Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door odorf »

Zo, ga ik me er ook maar weer eens tegenaan bemoeien.

Deze laatste is ook in mijn ogen (mogelijk) een overgezet interieur.
Buiten alles wat hiervoor is benoemd.
Ook opvallend; twee verschillende stickers, voorop een grijze, vanaf 96, zou kunnen kloppen.
Achterop een bordeaux/gele die van de eerdere series afkomstig is.

Kan natuurlijk een andere achterklep in zijn gegaan, of overgespoten.
Maar als er meerdere dingen aan een camper al niet kloppen is het in mijn ogen verdacht.
Ander vinyl op de vloer en de geknutselde instapbak bij de schuifdeur vind ik een teken.

Maar, het is een camper met een net interieur, daar is op zich natuurlijk niets mis mee.
Maar de prijs en vermelding is die van een 'echte'. En dat klopt wellicht niet.

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 25 mei 2016, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Ok. Bedankt voor jullie opmerkingen en tips nav de advertentie. Ik ga t verder uitzoeken. (Krijg er zowaar nog lol in :knipoog )
Mochten jullie een mooie t4 weten die aangeboden wordt dan hoor ik t graag!
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Ik had net een bedrijf gebeld die volgens een aantal mensen in onze gegevens die daar campers hebben gekocht, betrouwbaar is.
Zij hadden net een camper binnen. Originele Volkswagen Westfalia T4 uit '99 met slaapdak. 2,5TDI motor met airco.
Heeft 130.000 gereden. Zij geven aan dat ze deze camper altijd in onderhoud hebben gehad en in 2005 aan iemand hebben verkocht die er niet veel mee heeft gereden en de camper nu terugverkocht heeft.
Volgens bedrijf is de camper in enorm goede staat.
Prijs 21.000

Opbouw van de kilometerstand kan ik volgens mij nakijken. Want dat vind ik nog een twijfel
Verder vind ik bovenstaande erg aantrekkelijk maar hij is behoorlijk aan de prijs. Aan de andere kant ga ik ervanuit dat als we deze bv over 5 jaar verkopen (omdat we evt een andere camper willen) we er een mooie prijs voor terug kunnen krijgen.

Wat is jullie idee en mocht bovenstaande allemaal kloppen wat vinden jullie dan van de prijs?
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Trouwens....rijden jullie in het dagelijks leven ook met de T4 of hebben jullie ernaast nog een personenauto?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Hanz »

femkeb schreef:Ik had net een bedrijf gebeld die volgens een aantal mensen in onze gegevens die daar campers hebben gekocht, betrouwbaar is.
Zij hadden net een camper binnen. Originele Volkswagen Westfalia T4 uit '99 met slaapdak. 2,5TDI motor met airco.
Heeft 130.000 gereden. Zij geven aan dat ze deze camper altijd in onderhoud hebben gehad en in 2005 aan iemand hebben verkocht die er niet veel mee heeft gereden en de camper nu terugverkocht heeft.
Volgens bedrijf is de camper in enorm goede staat.
Prijs 21.000

Opbouw van de kilometerstand kan ik volgens mij nakijken. Want dat vind ik nog een twijfel
Verder vind ik bovenstaande erg aantrekkelijk maar hij is behoorlijk aan de prijs. Aan de andere kant ga ik ervanuit dat als we deze bv over 5 jaar verkopen (omdat we evt een andere camper willen) we er een mooie prijs voor terug kunnen krijgen.

Wat is jullie idee en mocht bovenstaande allemaal kloppen wat vinden jullie dan van de prijs?
Als dit allemaal klopt (bouwjaar, kilometerstand, staat) dan zal je dit voor deze prijs niet snel ergens anders vinden. Maar ... is kilometerstand de stand van de auto of van de motor na een revisie/vervanging. Want dan heeft de rest van de auto wel meer kilometers gemaakt. Ook op letten of de distributie al vervangen is want anders moet je dit zeker direct laten doen en komt er nog zeker zo'n 700-1000 euro bij. Maar als het allemaal klopt zou ik zeker even gaan kijken, ook al is het boven het bedrag wat je in gedachten had. En voor deze prijs moet hij wel echt in keurige conditie zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Absoluut waar Jan . Het is enorm veel geld. Maar dat geldt voor alle vw westfalia's hefdak, met n redelijke km stand, tdi motor en goede staat.
Wij zijn zelf niet zo handig dat we n busje zelf kunnen ombouwen dus naar mijn idee hebben we geen ander alternatief dan n smak geld uit te geven. Heb jij nog n idee hoe we veel goedkoper aan zo'n camper kunnen komen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Hanz »

