Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Euronorm T4/katalysator

vragen over de T4
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door Blue Star »

Hoi :wjw ' ers.

Zoals jullie weten verblijf ik zeer vaak in mein Heimat.
Mijn Blue Star Bulli is een 102 pk versie van 2001.
Dus geen Umweltplakkette .
Maar ik heb er wel 1 op mijn voorruit :lach
Inclusief de bijbehorende Brief.
Ik zeg alleen maar : Wees creatief :bifun
Wij gaan regelmatig shoppen in Freiburg am Bresgau,
maar nog nooit een Ticket gehad :politie
En zeg eerlijk hoe groot is de kans dat ze je daadwerkelijk controleren ?
En als het tegenzit kost het je € 80,-
P.s.de Rode Plakette wordt geheel niet meer verstrekt en de gele komt t.z.t. ook te vervallen aangezien je in de meeste steden alleen met een je Grüne Umweltplakkette
In de Umweltzone binnen mag

Ook er staat veel info op de site van de ANWB.

Grüß und viel Spaß in Berlin :toppie
Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door Hanz »

Blue Star schreef:Hoi :wjw ' ers.

P.s.de Rode Plakette wordt geheel niet meer verstrekt en de gele komt t.z.t. ook te vervallen aangezien je in de meeste steden alleen met een je Grüne Umweltplakkette
In de Umweltzone binnen mag
Grüß und viel Spaß in Berlin :toppie
Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
De meeste steden betekent: Alleen in Neu-Ulm mag je nog met een gele binnen rijden, verder zijn alle Umweltzones al groen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door thomas b »

Euro norm.....
Ik wordt er ziek van, oude auto's moeten vervangen worden door smoezel auto's om de uitstoot van roetdeeltjes te verminderen.
In Rotterdam hetzelfde:
Wisten jullie dat de cruise schepen die aangemeerd zijn in de haven (net buiten de milieu zone) stationair draaiende (voor airco elektriciteit etc) op één etmaal evenveel roet uitstoot als een nieuwe diesel die 2 miljoen kilometers draait ......... krijg de tering: Als ik met mijn oude t4 2.5 diesel zonder kat naar Duitsland ga, neem ik eventueel de boete for granted. Wij zijn reeds meerdere malen in Duitse groenzones geweest, en never een probleem gehad. laat je niet bang maken, enjoy your holiday....

Ps mij ervaring is dat parkeer garage in Duitsland meestal een inrijhoogte hebben van 1.80 M.... daar passen onze bussen niet in.
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door frank884 »

Ik weet het
het is industrie politiek anders zou een wagen met een identieke dieselmotor maar dan 1 maand ouders net van het vorige jaar
niet een andere,... maar dezelfde sticker hebben als het echt gaat om de uitstoot.

Als je een mercedes diesel 190 produceert of een golf 2 en dat ding is zo degelijk dat die 25 jaar of meer meegaat
of je hebt wegwerp auto's die maar max 14 jaar meegaan
wat is dan slechter voor het milieu. of de productie en later de recycling van die grote accu's uit prius.ampera enz
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door thomas b »

Ik ben het helemaal met je eens Frank, aber es ist wirklich zum kotzen... sorry voor mijn duits, maar ik moest het even kwijt. Aldus uit principe blijf ik nog jaartjes in mijn goed onderhouden t4's rijden, milieu zone of niet. Het is zowiezo niet financieel rendabel om een emisie_lage auto te rijden, aangezien daar veel elektronica inzit, en dus gevoelig is voor mankementen en dus zeer hoge reparatie kosten (afgezien van de aanschafsprijs). Daarvoor, indien nodig, kan ik heel wat boetes betalen......... :driveT4 :T44EVER
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door Pascal-141 »

thomas b schreef:Ik ben het helemaal met je eens Frank, aber es ist wirklich zum kotzen... sorry voor mijn duits, maar ik moest het even kwijt. Aldus uit principe blijf ik nog jaartjes in mijn goed onderhouden t4's rijden, milieu zone of niet. Het is zowiezo niet financieel rendabel om een emisie_lage auto te rijden, aangezien daar veel elektronica inzit, en dus gevoelig is voor mankementen en dus zeer hoge reparatie kosten (afgezien van de aanschafsprijs). Daarvoor, indien nodig, kan ik heel wat boetes betalen......... :driveT4 :T44EVER
:toppie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door Erdem50 »

Ik hoop dat het heel ver in de toekomst ligt, maar mocht het echt onmogelijk worden gemaakt om met je diesel ook maar ergens binnen te komen ga ik ombouwen naar benzine.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door DeGemeneDehler »

Ik heb besloten om het er bij te laten omdat het teveel kost om mijn auto om te bouwen. In ieder geval bedankt voor de hulp. Verder volg ik dit onderwerp niet meer.
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door julien »

In Rotterdam passen ze het binnenkort weer aan, benzine voor 1992 mag weer en diesels vanaf 2001...
Mijn T4 uit 1997 die standaard hetzelfde uitstoot als een ACV uit 2001 mag dus niet?
Heb hier ook weleens met rdw gebeld, al regel ik een Greenpeace motor van 2018 in me bus uit 1997 maakt het nog niks uit. Ze kijken puur naar bouwjaar.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door odorf »

Voor de volledigheid;
Benzine mocht al 2 jaar weer in Rotterdam.
Diesels van voor 2001 worden in 2020 weer toegelaten als het goed is.

:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Euronorm T4/katalysator

Bericht door koensch »

met een boete van 80 euro, een pakkans van 50% kan je 30x de umweltzone in voordat je je 1200 euro hebt opgemaakt

3x per jaar naar berlijn ben je 10 jaar verder en tegen die tijd kom je zelfs met een groene sticker er niet mee in.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie