Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.0 DSG
T5 2.0 DSG
Hallo iedereen,
Sinds kort een T5 gekocht, en deze laten spuiten, dus het leek me wel leuk om ook aan jullie te laten zien hoe het geworden is
Zo heb ik de transporter gekocht: Verder niets bijzonders, en het leek me toch wel leuk om de bus een beetje meer "van mezelf" te maken. En laat een vriend van me nu net een spuitcabine hebben!
Alles eraf, en onderweg naar de spuitcabine!
Sinds kort een T5 gekocht, en deze laten spuiten, dus het leek me wel leuk om ook aan jullie te laten zien hoe het geworden is
Zo heb ik de transporter gekocht: Verder niets bijzonders, en het leek me toch wel leuk om de bus een beetje meer "van mezelf" te maken. En laat een vriend van me nu net een spuitcabine hebben!
Alles eraf, en onderweg naar de spuitcabine!
Laatst gewijzigd door VonGaag op 18 mei 2016, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T5 1.9 DSG
De opgegeven kleur, "candy white", klopte niet helemaal, dus is de spuiter zelf aan het mengen gegaan. Aardig gelukt volgens mij!
Laatst gewijzigd door VonGaag op 18 mei 2016, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T5 2.0 DSG
en klaar
Re: T5 2.0 DSG
Ziet er strak uit..
-otzie-
-otzie-
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.0 DSG
heel netjes geworden,
smoelt heel anders
smoelt heel anders
Re: T5 2.0 DSG
bedankt voor de positieve reacties
het was eerst maar de vraag om de spijlen naast het VW logo ook wit te spuiten, maar ik denk dat het niet misstaat nu hij gewoon volledig wit is.
Vindt zelf ook het witte logo aan de achterkant een mooi detail!
zit ondertussen na 130.000 KM ook een nieuw vliegwiel in, en we hebben een grote beurt gedaan + versnellingsbak verversen.
Nooit gedacht dat een vliegwiel vervangen zoveel problemen op kan lossen, eigelijk alles wat er was:
- trillen bij optrekken
- soort "ratel" bij stationair draaien
- een klap uit de bak bij plotseling optrekken/afremmen
nieuw project voor aanstaande zaterdag: nieuwe radio, tweeters, speakers en subwoofer!
iemand nog een pioneer radio met navigatie kopen?
het was eerst maar de vraag om de spijlen naast het VW logo ook wit te spuiten, maar ik denk dat het niet misstaat nu hij gewoon volledig wit is.
Vindt zelf ook het witte logo aan de achterkant een mooi detail!
zit ondertussen na 130.000 KM ook een nieuw vliegwiel in, en we hebben een grote beurt gedaan + versnellingsbak verversen.
Nooit gedacht dat een vliegwiel vervangen zoveel problemen op kan lossen, eigelijk alles wat er was:
- trillen bij optrekken
- soort "ratel" bij stationair draaien
- een klap uit de bak bij plotseling optrekken/afremmen
nieuw project voor aanstaande zaterdag: nieuwe radio, tweeters, speakers en subwoofer!
iemand nog een pioneer radio met navigatie kopen?
Re: T5 2.0 DSG
gister en vandaag audio ingebouwd.
Ging opzicht vrij soepel allemaal, zaterdagochtend naar Pim Tensen gereden, en daar opgehaald:
- Pioneer X8700DAB
- Pioner actieve sub
- Rockford speakers voor in de deuren
- isolatie materiaal (kreeg ik gratis bij de versterker)
- een paar kabels en aansluitingen
Gelukkig zit de radio vrij simpel ingebouwd, bakje aan de bovenkant eraf, 4 schroeven eruit en je hebt alle ruimte.
Isolatie is Stinger roadkill, lijkt niet veel voor te stellen maar is echt superspul! kreeg 2 plakken gratis, dus een beetje verspreid over de deur voor en achter het paneel.
Subwoofer onder de passagiersbank geplaatst, deze zit maar met 8 bouten vast dus die hebben we er even uitgehaald, en gelijk maar even grondig schoongemaakt wat een vuil verzamelt zich daarachter zeg.
stukje piepschuim achter de sub voor de ergste trillingen, wordt later nog vervangen door iets netters.
De 4 draden van de standaard speakers afgeknipt, en samen gebonden voor 1 plus en 1 min kabel voor de speakers.
DAB+ antenne aan de passagiers zijde op het raam geplakt, niet heel mooi maarja, het moet maar..
En het eindresultaat:
Ging opzicht vrij soepel allemaal, zaterdagochtend naar Pim Tensen gereden, en daar opgehaald:
- Pioneer X8700DAB
- Pioner actieve sub
- Rockford speakers voor in de deuren
- isolatie materiaal (kreeg ik gratis bij de versterker)
- een paar kabels en aansluitingen
Gelukkig zit de radio vrij simpel ingebouwd, bakje aan de bovenkant eraf, 4 schroeven eruit en je hebt alle ruimte.
Isolatie is Stinger roadkill, lijkt niet veel voor te stellen maar is echt superspul! kreeg 2 plakken gratis, dus een beetje verspreid over de deur voor en achter het paneel.
Subwoofer onder de passagiersbank geplaatst, deze zit maar met 8 bouten vast dus die hebben we er even uitgehaald, en gelijk maar even grondig schoongemaakt wat een vuil verzamelt zich daarachter zeg.
stukje piepschuim achter de sub voor de ergste trillingen, wordt later nog vervangen door iets netters.
De 4 draden van de standaard speakers afgeknipt, en samen gebonden voor 1 plus en 1 min kabel voor de speakers.
DAB+ antenne aan de passagiers zijde op het raam geplakt, niet heel mooi maarja, het moet maar..
En het eindresultaat:
Re: T5 2.0 DSG
TS,
Indien je het schakelmoment van de DSG aanpast dan is de kans groot dat het vliegwiel langer meegaat.
Indien je het schakelmoment van de DSG aanpast dan is de kans groot dat het vliegwiel langer meegaat.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: T5 2.0 DSG
Kun je dat toelichten?Anno schreef:TS,
Indien je het schakelmoment van de DSG aanpast dan is de kans groot dat het vliegwiel langer meegaat.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: T5 2.0 DSG
Zou je inderdaad eens kunnen uitleggen wat dit precies voor verschil maakt op het vliegwiel?Anno schreef:TS,
Indien je het schakelmoment van de DSG aanpast dan is de kans groot dat het vliegwiel langer meegaat.
De bak aanpassen kost namelijk nogal wat, maar als het dit soort dingen kan voorkomen kan dit het misschien wel waard zijn..
Re: T5 2.0 DSG
op de website van jdengineering staat wat ze allemaal kunnen aanpassen in de dsg software
waaronder:
waaronder:
Schakelmomenten aanpassen
Een veel gehoorde klacht bij originele DSG software is dat de D-modus erg snel naar de hoogste versnelling gaat. 55 kph in de 6e versnelling maakt dat elke motor eerst moet terugschakelen om te accelereren. Dit zorgt elke keer voor een vertraging. Wij kunnen de D (of S) modus zo aanpassen, dat de bak andere schakelmomenten kiest, waardoor de motor alerter regeert en brommen van de motor door (te) lage toerentallen, voorkomen wordt.
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-