Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwarte t4 2000

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
mohendiz
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 mei 2015, 19:20

Re: zwarte t4 2000

Bericht door mohendiz »

Waw zeg, dat is wel mooi afgewerkt!
Alsof ie zo de fabriek is uitgerold. Ga deze thread echt wel blijven opvolgen
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

En dat was het einde van me verbreed staal :huilen
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Gretschi »

Een scheur in de velg, hoe lang heb je ze er onder?
Je weet dat ik ze er ook onder heb zitten, Mercedes velgen. Ik heb nu 16" ers van VW laten verbreden, dit is weer een projectje,moet o.a. gestraald enz. worden.

Groetjes
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Deze hebben er net geen zomerseizoen onder gezeten. Waar heb jij ze laten verbreden? Ik heb ze bij GVS in borne laten doen, maar die is na deze foto onmiddelijk gestopt met het verbreden van velgen voor busjes. Het bevalt me super qua rijden ook. Dus ik zit nog te twijfelen of ik een andere set laat opmaken of ik naar een andere set velgen moet kijken.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Gretschi »

Bij het AMC in de buurt, bij Henk de Vries. Ik heb indertijd voor m'n Volvo Amazone de velgen laten verbreden en was daar tevreden over toen de Vito velgen en nu die VW velgen zijn.origineel van een transporter. Wat voor velgen zijn die van jou?
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Lange tijd hier niets gepost.
Ondertussen nieuwe set verbreden stalen velgen laten maken en die zitten er al een tijd onder.
Mijn achterbumper was ook aardig verroest. Dus hier ook een andere op gemonteerd
mistlampen en lampjes onder de bumper gemaakt.

Ik irriteer me alleen nog aan het kleurverschil, maar dat wordt van de week opgelost.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Ik heb al een tijdje zitten te kijken voor Xenon lampen in mijn dubbele koplampen.
Project van Multivan en Rene al meerdere malen doorgelezen. Alleen dan heb je geen angel eyes meer.
Die wilde ik wel behouden. Nu heb je tegenwoordig meerdere site waarop je een projector kan kopen die plug and play is.
Ik heb de set mini h1 gekocht.

Glas eraf en projector erin, klein beetje stellen en klaar. zo leek het.

Afbeelding
Probleem was dat het schroefdraad niet lang genoeg was om hem goed vast te kunnen maken.

Dus de dremel erin, die 2 palletjes daarna nog weggeslepen tot circa 3mm, anders gaat de bevestiging van de projector er niet langs.Op de foto zie je de strepen al te staan

Cirkels later maken, zodat het gat tussen de orignele reflector en de projector niet zo erg opviel.

Projector stak wel er ver uit, maar zou moeten gaan.
En het ging ook precies, ik kreeg het glas er fatsoenlijk op, maar toen ik de stelmotor erin wilde zetten kwam ik toch zeker 2 cm tekort. De projector zat tegen het glas aan en daarmee was me stelmogelijkheid ook zeer beperkt.

Helaas project mislukt, maar toch zou het moeten kunnen. Tip van Peter gekregen om boutjes te boren net zoals op zijn site staat. Set van heartbeat? geloof ik


Boormalletjes gemaakt om recht te boren. Ik heb de 3 stelpunten gebruikt. Precies op die punten een dunne spijker erin geslagen, zodat het schroefgat daar precies op bleef hangen.

Schroefgaten (die je op de eerste foto ook ziet) omgeboord naar m5. Ik wilde naar m6, maar dan paste het kopje van de schroef niet meer langs de projector. Nu zat deze al een klein beetje scheef.

Projector afgesteld. En met een kolomboor de gaten geboord, je hebt hier wel een lange boor voor nodig. En het is raadzaak om het met zijn 2e te doen. Projector wilde bij mij iets gaan draaien, en dan kom je een hand tekort


Het voordeel wat ik had is dat ik 2 sets reflectors had. Dus ik kon met de ene set blijven rijden tijdens het aanpassen. Toen de reflectors klaar waren moest toch de set uit de bus. Momenteel rij ik dus weer met de originele koplampen rond. En, nee deze 2e set staat niet te koop.