jan2009 schreef: Persoonlijk blijf ik het achterlijk veel geld vinden , omdat er westfalia op staat.
:lach
Achterlijk veel geld of niet, als je ziet hoe snel dit soort campers verkocht zijn dan zijn er blijkbaar genoeg mensen die dit bedrag er graag voor over hebben, en dus worden deze prijzen gevraagd. Als je voor minder geld een compacte buscamper wilt hebben dan wordt het zelfbouw of een Ford Nugget kopen (is dit vloeken op dit forum?). Dan weet je ook zeker dat je een bak roest koopt, maar wel iets meer ruimte en ook onverwoestbare motoren. En je hebt gelijk, de wens om van de vrijheid van een kleine camper te genieten is belangrijker dan de eventuele inruilwaarde in de toekomst.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Hanz schreef:
jan2009 schreef: Persoonlijk blijf ik het achterlijk veel geld vinden , omdat er westfalia op staat.
:lach
de wens om van de vrijheid van een kleine camper te genieten is belangrijker dan de eventuele inruilwaarde in de toekomst.
Absoluut. .ik ga er ook vanuit dat we n camper ook echt lang gaan gebruiken. Maar probeer voor jezelf het mogelijk errug veel geld uitgeven goed te praten :gekte
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Noorfalia »

jan2009 schreef:
femkeb schreef:

Verder vind ik bovenstaande erg aantrekkelijk maar hij is behoorlijk aan de prijs. Aan de andere kant ga ik ervanuit dat als we deze bv over 5 jaar verkopen (omdat we evt een andere camper willen) we er een mooie prijs voor terug kunnen krijgen.
Tja , zo,n benadering is natuurlijk zwaar koffiedik kijken.

Je koopt zo,n ding om er van te genieten en je het vele geld er voor over hebt.

Busje is van 1999 en je komt er nu al verschillende milieuzones niet meer mee in ! , hoe zal dat over 5 jaar zijn ?
Wellicht kan je haar dan aan de straatstenen niet meer kwijt.
:nuts
Als investering zou ik zo'n ding ook echt niet nemen op dit moment. Kopen, in gedachten direct afschrijven en genieten. En dan is het maar net wat je ervoor kunt en wilt missen. Afhankelijk van hoe vaak je hem gaat gebruiken ga je nog nog steeds relatief goedkoop op vakantie als je het over x jaar uitsmeert.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Hanz »

femkeb schreef:
Hanz schreef:
jan2009 schreef: Persoonlijk blijf ik het achterlijk veel geld vinden , omdat er westfalia op staat.
:lach
de wens om van de vrijheid van een kleine camper te genieten is belangrijker dan de eventuele inruilwaarde in de toekomst.
Absoluut. .ik ga er ook vanuit dat we n camper ook echt lang gaan gebruiken. Maar probeer voor jezelf het mogelijk errug veel geld uitgeven goed te praten :gekte
Dat is inderdaad een mentale hobbel die even genomen moet worden. Toen wij onze California kochten was dat de oudste, maar ook de duurste auto die ik ooit gekocht heb. Na een poosje went dit wel. En tijdens de zoektocht hebben we ons budget een paar keer naar boven moeten bijstellen om de camper te vinden die wij voor ogen hadden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Noorfalia »

femkeb schreef:Heb jij nog n idee hoe we veel goedkoper aan zo'n camper kunnen komen?
Nee, maar had je deze http://link.marktplaats.nl/m653216036 die ik eerder gepost had en waar lutra ook aan refereerde al geprobeerd? Hij weet de prijzen ook wel, maar ik vond hem als verhuurder in elk geval zeer oké en eerlijk overkomen. Zit in Beekbergen, jullie ook in Gelderland toch? Weet overigens niet of hij nu überhaupt wat te koop heeft.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Multivan Generation »

