De California is er weer door ................ door de jaarlijkse APK.
Een kleine beurt en 2 nieuwe achterbanden (Michellin Agilar). Dat was qua profiel ook een beetje hun tijd maar -erger- het bleek dat een van de banden aan de binnenkant een canvasbreuk had. Een klapband is wel het laatste waar je op vakantie zit te wachten
Maar ook een nieuw achterwiellager, waarbij na demontage van de remtrommel bleek dat een van de achterremschoenen van het voering segment was losgekomen , en een V snaar die bijkans op knappen stond. Dus goed dat er APK is want ik had nog niets gemerkt
En dan is de achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak maar een kleine bijkomstigheid; vond het al wel vreemd dat de achteruitrijcamera het al een paar weken niet meer deed
En weer de bevestiging dat de carrosserie er na 25 jaar nog steeds uitstekend uitziet
Nu alleen nog die vervelende milieuzones afschaffen............
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
APK toch goed instrument
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: APK toch goed instrument
Begrijp het idee niet dat de APK een goed instrument is...
Blijft een moment-opname en minder dan 3% van de ongevallen ontstaan door technische mankementen
> 80% ontstaan door menselijke fouten, en daar doen we nix aan...
Een apk voor de bestuurder is mi veel zinvoller.
JB
Blijft een moment-opname en minder dan 3% van de ongevallen ontstaan door technische mankementen
> 80% ontstaan door menselijke fouten, en daar doen we nix aan...
Een apk voor de bestuurder is mi veel zinvoller.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: APK toch goed instrument
binnen 10jr is de auto met zelf-besturing gemeengoed, alleen bestuurders met een met een A/B/C/D rijbewijs mogen hun voertuig zelf besturen, nieuwe bestuurders krijgen een F-rijbewijs en mogen alleen op de auto-pilot rijden, binnen 20 jaar rijdt iedereen op de automaat.Beckontheroad schreef:Begrijp het idee niet dat de APK een goed instrument is...
Blijft een moment-opname en minder dan 3% van de ongevallen ontstaan door technische mankementen
> 80% ontstaan door menselijke fouten, en daar doen we nix aan...
Een apk voor de bestuurder is mi veel zinvoller.
JB
Elk jaar een software update om de nieuwe verkeersregels te activeren en om de laatste bugs te elimineren.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: APK toch goed instrument
2037(of al veel eerder)
Er zijn dan stemmen die opgaan om het automatisch rijden weer af te schaffen om dat er diverse dure hybrides (electrisch/waterstof) zijn onvreemd door hackers die uitzijn op de edele metalen die in de aandrijflijn zijn verwerkt. Tevens is niet iedereen doordrongen van de noodzaak om de regelmatige update uit te voeren. Dit zou automatisch moeten gaan. Maar bijvoorbeeld mensen met een betalingsachterstand krijgen geen automatische update hierdoor zijn deze voertuigen niet op de hoogte van de laatste onwikkelingen op voorrangsgebied wat al diverse problemen heeft veroorzaakt. Veel fabrikanten claimen dat modellen zijn voorzien van de laatste software, maar in praktijk blijkt vaak dat daar nog oude software op wordt gleverd en dat consumenten voor het up to date maken hoge extra toeslagen moeten betalen. Autonomen met analoge voertuigen op fossiele brandstoffen zoals frituurvet weten de toeganspoorten bij de snelwegen ook steeds vaker te omzeilen.
Op diverse doorgaande wegen staan rijen achtergelaten voertuigen omdat deze door niet correct in het centrale systeem opgegeven wegwerkzaamheden niet meer voor of achteruit willen. De lokale overheden zijn onderling nog in debat of de verschillende lokale besturingssystemen aan elkaar geknoopt moeten worden. Er is grote verdeeldheid omdat de 4 grote steden het grootste deel van de opbrengsten willen opeisen. De landelijke politiek heeft TNO en Rijkswaterstaat opdracht gegeven een overkoepelend besturingssysteem te ontwikkelen dat leidend zou zijn. Suggesties van de oppositie om de goedwerkende systemen van onze buurlanden te adapteren werden genegeerd. De minister-president wil "een eigen systeem waarmee onze industrie weer een leidende rol ons grote Europa kan gaan spelen". Etc.
Of ben ik nu te negatief?
En enorm offtopic.
@hella, aangaande dat laatste punt doen we hard onze best
En echt een geluk dat die band nu wordt gevonden. Aan de mogelijke gevolgen onderweg moeten we niet denken.
Er zijn dan stemmen die opgaan om het automatisch rijden weer af te schaffen om dat er diverse dure hybrides (electrisch/waterstof) zijn onvreemd door hackers die uitzijn op de edele metalen die in de aandrijflijn zijn verwerkt. Tevens is niet iedereen doordrongen van de noodzaak om de regelmatige update uit te voeren. Dit zou automatisch moeten gaan. Maar bijvoorbeeld mensen met een betalingsachterstand krijgen geen automatische update hierdoor zijn deze voertuigen niet op de hoogte van de laatste onwikkelingen op voorrangsgebied wat al diverse problemen heeft veroorzaakt. Veel fabrikanten claimen dat modellen zijn voorzien van de laatste software, maar in praktijk blijkt vaak dat daar nog oude software op wordt gleverd en dat consumenten voor het up to date maken hoge extra toeslagen moeten betalen. Autonomen met analoge voertuigen op fossiele brandstoffen zoals frituurvet weten de toeganspoorten bij de snelwegen ook steeds vaker te omzeilen.
Op diverse doorgaande wegen staan rijen achtergelaten voertuigen omdat deze door niet correct in het centrale systeem opgegeven wegwerkzaamheden niet meer voor of achteruit willen. De lokale overheden zijn onderling nog in debat of de verschillende lokale besturingssystemen aan elkaar geknoopt moeten worden. Er is grote verdeeldheid omdat de 4 grote steden het grootste deel van de opbrengsten willen opeisen. De landelijke politiek heeft TNO en Rijkswaterstaat opdracht gegeven een overkoepelend besturingssysteem te ontwikkelen dat leidend zou zijn. Suggesties van de oppositie om de goedwerkende systemen van onze buurlanden te adapteren werden genegeerd. De minister-president wil "een eigen systeem waarmee onze industrie weer een leidende rol ons grote Europa kan gaan spelen". Etc.
Of ben ik nu te negatief?
En enorm offtopic.
@hella, aangaande dat laatste punt doen we hard onze best
En echt een geluk dat die band nu wordt gevonden. Aan de mogelijke gevolgen onderweg moeten we niet denken.
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: APK toch goed instrument
En al die tijd sta je op de Keizersgracht en hoop je dat je auto nu eens zelf uit t parkeervak gaat rijden met al die rond zwermende fietsen achter je op de straat....odorf schreef:2037(of al veel eerder)
Er zijn dan stemmen betalingsachterstand
Of ben ik nu te negatief?
En enorm offtopic.
.
Wie weet hoe het gaat lopen
Maar kan iemand mij uitleggen wat nu het echte voordeel is van zelf rijdende auto's?
En dan niet over veiligheid. Met ca 650 verkeersslachtoffers per jaar is het hier al behoorlijk veilig.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--