Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remblokken indicatie

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

remblokken indicatie

Bericht door Lammert »

Hoi, t4 techneuten
regelmatig krijg ik een storing, remblokslijtage. Alles is gecontroleerd en hij blijft het bij vlagen doen. Net 3 weken geen storing en nu weer vast.Zit er al 3 maanden mee. Heb de indicatie aansluiting kort gesloten en het alarm blijft erin. Kan ook zo weer weg zijn. De oplossing is weg schrijven, maar dat wil aik nog ff niet. Zit de indicatie ergens anders mee verbonden? Ik kan hetnietvinden en in de garage ook niet. :T44EVER
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: remblokken indicatie

Bericht door frank884 »

waarom niet uit zetten die rommel??

Peter (multivan generation) heeft mij die uitgezet
een code veranderd met de laptop van 0001 naar 0000 geloof ik
geen last meer van. wissel 2x/ jaar de wielen (winter zomer) en effe langs de schijven af kijken en ik zie zelf hoeveel die nog heeft aan remvoering op de blokken.

trouwens die remmen gaan zo lang mee op een T4
ik heb deze bus nu precies 10 jaar. aankoop 156000 km nu 330000 km en heb op de vooras nog steeds dezelfde schijven en nog maar 1x de blokken vervangen (174000 km mee gereden zelf)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: remblokken indicatie

Bericht door Lammert »

Ja je hebt wel gelijk wat levensduur betrefd, maar ik deze winter problemen met mijn linksachter rem. En daar kwam ik achter Door de rem blok storing. Bleek de rechter achterrem helemaal vast te zitten. Heb toen achter een nieuwe rem klauw geplaatst en gelijk de schijven vernieuwd met blokjes. Maar een paar weken later om de haverklap een storing. Dan ga je eerst de aansluiting etc. van de achter rem nakijken. Was de storing weer effe weg en kwam weer terug. Het zat volgens de garage dan vermoedelijk voor. Aansluiting voor kortgesloten. Ging weer een tijdje goed en dan begon het weer. Vandaag weer gekeken, gelijk met APK. Konden niks vinden. Heb erbij gezegd niet teveel tijd aan besteden. Want uren tellen in de garage. Verder eens even gezocht op het forum. Kan ook een draadbreuk zijn in het linksvoor gedeelte. Dan ga ik daaraan vanuit. Morgen ff bij Jos langs (Dieverbrug, voor mij vlakbij) en moet hij hem maar effe d'r uitschrijven. Inderdaad met banden wissel de blokken controleren en niet verder d'r aan modderen. Ben ik dat piepertje kwijt. Ik stoor me er niet zoveel aan, maar de wederhelft zegt dan, wat is er nou weer, das nie goed.
Bedankt voor je reactie.
Lammert :yes :driveT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Plaats reactie