Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

vragen over de T5
Plaats reactie
JitskeS
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jun 2016, 15:30

Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door JitskeS »

Hoi,

Ik heb een VW Transporter T5, 2.5 hdi, 130 pk, 2500cc, 96kw, bouwjaar 2004, 155 000 km op het oog om te kopen.
De ambriage en het vliegwiel zijn net vervangen.
Nu ben ik opzoek naar ervaringen over deze wagen, of jullie daar tevreden van zijn, wat de zwakke puntjes zijn?
Aangezien ik nog niet helemaal thuis ben ik de VW busjes, zijn jullie ervaringen heel erg welkom!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door ktmkrik »

Zou zeggen gebruik de zoekfunctie op deze site en je hebt voor de eerste paar uur meer dan genoeg te lezen :wjw
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1663
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Staat inderdaad genoeg in,maar helaas worden vaak alleen de negatieve zaken gemeld
das wel eens jammer want het is een fijn e auto om te rijden :zwaai :zwaai
collega van mij heeft er een die zelfs al het half miljoen is gepasseerd,
Is ook nog steeds geen smiley voor werk aan T5????? :werkaanT4 deze wel :zwaai
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door t-vierder »

155.000 km met een diesel van 13 jaar oud? Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Heb je de serviceboekjes gezien? NAP gecheckt?

Er zijn wel degelijk wat issues met de T5, maar ik vraag me af of dat met andere merken niet ook het geval is. Ik weet dat bijvoorbeeld een Ford Transit zeer betrouwbaar wordt bevonden, maar die dingen roesten dan weer heel erg snel. Bovendien hebben die Transits wat mij betreft niet half zo'n goede wegligging als een Transporter.

Ik heb aan de mijne de eerste maanden heel wat verspijkerd, maar nu is het de fijnste reiswagen die ik me kan voorstellen.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door sep »

Nou die van mij is inmiddels ook al 12 jaar oud en heeft net 125000 km gelopen ( 2,5 /174 pk )....en heeft afgezien van de waterpomp en het uitlaatspruitstuk geen enkel probleem gegeven ....oja ...mn cruise control heb ik moeten vervangen ( ik meen € 100,- ) en mn comfort module in de deur moet ik vervangen ( 1 spiegel wordt niet meer warm )....m.a.w kleinigheden ...
Er zijn echter ook mensen met pech en hebben tegenslag op tegenslag met de t5 ....en uiteraard hoor je de horror verhalen het meest ...niemand gaat verhalen vertellen over hoe probleemloos hij deze week weer heeft gereden :lach

De Transit betrouwbaar ??? alstjeblieft ...die auto was destijds de reden dat ik over ben gestapt op de transporter ...ik had de duurste uitvoering van de transit met alle opties destijds ,nieuw !...maar wat een drama auto ...en in vergelijking met de t5 kon hij totaal niet mee komen in geen enkel opzicht !! ...de nieuwe Ford zal prima rijden ,vast ...maar tis nog steeds een ergonomisch drama met bijvoorbeeld het dashboard ...een rommeltje !

Mvg Sepster
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door Deki »

Ook een T5 2004 130PK(JD 170PK) handbak 156.000km op teller gaat als een trein ! elke 15.000 km olie verversen verder nooit gekke problemen gehad..

Rijd er elke dag met plezier mee naar me werk wil niks anders !

Dit Forum zit vol met mensen die problemen hebben met hun bussie daar is forum voor :zwaai
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door heemskerk »

Ook deze week toch zó heerlijk en probleemloos gereden in mijn Transporter T5...... :knipoog :toppie
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: Transproter T5, 2.5tdi ervaringen gezocht

Bericht door t-vierder »

heemskerk schreef:Ook deze week toch zó heerlijk en probleemloos gereden in mijn Transporter T5...... :knipoog :toppie
Haha, ik ook. Maar de week eindigt voor mij met waarschijnlijk een versleten wiellager. Kan gebeuren na zo'n 250.000 km.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Plaats reactie