Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanhanger / Snelheid /Duitsland

vragen over de T4
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

idd helemaal mee eens.

je moet er voor zorgen dat je een goede wagen/bus er voor hebt staan met goede banden en weg liggin. de aanhanger zelf bij voor keur geremde aanhanger want dit scheelt echt een hoop met remmen, etc etc.

maar goed. als je in nederland kijk haal ik som in met 130/140 en dan komt er een nieuwe rancerover me inhalen met een boot er achter!. spooren niet!
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

ik ben er ook voor dat er meer controle onderweg is op dit soort combinaties.
Soms heeft een bestuurder van zo een combinatie zelf niet in de gaten dat die een gevaar voor eigen leven is .
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Ik heb zo'n 4 jaar geleden overwogen om een aanvraag in te dienen om met mijn vorige auto (Citroën Picasso) en vouwwagen (Holtkamper Cocoon) 100 km/h te mogen rijden in Duitsland. Navolgende is nodig:

Auto moet voorzien zijn van ABS
Vouwwagen/aanhangwagen moet voorzien zijn van extra schokdempers.
De combinatie auto en vouwwagen/aanhangwagen moet gekeurd worden en bij goedkeuring mag alleen deze combinatie 100 km/h rijden. Als je een andere auto of een andere aanhangwagen neemt moet die combinatie weer gekeurd worden.

Ik vond dit allemaal omslachtig en kostbaar worden, mede omdat ik normaal gesproken niet naar Duitsland op vakantie gaat, nu helemaal niet meer nu ik in Zuid Frankrijk woon.

Ron 915
famvdster
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007, 16:36

TUV Nederland

Bericht door famvdster »

Je kunt een NL-combinatie een 100-km toestemming krijgen via http://www.tuv.nl

Eric
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Eicherwijs, vreemd dat je extra schokdempers op de aanhanger moet hebben.
De Holtkamper tenttrailer is technisch goed voor 180 km.
Ik reed per ongeluk even 150 km in Zuid Frankrijk met de Holtkamper Spacer tenttrailer, dat is absoluut geen probleem.
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Ja vond ik toen zelf ook vreemd maar het is mij toen verteld. en over de wegligging van een holtkamper niets dan lof. je merkt niet dat ie achter hangt, Een keer in Frankrijk 150 km/h gereden, ik schrok want ik was alleen vergeten dat ik de vouwwagen erachter had hangen.

ron 915
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Bericht door Dehler_Bert »

Ik rij ook veel met aanhanger en vind die 80 km/h regeling voor aanhangers in NL absurd. Bevorderd de doorstroming niet en vrachtwagens komen je voorbij.

Toch maandje geleden boete van 87 EUR ontvangen van de heer Spee en consorten omdat ik op de A12 precies 100 km/h per uur reed waar 80 is toegestaan. Je mag daar inderdaad 100 en dat deed ik dan ook (GPS snelheid). Maar die prachtige infraroodcamera's pikken tegenwoordig je aanhangerkenteken er feilloos uit en dan hang je! :politie

Ik hoop dat die 100 km/h regeling er snel komt, maar ik rij in het vervolg wel weer met slaksnelheid,

Bert
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

heeft men wel eens een noodstop gemaakt met een aanhanger met 120km per uur?(ps boete voor sneller rijden met aanhanger zouden verhoogd moeten worden tot 100 euro per km)
en kunt u allemaal uw antislipcursus diploma laten zien
o ja gordels zitten er voor de sier in!
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Zo Matje, ik reed laatst 100 met de aanhanger, dus 20 kmte snel, in dit geval ben je 2000 euro rijker ! (100 euro per km) :politie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

dus is het ook niet raar om 70 door een 50km zone te rijden?
of 50 door een 30km zone
ps ongelukken gebeuren meestal met te hoge snelheid
,kijk maar eens op de snelweg het is bijna altijd aan de linkerkant
Laatst gewijzigd door matje86 op 03 okt 2007, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Matje dat zou ik weer niet doen.
Ik heb gemerkt dat als ik 80 aanhoud dat vrachtwagens mij gaan inhalen, dus houd ik die snelheid aan om met de vrachtwagens mee te rijde en zo een goede doorstroomte hebben. Dat betekent dat ik meestal 90 tot 95 op de teller aanhoud wat soms tot 100 oploopt.

Ik ben dus voor verhoging van de 80km voor aanhangers.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

gelijk stelling aan vrachtauto,s is er al , nl 80 km
blijkt dus dat de vrachtauto,s te hard rijden!
werke die begrenzers wel?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

De begrenzers zijn volgens mij afgesteld op 90/95 km u.
Dus daar zit al het probleem.

Eigenlijk zou ik zeggen op de meeste snelwegen voor een ieder max 100 voor betere doorstroming en minder uitstoot.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

matje86 schreef:heeft men wel eens een noodstop gemaakt met een aanhanger met 120km per uur?(ps boete voor sneller rijden met aanhanger zouden verhoogd moeten worden tot 100 euro per km)
en kunt u allemaal uw antislipcursus diploma laten zien
o ja gordels zitten er voor de sier in!
Matje ,
Ja, ik kan mijn diploma's van de slipcursussen laten zien , evenals die van de rallyschool en circuittraining en ook die van de behendigheidscursussen . :lach
Ik volg al 5 jaar lang 2 zo'n cursussen per jaar , dus ik durf wel zeggen dat ik er ervaring mee heb ,ja ... :ie :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Aadmus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mei 2007, 16:32

Bericht door Aadmus »

Geplaatst: Wo Okt 03, 2007 16:14 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

gelijk stelling aan vrachtauto,s is er al , nl 80 km
blijkt dus dat de vrachtauto,s te hard rijden!
werke die begrenzers wel?
_________________

De begrenzers op vrachtwagens zijn afgesteld naar Europese normen
Engeland heeft bewerkstelligd dat de Europese norm wordt gesteld op 60 miles p/u.
60 miles is 96 km p/u
Dus een transportbedrijf mag in heel Europa rijden met een vrachtwagen die begrensd is op 96 km p/u
In Nederland 80 km p/u

Belgie Frankrijk Spanje Italie Portugal Oostenrijk Duitsland 90 km p/u

Enne ik heb een t4 tje 2.4 van 92 en ik rook zo tussen de 90 en 100 per uur en rij lekker met mijn oud-collega's op.
Moet U ook eens doen zo'n 4 uur achtereen,rijdt ontspannend...

Aad Terheijden nb
Plaats reactie