De reflector moest naar achter, maar nu werd het aan de achterkant spannend. Het zal net kunnen gaan, maar dan zit de bedrading wel erg dubbel, daarom heb ik de achterkant met ongeveer 4 cm verlengd.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Multivan Generation »

Is mooi geworden Arjan :toppie

Geweldig spul he, dat metalbond :knipoog

Dit soort projecten is niet simpel, dus respect voor je handwerk :yes

Groeten Peter
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Ik durfde het eerst ook niet aan. Toen ik eenmaal de dremel in de reflectors had gezet, had ik de reflectors toch al 'vernield' kon er verder toch niets meer mee. Dus toen toch maar doorgegaan. En gelijk weggelegd zodra het even niet lukte. Gewoon de tijd ervoor nemen. Totale project heeft 2 maanden geduurd. Nou moet ik wel zeggen dat het de laatste 2 weken toch wel snel vorderde.

Ja, dat metal bound is er ideaal voor. :yes
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Snautzer »

Ik blijf me verbazen over de handvaardigheid van sommige WJW ers. Mooi werk hoor :yes
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Gretschi »

Toch maar weer verbreden ondanks die scheur, waar heb je ze nu laten verbreden en welke maat banden zitten er nu onder?

Groetjes
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Snautzer schreef:Ik blijf me verbazen over de handvaardigheid van sommige WJW ers. Mooi werk hoor :yes
Dank je :toppie
Gretschi schreef:Toch maar weer verbreden ondanks die scheur, waar heb je ze nu laten verbreden en welke maat banden zitten er nu onder?

Groetjes
Ja, ik heb zitten twijfelen. Maar het beviel me zo goed. Ik ben bij Henk de Vries geweest.

8j 195/65
9j 215/60

8j had voor het mooie net iets verder getrokken mogen liggen.

Ik zal van de week eens kijken voor wat foto's te maken.


Vandaag was de bedoeling om de xenon af te stellen.
Helaas viel tijdens het stellen de reflector naar beneden. Het leek erop dat het kogeltje van de reflector uit de houder was geklikt.
Dus snel naar huis toe, glas eraf. Alles weer aangedrukt. Geprobeerd. En ik zag de reflector weer verschuiven. Glas erop en weer naar de garage. Daar aangekomen weer proberen, maar de reflector bleef op zijn (verkeerde) plek en bewoog niet meer.

Weer het glas er dan maar af.
Toen kwam ik erachter dat het stelwieltje dol was. Met een beetje wrikken en een schroevendraaier met bithouder erop gezet. Tikje van de hamer er hij was eruit. Uit me reserve onderdelen maar een andere gepakt. En het probleem was opgelost.

De boosdoener

Licht komt een beetje groen over. De angel eyes zijn niet de kleur die ik had gehoopt. Morgen maar even tijdelijk weer de originele lampjes erin en ik heb net ledjes besteld. Rechtse lamp is afgesteld, linkse moet morgen nog even. Hij staat nu ongeveer. Ik heb hem bewust iets lager gezet dan de rechtse zodat ik zeker weet dat er morgenochtend niemand last van heeft.

Nu alleen nog op zoek naar mistlampen in xenon kleur en dan is alles weer egaal van kleur.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Endebendebus »

Gaaf man, leuk om te volgen, respect!
Waarom twee verschillende velgbreedtes? Wat is de maximale velgverbreding wat achter past en welke bandbreedte past dan?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Omdat ik aan de voorkant niet heel veel breder kan, er zijn er die nog breder rondrijden, maar die rijden op vito velgen.
Achter zou ik een halve j breder kunnen. Maar ik heb nu al een wig tussen zitten, zodat me schuifdeur helemaal open kan. zonder wig zal die ongeveer 20% open kunnen en dan tegen de velg aanlopen.

Kijk ook hier maar eens, hier staat het een en ander uitgelegd.
viewtopic.php?f=2&t=40970&hilit=verbreed+staal

viewtopic.php?f=12&t=42801&p=303435&hil ... es#p303435
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Vandaag alle lampjes ontvangen, dus nu is alles egaal van kleur.

De deksels van de koplampen lieten tijdens het rijden toch los. Dus die zijn vervangen voor eindoppen van pvc. Helaas heeft me camera dit op 1 of andere manier niet vastgelegd.

Wat een rotwerk is dat zeg, je angel eyes lampjes vervangen als deze in de koplamp zitten. Best even aan het tobben geweest. Maar gelukt.
Wel even van tevoren testen. Ledjes werken maar in 1 stroomrichting, dus degene die het niet deden omgedraaid en toen was alles wel verlicht.

oude situatie


en de nieuwe situatie




Endebendebus schreef:Gaaf man, leuk om te volgen, respect!
Waarom twee verschillende velgbreedtes? Wat is de maximale velgverbreding wat achter past en welke bandbreedte past dan?

Zoals je ziet kan ik niet veel breder
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Plaats reactie