Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Euronorm T4/katalysator
Re: Euronorm T4/katalysator
Hoi ' ers.
Zoals jullie weten verblijf ik zeer vaak in mein Heimat.
Mijn Blue Star Bulli is een 102 pk versie van 2001.
Dus geen Umweltplakkette .
Maar ik heb er wel 1 op mijn voorruit
Inclusief de bijbehorende Brief.
Ik zeg alleen maar : Wees creatief
Wij gaan regelmatig shoppen in Freiburg am Bresgau,
maar nog nooit een Ticket gehad
En zeg eerlijk hoe groot is de kans dat ze je daadwerkelijk controleren ?
En als het tegenzit kost het je € 80,-
P.s.de Rode Plakette wordt geheel niet meer verstrekt en de gele komt t.z.t. ook te vervallen aangezien je in de meeste steden alleen met een je Grüne Umweltplakkette
In de Umweltzone binnen mag
Ook er staat veel info op de site van de ANWB.
Grüß und viel Spaß in Berlin
Fred
Blue Star Bulli XXL
Zoals jullie weten verblijf ik zeer vaak in mein Heimat.
Mijn Blue Star Bulli is een 102 pk versie van 2001.
Dus geen Umweltplakkette .
Maar ik heb er wel 1 op mijn voorruit
Inclusief de bijbehorende Brief.
Ik zeg alleen maar : Wees creatief
Wij gaan regelmatig shoppen in Freiburg am Bresgau,
maar nog nooit een Ticket gehad
En zeg eerlijk hoe groot is de kans dat ze je daadwerkelijk controleren ?
En als het tegenzit kost het je € 80,-
P.s.de Rode Plakette wordt geheel niet meer verstrekt en de gele komt t.z.t. ook te vervallen aangezien je in de meeste steden alleen met een je Grüne Umweltplakkette
In de Umweltzone binnen mag
Ook er staat veel info op de site van de ANWB.
Grüß und viel Spaß in Berlin
Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
Re: Euronorm T4/katalysator
De meeste steden betekent: Alleen in Neu-Ulm mag je nog met een gele binnen rijden, verder zijn alle Umweltzones al groen.Blue Star schreef:Hoi ' ers.
P.s.de Rode Plakette wordt geheel niet meer verstrekt en de gele komt t.z.t. ook te vervallen aangezien je in de meeste steden alleen met een je Grüne Umweltplakkette
In de Umweltzone binnen mag
Grüß und viel Spaß in Berlin
Fred
Blue Star Bulli XXL
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Euronorm T4/katalysator
Euro norm.....
Ik wordt er ziek van, oude auto's moeten vervangen worden door smoezel auto's om de uitstoot van roetdeeltjes te verminderen.
In Rotterdam hetzelfde:
Wisten jullie dat de cruise schepen die aangemeerd zijn in de haven (net buiten de milieu zone) stationair draaiende (voor airco elektriciteit etc) op één etmaal evenveel roet uitstoot als een nieuwe diesel die 2 miljoen kilometers draait ......... krijg de tering: Als ik met mijn oude t4 2.5 diesel zonder kat naar Duitsland ga, neem ik eventueel de boete for granted. Wij zijn reeds meerdere malen in Duitse groenzones geweest, en never een probleem gehad. laat je niet bang maken, enjoy your holiday....
Ps mij ervaring is dat parkeer garage in Duitsland meestal een inrijhoogte hebben van 1.80 M.... daar passen onze bussen niet in.
Ik wordt er ziek van, oude auto's moeten vervangen worden door smoezel auto's om de uitstoot van roetdeeltjes te verminderen.
In Rotterdam hetzelfde:
Wisten jullie dat de cruise schepen die aangemeerd zijn in de haven (net buiten de milieu zone) stationair draaiende (voor airco elektriciteit etc) op één etmaal evenveel roet uitstoot als een nieuwe diesel die 2 miljoen kilometers draait ......... krijg de tering: Als ik met mijn oude t4 2.5 diesel zonder kat naar Duitsland ga, neem ik eventueel de boete for granted. Wij zijn reeds meerdere malen in Duitse groenzones geweest, en never een probleem gehad. laat je niet bang maken, enjoy your holiday....
Ps mij ervaring is dat parkeer garage in Duitsland meestal een inrijhoogte hebben van 1.80 M.... daar passen onze bussen niet in.
