Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

vragen over de T4
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Na een week geen problemen wil mijn T4 2.5 TDI (ACV) wil na de koffiepauze niet meer starten. Startmotor draaid mooi rond en verder geen vreemde relais of zekeringen die kapot zijn. Inmiddels afgesleept door de ANWB naar de parkeerplaats van de plaatselijke volkswagen dealer. Maandagochtend 7.30 uur ben ik de eerste die naar binnen loopt. Balen want nu een paar dagen kwijt van de vakantie. De ANWB Noorse monteur had het over de Mobilizer die geen diesel meer doorpompt ism de dieselpomp. Iemand tips? Groeten BenTDI. :bonk
Bijlagen
Jaja steigeren doet zo'n IVECO wel!
Jaja steigeren doet zo'n IVECO wel!
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door busbart »

Dan denk ik dat ie de transponder bedoelt, de chip die in de sleutel zit, en de antenne ring die om het contactslot heenzit, die moeten met elkaar "praten" en zo geeft de computer het dieselafsluiterklepje wat op de inspuitpomp zit (achter een sabotageveilig scherm) vrij zodat de pomp diesel naar de verstuivers kan pompen, en de motor draait.

Kijk eens achter de plastic wat om de stuurkolom heenzit of de kabel naar de antennering (spoel) die om het contactslot heenzit nog wel goed is?
weet je zeker dat alle zekeringen goed zijn?
en volg de kabels eens van dat metalen scherm achter op de brandstofinjectiepomp (waar de dieselafsluiter onder zit) tot zover je ze kunt volgen om te kijken of ze goed zijn?
verder kun je niks doen zover ik weet, want de rest gebeurt in de computer, en dat zou de dealer moeten kunnen oplossen.

Succes ik hoop voor je dat het niets ergers is.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Bedankt allen voor de tips. Batterij vd sleutel is prima. Snoeren ook. Inmiddels lekker gegeten. Gelukkig doet de standkachel het nog wel. Anders word het echt survivallen met 5 graden overdag. :sjaal :proost
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door daimen »

BenTDI schreef:Na een week geen problemen wil mijn T4 2.5 TDI (ACV) wil na de koffiepauze niet meer starten. Startmotor draaid mooi rond en verder geen vreemde relais of zekeringen die kapot zijn. Inmiddels afgesleept door de ANWB naar de parkeerplaats van de plaatselijke volkswagen dealer. Maandagochtend 7.30 uur ben ik de eerste die naar binnen loopt. Balen want nu een paar dagen kwijt van de vakantie. De ANWB Noorse monteur had het over de Mobilizer die geen diesel meer doorpompt ism de dieselpomp. Iemand tips? Groeten BenTDI. :bonk
Hoi ben waar sta jij inn noorwegen,IK woon zelf inn noorwegen Buskerud misschien dat ik jou kan helpen met monteur
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Ik sta bij vw dealer op de parkeerplaats op weg: Tilstakvegen in Bardshaug (net onder Orkanger).
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Daimen, bedankt voor je aanbod maar denk dat het iets te ver is. 466 km. Ruim 8 uur rijden met pauzes inclusief. En denk dat de reparatie alleen door de vw dealer gedaan kan worden. Iedereen fijne vaderdag! :yes
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door sgsdebruijn »

Idd Jan.
Ook geen rook uit de uitlaat?
Retourslangetje loshalen en kijken of er diesel vloeit!


Sterkte
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door odorf »

Balen hoor!

Heb soortgelijke toestanden meegemaakt in Zweden een paar jaar geleden. (Hele andere storing overigens) maar ik kan me een beetje indenken hoe het voelt.

Sterkte ermee, en ik hoop dat het snel opgelost kan worden!

Groeten uit DK,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door Pim 328 »

Relais 109 gaat startmotor ook rond maar slaat die niet aan
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door Peter73 »

En? Al nieuws?

Bij mijn schoonouders een soortgelijk probleem gehad. Toen was er een zekering losgegaan, had niet goed vastgezeten. Deze zekering zit niet in de rij beneden maar "ligt" eigenlijk min of meer bovenop de zekeringkast. Je gaf aan de zekeringen al gecontroleerd te hebben, maar wellicht deze nog niet. Je kunt nog even kijken of deze goed vast zit. Ziet ie niet goed, slaat ie ook niet aan.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Mensen momenteel heeft de monteur bij de dealer in orkanger alles gecontroleerd dus relais 109 ...Maar toen ging het mis foutje ...hij maakte kortsluiting met een relais zonder de hoofdkabels te ontkoppelen en smolt mijn stoppenkast...de hele dag bezig geweest met nieuwe relais en kabels ...Morgen komt. 't er een stoppenkast uit oslo pffff
Hij zet dan alles over maar ontdekte ook dat veel zekeringen met groen oxide waren gecorodeerd...Je moest goed kijken maar dit was een chirurg onder de t4 monteurs...kost me niets die stoppenkast maar wel tijd we willen nog naar fauske saltstraumen ...
Vissen .....
Als dat maar lukt anders via Zweden weer terug om eind juni weer terug te zijn.....Nu in een huisje vlakbij de dealer....met een caddy voor de bagage..groet Bentdi :bonk
Ps .....misschien is de corodatie van de zekeringen het probleem???????
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door Pascal-141 »

Als de zekeringen bij de zekeringkast groen geoxideerd zij , dan heb je daar een vochtprobleem . Misschien wat lekkage via de voorruit (gebeurd wel af en toe) , of waterinsijpeling langs een andere opening ...
je kan best (thuis) eens rustig gaan speuren , om in de toekomst problemen te vermijden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door busbart »

Misschien gaat dan al z'n electrische dingen weer "als de brandweer" met die nieuwe stoppenkast zonder oxidatie :T4politie

IIg Succes!
Groet, Bart
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door J.F.A. »

Zou Ben al weer rijden ??? Niets meer van hem vernomen.
:adhd :adhd :adhd
JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help help! Ik sta in Noorwegen met pech

Bericht door BenTDI »

Goed mensen met een nieuwe zekeringen kast ( kleur Grijs ) weer onze reis verder voortgezet..... bus is uitgelezen en 100% weer start weer goed en het euvel was denk toch de zekeringen (relaiskast) en sommige groenige geoxideerde ingebrande zekeringen relais 109 en een paar andere relais ook nog vernieuwd vanwege die kortsluiting.
Zijn nu weer fijn thuisgekomen met een goede startende 5 cilinder ....blijft een prachtig geluid ...
Ook een draadbreuk even gerepareerd bij de bijrijderskant elektrische raam waar geen beweging meer in zat en ja hoor in het verbindingsrubber gekeken tussen de deur en carrosserie en de bruine dikste draad lag doormidden ...goed gesoldeerd en met hpx tape omwonden en de kabelboom ook nog eens omwonden ...met HPX tape is een stoffen tape die ze voor alle kabelbomen gebruiken ...
Breuk Dikste Bruine Draad
Breuk Dikste Bruine Draad
O de 12v plug deed het ook niet meer maar was gelukkig een zekering .....oorzaak een driedelige halfords 12v verdeelkast met 3 12v pluggen ...had sluiting gemaakt op een of andere manier...
Groetjes Bentdi :T44EVER :werkaanT4 :jumpklap :jumpklap :jumpklap :proost :wjw

ps JFA bedankt voor je bezorgdheid maar je voelt je hulpeloos op dat moment vanaf zaterdagmiddag tot dinsdag morgen de 21e july bij die VW dealert gekampeerd in orkanger noorwegen ... :knipoog die monteur vond het wel een pracht bus ...van 16 jaar jong :toppie
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Plaats reactie