Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brake booster en zimmerman schijven / remblokken

vragen over de T4
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door slopelrijder »

ik zoek me wezenloos....
de zoek functie gebruikt etc. maar ik kom er niet uit....

peter Multivan heeft zo'n brake power booster ingebouwd, zoiets wil ik ook.... had van de week weer een "near miss"...kon gelukkig de vluchtstrook op schieten...
maar daar horen natuurlijk OOK de remschijven en blokken bij....
nu zou ik graag de pr / oem nummers van de remschijven willen hebben...
geventileerde /EN geboorde voor voor en achter > wel gewoon de 280mm ivm 15" lm velgen
ate remklauwen voorzijde (gecheckt) dus de bij behorende remblokken nummers etc.
lucas remklauwen achterzijde ( gecheckt)

de bij peter (eldiape) op de site genoemde leverancier van de brake power booster; die levert ze blijkbaar niet meer ( op die site niet meer te vinden) .. dus ik zoek daar een andere leverancier voor OF een alternatief...

wie kan mij helpen.....
btw; peter, werkt het nog steeds??

al vast bedankt!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Snautzer »

http://www.eldiape.com/

Ik denk dat je peter zijn site eldiape.com onder technisch overig remmen vind wat je zoekt. :zwaai
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door slopelrijder »

snautzer; lees mijn vraag eens.....

peter zijn site staat onder favo....
het gaat mij om de pr / oem nummers
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Pascal-141 »

Die brake booster zou ik maar uit mijn gedachten zetten ,moest ik in jouw plaats zijn. Dat helpt namelijk NIET bij 1 noodstop . Een brake booster is niks meer dan een klein "tankje" met wat vacuum erin , moest je ooit vacuum te kort komen bij meerdere stevige rembeurten na elkaar .
Bespaar je gewoon de kosten van dat "gadget" , en koop een set goede schijven en remblokken . De Zimmermanns die je al vermeldde voldoen heel goed.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door raf_construct »

Ik sluit me bij Pascal aan. Een beetje extra vacuum heb je niet nodig bij een noodstop. Als je niet zo hard kan duwen dat je de vier wielen doet schuiven, begin dan je remsysteem maar te controleren. Ik heb destijds ook amper ingelopen blokken en schijven vervangen omdat ze gewoon niet wilden remmen. Heb toen rondom ATE schijven en blokken gemonteerd en dat was al een wereld van verschil.
Wat ook helpt, als je remmen sponzig worden na een tijdje sportief rijden, dan is het hoog tijd om je remolie te vervangen. Als je remolie waterdeeltjes begint te bevatten, en de remolie wordt meer dan 100°, dan veranderen die waterdeeltjes in gas, wat een heel sponzig rempedaal geeft, en bij een noodstop kan het dan serieus mis gaan.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door slopelrijder »

Raf; olie is vorig jaar vervangen....en de brake booster....tsja...
reden is/was eigenlijk omdat ik zoals geschreven maar "net" een klapper kon voorkomen door de vluchtstrook op te gaan...en ik "weinig remvermogen had" en moest echt VOL op het pedaal staan en de banden ondanks, niet blokkeerden...
ik had net ervoor ook al een paar keer HARD moeten remmen etc.

ook een hele goede reden voor de rem upgrate dus, naast nog sinds kort een ( grote) caravan... en dan is een extra langduring en groot remvermogen wel fijn!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Pascal-141 »

Remmen van een TDI voldoen goed. Als je na een paar stevige stops problemen krijgt met de remmen , dan moet je schijven en remblokken verbeteren ,of minstens vernieuwen.
Nochmaals , van een brakebooster word je remweg niet korter.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door slopelrijder »

bobv... a15, afslag 16, spijkenisse in ochtendspits net na de botlek tunnel....je kan beter zeggen dat de rest daarzo hun rijbewijs zouden moeten inleveren.....
doorrijden tot aan verdrijvingsvlak en hem er dan toch tussen rossen... enz.enz. IEDERE dag / ochtend gebeurt daar minimaal 1 blikschade gevalletje....
en dan nog de grappenmakers die vanaf de afslag/oprit de a 15 op willen en geen kans krijgen om normaal in te voegen omdat als je een gat laat ze ertussen door te laten, zo'n mafklapper vanaf de 1e baan toch de afslag op moet....
EN dan nog de buitenlandse chauffeurs die denken nog in hongarije of bulgarije rond te rijden....#dwazen

ik ben voorbij de 1 miljoen gereden km's zonder schade...dus of ik als een dwaas rij?? niet echt...en ja, ik geef wel behoorlijk gas, maar rij defensief met rem ruimte etc.

de brake booster is voor meer vacuum reserve idd....na 5x ankers gooien binnen 500 mtr...heb je een probleem....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Pascal-141 »

slopelrijder schreef:
de brake booster is voor meer vacuum reserve idd....na 5x ankers gooien binnen 500 mtr...heb je een probleem....
nog nooit last van gehad , ondanks dat ik zelfs vaak met (veel te)zware aanhangers erachter rijd ...
en zonder aanhanger rijd ik ...euh ...nogal vlot ( om een idee te geven ,setje banden gaat bij mij ongeveer 20.000 , max 25.000km mee in beste geval ) :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door slopelrijder »

even off topic en wellicht wat feller als benodigd...
bobv; ik zou zo zeggen...rij daar eens 2 maanden rond in de ochtend ( en avond)spits... als je rem ruimte laat, ( wil laten) dan sta je uiteindelijk stil midden op de snelweg...ze trappen/gooien/smijten hun blik ertussen, zelfs al is er geen ruimte....
verder; ik heb via PB de gegevens en benodigdheden gekregen... waarvoor dank aan die persoon!!

van mij mag het op slot, of verwijderd worden......als mensen reacties op de man gaan geven, ben ik er klaar mee....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door J vd Pal »

Slopelrijder,

Wil jij mij svp de bestelnummers doorgeven, ik zit met een vergelijkbaar verhaal.

Bedankt!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Chubaka
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 jan 2015, 09:04
Locatie: Kalletal

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Chubaka »

waar sloperijder het over heeft is dat je kan nog zoveel ruimte of rustig rijden
er zijn altijd eikels die je snijden of er nog ff voor gooien en dan in de ankers gaan
en dat heeft dan NIETS te maken met hoe sloperijder rijd
ik reed dik 300000 kilometer perjaar vrachtwagenchauffeur
en weet als geen ander waar slopelrijder mee te maken heeft
maar als deze heer een brakebooster wil help deze man er dan aan of geef goede info hij vraagt het niet voor niets
en goede remmen werk zekker had ook dat mijn bus door gleed en dat lag aan de schijven en blokken zijn nu vervangen en als ik nu vol rem
neem ik een hap van mijn stuur
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door harry t5 191 »

[quote="Chubaka"]
er zijn altijd eikels die je snijden of er nog ff voor gooien en dan in de ankers gaan

ik reed dik 300000 kilometer perjaar vrachtwagenchauffeur

Knap hoor! :jumpklap (geloof je jezelf?)

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door Multivan Generation »

Zullen we gewoon weer on-topic gaan? :knipoog
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: brake booster en zimmerman schijven / remblokken

Bericht door powerpiep »

En, al verder geraakt?
Ik wil namelijk ook graag een extra vacuum tankje inbouwen, alleen vind ik niet direct iets.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Plaats reactie