één, twee, drie (T) vier's
Re: Euronorm T4/katalysator
Ik weet het
het is industrie politiek anders zou een wagen met een identieke dieselmotor maar dan 1 maand ouders net van het vorige jaar
niet een andere,... maar dezelfde sticker hebben als het echt gaat om de uitstoot.
Als je een mercedes diesel 190 produceert of een golf 2 en dat ding is zo degelijk dat die 25 jaar of meer meegaat
of je hebt wegwerp auto's die maar max 14 jaar meegaan
wat is dan slechter voor het milieu. of de productie en later de recycling van die grote accu's uit prius.ampera enz
het is industrie politiek anders zou een wagen met een identieke dieselmotor maar dan 1 maand ouders net van het vorige jaar
niet een andere,... maar dezelfde sticker hebben als het echt gaat om de uitstoot.
Als je een mercedes diesel 190 produceert of een golf 2 en dat ding is zo degelijk dat die 25 jaar of meer meegaat
of je hebt wegwerp auto's die maar max 14 jaar meegaan
wat is dan slechter voor het milieu. of de productie en later de recycling van die grote accu's uit prius.ampera enz
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Euronorm T4/katalysator
Ik ben het helemaal met je eens Frank, aber es ist wirklich zum kotzen... sorry voor mijn duits, maar ik moest het even kwijt. Aldus uit principe blijf ik nog jaartjes in mijn goed onderhouden t4's rijden, milieu zone of niet. Het is zowiezo niet financieel rendabel om een emisie_lage auto te rijden, aangezien daar veel elektronica inzit, en dus gevoelig is voor mankementen en dus zeer hoge reparatie kosten (afgezien van de aanschafsprijs). Daarvoor, indien nodig, kan ik heel wat boetes betalen.........
één, twee, drie (T) vier's
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Euronorm T4/katalysator
thomas b schreef:Ik ben het helemaal met je eens Frank, aber es ist wirklich zum kotzen... sorry voor mijn duits, maar ik moest het even kwijt. Aldus uit principe blijf ik nog jaartjes in mijn goed onderhouden t4's rijden, milieu zone of niet. Het is zowiezo niet financieel rendabel om een emisie_lage auto te rijden, aangezien daar veel elektronica inzit, en dus gevoelig is voor mankementen en dus zeer hoge reparatie kosten (afgezien van de aanschafsprijs). Daarvoor, indien nodig, kan ik heel wat boetes betalen.........
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Euronorm T4/katalysator
Ik hoop dat het heel ver in de toekomst ligt, maar mocht het echt onmogelijk worden gemaakt om met je diesel ook maar ergens binnen te komen ga ik ombouwen naar benzine.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03
Re: Euronorm T4/katalysator
Ik heb besloten om het er bij te laten omdat het teveel kost om mijn auto om te bouwen. In ieder geval bedankt voor de hulp. Verder volg ik dit onderwerp niet meer.
Re: Euronorm T4/katalysator
In Rotterdam passen ze het binnenkort weer aan, benzine voor 1992 mag weer en diesels vanaf 2001...
Mijn T4 uit 1997 die standaard hetzelfde uitstoot als een ACV uit 2001 mag dus niet?
Heb hier ook weleens met rdw gebeld, al regel ik een Greenpeace motor van 2018 in me bus uit 1997 maakt het nog niks uit. Ze kijken puur naar bouwjaar.
Mijn T4 uit 1997 die standaard hetzelfde uitstoot als een ACV uit 2001 mag dus niet?
Heb hier ook weleens met rdw gebeld, al regel ik een Greenpeace motor van 2018 in me bus uit 1997 maakt het nog niks uit. Ze kijken puur naar bouwjaar.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: Euronorm T4/katalysator
Voor de volledigheid;
Benzine mocht al 2 jaar weer in Rotterdam.
Diesels van voor 2001 worden in 2020 weer toegelaten als het goed is.
Benzine mocht al 2 jaar weer in Rotterdam.
Diesels van voor 2001 worden in 2020 weer toegelaten als het goed is.
Re: Euronorm T4/katalysator
met een boete van 80 euro, een pakkans van 50% kan je 30x de umweltzone in voordat je je 1200 euro hebt opgemaakt
3x per jaar naar berlijn ben je 10 jaar verder en tegen die tijd kom je zelfs met een groene sticker er niet mee in.
3x per jaar naar berlijn ben je 10 jaar verder en tegen die tijd kom je zelfs met een groene sticker er niet mee in.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km