Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

111KW looprol + lengte multiriem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

111KW looprol + lengte multiriem

Bericht door melvin »

Hoi,

We hebben al lang last van een snerpende multiriem bij koudstart. Eerst ging het na het koud starten wel over met even de koppeling intrappen. Toen pas in de eerste versnelling, toen pas in de tweede, nu pas na 30 seconden de buurt wakker fluiten in de vierde...

Ik heb er al een nwe trillingsdemper op. Plus een nwe (Gates) multriem. Dat hielp even, tot de winter kwam.

Ik wil er nu (voor ik evt. de spanner aanpak) een originele Conti riem en ook nwe looprollen op laten zetten. Omdat mijn bus een complete neus/motorombouw heeft gehad (van 102 naar 150pk) is het via de dealer altijd lastig de juist onderdelen de pakken te krijgen.

Wie kan wen wil de vag nummers doorgeven van een passende lengte VAG multiriem en VAG looprollen. Het gaat om een TDI 111kw met Airco. Ik denk dat dat genoeg info is? Zou fijn zijn!

Dank bij voorbaat

Groet,
Melvin
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: 111KW looprol + lengte multiriem

Bericht door Christoffel »

Zie ook onderstaande link.

Riemspanner kaan ook probleem veroorzaken.

Een vrijloop poulie op je dynamo monteren werkt ook super. Vooral bij lage motortoerental en max stuuruitslag klepperen van je riem weg. Moet je overigens wel kortere riem monteren

mvg Chris

viewtopic.php?f=2&t=32464&p=220574&hili ... er#p220574
Afbeelding
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: 111KW looprol + lengte multiriem

Bericht door melvin »

Het geluid is al weer even weg, maar nog niets veranderd. Puur weersinvloed. Waarschijnlijk duikt het in de herfst wel weer op. Dan eerst een Contiriem erop ipv Gates, en anders verder met vervangen van die 'demper" en anders een vrijloop poelie op de dynamo (als dat ook helpt bij de 111kw?), als heb ik van dat laatste niet veel verstand. Dank tot zover! Prettige input.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: 111KW looprol + lengte multiriem

Bericht door René »

net een neiwue besteld van conti.
lengte is voor mij 151pk AXG motor met clima (of airco) 2160mm
Volgens etka/etos kun je kiezen uit 6pk2160 en 6pk2170.
Zit nu een 6pk2122 op, maar die zit veel te strak.

Grtzzz René
Plaats reactie