Ik moet dringend een boze geest laten wegjagen uit mijn bus - ene probleem net opgelost of er duikt een ander op.
Net distributie laten doen incl. poelie, maar nu rookt de bus (zwart ipv grijs voordien ) van zodra je iet of wat gas geeft
en tijdens het rijden begint de motor vaak te "dansen" (soort ritmisch schokken) - garagist zegt dat hij niks heeft veranderd aan timing of brandstofpomp, maar ik mag wel es langskomen...
Mocht er intussen iemand met meer technisch vernuft dan mijn beperkte kennis als es kunnen tippen wat hier aan de hand is?
greetz
Bart
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
problemen na distributiewissel
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: problemen na distributiewissel
timing staat verkeerd .
Als de riemen vervangen zijn , is zowieso de timing niet meer correct en dient de pomp met de meetklok opnieuw correct gezet te worden .
Altijd doen na een riemwissel .
Als de riemen vervangen zijn , is zowieso de timing niet meer correct en dient de pomp met de meetklok opnieuw correct gezet te worden .
Altijd doen na een riemwissel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: problemen na distributiewissel
Intussen 2000 km verder en rondrijdend in Zweden
Garage maakte geen probleem, heeft in garantie wagen bij een revisiebedrijf gebracht voor afstellen - WAT EEN VERSCHIL! Heb ik al die tijd met een slecht afgestelde motor gereden
Draait veel stiller, zoemt in plaats van ratelt, en het weinige beetje grijze rook die nu en dan verscheen blijft ook achterwege...
Wel grappig - nu pas hoor ik de speling op mijn versnellingsbak en het geratel van mijn hitteschild (staat vast met een ijzeren latje )
zo leer je elke dag nog iets bij over onze favoriete bus
Garage maakte geen probleem, heeft in garantie wagen bij een revisiebedrijf gebracht voor afstellen - WAT EEN VERSCHIL! Heb ik al die tijd met een slecht afgestelde motor gereden
Draait veel stiller, zoemt in plaats van ratelt, en het weinige beetje grijze rook die nu en dan verscheen blijft ook achterwege...
Wel grappig - nu pas hoor ik de speling op mijn versnellingsbak en het geratel van mijn hitteschild (staat vast met een ijzeren latje )
zo leer je elke dag nog iets bij over onze favoriete bus
Re: problemen na distributiewissel
helemaal mee eens ik had ook dat die slecht starte als het koud was (dacht oude motor zal wel zo horen) Peter had toen al eerder gezegd dat de timing niet goed stond, maar hij trok goed dus rijen.brugseb schreef:Intussen 2000 km verder en rondrijdend in Zweden
Garage maakte geen probleem, heeft in garantie wagen bij een revisiebedrijf gebracht voor afstellen - WAT EEN VERSCHIL! Heb ik al die tijd met een slecht afgestelde motor gereden
Draait veel stiller, zoemt in plaats van ratelt, en het weinige beetje grijze rook die nu en dan verscheen blijft ook achterwege...
Wel grappig - nu pas hoor ik de speling op mijn versnellingsbak en het geratel van mijn hitteschild (staat vast met een ijzeren latje )
zo leer je elke dag nog iets bij over onze favoriete bus
bij dieselservice sittard geweest voor de winter idd wat een verschil altijd direct starten bij kou, motor veel feller, en geen rookwolk meer bij het starten. inspuiting stond veel te laat toen
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33794
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: problemen na distributiewissel
De winst voor jou in dit verhaal:
je weet nu bij welke garagist je vraagtekens kunt zetten..
je weet nu bij welke garagist je vraagtekens kunt zetten..
Bij loshalen veranderd er altijd wat doordat de nieuwe riemen een iets andere spanning hebben.Net distributie laten doen incl. poelie.... garagist zegt dat hij niks heeft veranderd aan timing of brandstofpomp, maar ik mag wel es langskomen..
Re: problemen na distributiewissel
Dat probleem hebben wij ook gehad alleen voor de distributie wissel.
Uiteindelijk eerder dan noodzakelijk was de distributie laten doen en toen ik vroeg of ze de pomp met VAGcom af gingen stellen zeiden ze nee met Bosch software. En wat een verschil, loopt als nieuw (256k) geen rook, rammeltjes meer, pakt heel mooi op en erg zuinig.
Dus het advies is ga opzoek naar een goede garage (Weerheim in Rijswijk ZH) waar ze veel ervaring hebben met VW en in ons geval met de T4 2.5 TDI.
Uiteindelijk eerder dan noodzakelijk was de distributie laten doen en toen ik vroeg of ze de pomp met VAGcom af gingen stellen zeiden ze nee met Bosch software. En wat een verschil, loopt als nieuw (256k) geen rook, rammeltjes meer, pakt heel mooi op en erg zuinig.
Dus het advies is ga opzoek naar een goede garage (Weerheim in Rijswijk ZH) waar ze veel ervaring hebben met VW en in ons geval met de T4 2.5 TDI.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k