!!
Re: morgen door de 500.000km grens
En gebeurd . Let niet op het oranje lampje voor de remblokslijtageindicator. Dat is een draadbreukje
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: morgen door de 500.000km grens
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: morgen door de 500.000km grens
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: morgen door de 500.000km grens
gefeliciteerd en welkom bij de club van 5!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: morgen door de 500.000km grens
Mooi! Dat biedt perspectieven want ik heb nog 170.000 km te gaan tot het half miljoen, maar ik kom maar aan 20.000 km per jaar.
De jaren gaan natuurlijk ook tellen naast de kilometers.
Wel opmerkelijk dat je al aan de 4e koppeling toe bent. Ik heb mijn eerste koppeling nog, 17 jaar oud, 330.000 km.
De jaren gaan natuurlijk ook tellen naast de kilometers.
Wel opmerkelijk dat je al aan de 4e koppeling toe bent. Ik heb mijn eerste koppeling nog, 17 jaar oud, 330.000 km.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: morgen door de 500.000km grens
Leuk die enthousiaste reacties!
Als je minder kilometers rijdt gaat de carosserie misschien eerder parten spelen. Die van ons is nog 'jong': van 2003.
Mbt de koppeling: terechte opmerking. Dat raadsel is nooit oplost. We kochten de auto bij 50.000km. Bij 75.000 km was de koppeling versleten. Precies 75.000 km verder ging hij weer slippen. Dus bij 150.000 km zat er al de 3e set in. Uiterst curieus. Ik koos toen voor een verzwaarde set van Sachs maar (dom dom) ik heb niet het druklager laten vervangen (en de garage waarschuwde me ook niet dat dit om problemen vragen is). Die ging toen lekken dus bij 300.000 km kon de boel weer open en heb ik er weer een normale set in laten monteren.
En toen waren de problemen over: deze zit er nu dus al 200.000 km in. Helaas rammelt nu a zo'n 2 jaar het vliegwiel dus ik wil toch wel op redelijk korte termijn de hele boel weer laten vervangen.
Als je minder kilometers rijdt gaat de carosserie misschien eerder parten spelen. Die van ons is nog 'jong': van 2003.
Mbt de koppeling: terechte opmerking. Dat raadsel is nooit oplost. We kochten de auto bij 50.000km. Bij 75.000 km was de koppeling versleten. Precies 75.000 km verder ging hij weer slippen. Dus bij 150.000 km zat er al de 3e set in. Uiterst curieus. Ik koos toen voor een verzwaarde set van Sachs maar (dom dom) ik heb niet het druklager laten vervangen (en de garage waarschuwde me ook niet dat dit om problemen vragen is). Die ging toen lekken dus bij 300.000 km kon de boel weer open en heb ik er weer een normale set in laten monteren.
En toen waren de problemen over: deze zit er nu dus al 200.000 km in. Helaas rammelt nu a zo'n 2 jaar het vliegwiel dus ik wil toch wel op redelijk korte termijn de hele boel weer laten vervangen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986