femkeb schreef:Absoluut. .ik ga er ook vanuit dat we n camper ook echt lang gaan gebruiken. Maar probeer voor jezelf het mogelijk errug veel geld uitgeven goed te praten :gekte
Probeer je roze bril af te zetten en objectief te blijven.
Een vergelijkbaar busje zonder westfalia dak en keuken, kost 15.000 euro minder.
Tel daarbij op dat het zowat allemaal 15 jaar oud is, en je dus ook kosten krijgt voor reparatie van koelbox, huishoudaccu's, campergerelateerde elektronica, roest etc.

Als ik het topic zo lees, dan lijkt het erg overhaast te zijn, je zoektocht bereikt een kookpunt.
Mijn advies: laat het even zitten en neem rustig de tijd om in het najaar te gaan shoppen.
Gebruik deze periode om goed rond te kijken..

Ik heb mijn bus zelf omgebouwd naar camper,
heb wel gekozen voor een westfalia dak vanwege de kwaliteit, maar bewust niet voor een westfalia interieur.
Zoals Jan redeneer ik ook, dat zijn verrekt dure kastjes..
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Multivan Generation schreef:
femkeb schreef:Absoluut. .ik ga er ook vanuit dat we n camper ook echt lang gaan gebruiken. Maar probeer voor jezelf het mogelijk errug veel geld uitgeven goed te praten :gekte
Probeer je roze bril af te zetten en objectief te blijven.
Een vergelijkbaar busje zonder westfalia dak en keuken, kost 15.000 euro minder.
Tel daarbij op dat het zowat allemaal 15 jaar oud is, en je dus ook kosten krijgt voor reparatie van koelbox, huishoudaccu's, campergerelateerde elektronica, roest etc.

Als ik het topic zo lees, dan lijkt het erg overhaast te zijn, je zoektocht bereikt een kookpunt.
Mijn advies: laat het even zitten en neem rustig de tijd om in het najaar te gaan shoppen.
Gebruik deze periode om goed rond te kijken..

Ik heb mijn bus zelf omgebouwd naar camper,
heb wel gekozen voor een westfalia dak vanwege de kwaliteit, maar bewust niet voor een westfalia interieur.
Zoals Jan redeneer ik ook, dat zijn verrekt dure kastjes..
Bedankt voor je reactie. We waren wel al een tijd aan t rondkijken hoor en zijn de afgelopen tijd bij een aantal bedrijven geweest. Daarop hebben we besloten voor een t4 te gaan en ben ik via dit forum actiever gaan zoeken. We willen ook niet koste wat kost nu een camper, alleen als een erg mooie langskomen wil ik dat niet laten schieten.
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door DeGemeneDehler »

Een algemeen advies voor het aanschaffen van een tweedehands wagen: je kunt er beter een paar laten schieten en er op een gegeven moment zeker zijn dat je je droomauto hebt, dan denken dat je er een laat schieten en maar er later spijt van krijgen dat je die gekocht hebt. Zelf heb ik meer dan een driekwart jaar rondgekeken voordat ik mijn Dehler kocht en ondanks dat het lange wachten, heb ik daar absoluut geen spijt van. Zelfs als je denkt dat je alles in orde is, je komt toch meer tegen dan je denkt. Succes!
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Beckontheroad »

DeGemeneDehler schreef:Een algemeen advies voor het aanschaffen van een tweedehands wagen: je kunt er beter een paar laten schieten en er op een gegeven moment zeker zijn dat je je droomauto hebt, dan denken dat je er een laat schieten en maar er later spijt van krijgen dat je die gekocht hebt. Zelf heb ik meer dan een driekwart jaar rondgekeken voordat ik mijn Dehler kocht en ondanks dat het lange wachten, heb ik daar absoluut geen spijt van. Zelfs als je denkt dat je alles in orde is, je komt toch meer tegen dan je denkt. Succes!
Haast en emoties zijn slechte raadgevers en vaak duur.....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie