Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Regensensor werkt niet

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Regensensor werkt niet

Bericht door Oviivo »

Mijn T5.1 heeft een regensensor én dat knopje op de hendel. Daarmee kun je inderdaad de gevoeligheid van die sensor inregelen en dat werkt goed.

Wel heel fijn dat "het probleem" hier zo duidelijk is omschrijven en opgelost :wjw Ik weet zeker dat meer mensen hiermee geholpen gaan worden :proost
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Tilt!
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2013, 01:32

Re: Regensensor werkt niet

Bericht door Tilt! »

Dus, in principe is Heemskerk's probleem ook opgelost :toppie , en wat we verder nog meenemen is dat er een switch zit die detecteert of de motorkap open of dicht is maar dat deze geen feedback geeft aan de bestuurder (geen melding op dashboard).
Voor boordcomputer, boordcomputer+ en sportstuur shizzle open ik misschien best een nieuwe thread?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Regensensor werkt niet

Bericht door heemskerk »

Tilt! schreef:Dus, in principe is Heemskerk's probleem ook opgelost :toppie , en wat we verder nog meenemen is dat er een switch zit die detecteert of de motorkap open of dicht is maar dat deze geen feedback geeft aan de bestuurder (geen melding op dashboard).
Voor boordcomputer, boordcomputer+ en sportstuur shizzle open ik misschien best een nieuwe thread?
Niet echt.. Het is óf de gevoeligheid regelen wanneer met sensor óf de tijdsinterval bij de non-sensor uitvoering. Wanneer ik de gevoeligheid minder intensief instel wordt de ruit weer té nat. Ik wil uitsluitend van de snelste stand af op de sensorfunctie. Beetje lastig om te duiden.

Voor wat betreft jouw vraag: neem eens contact op met Ac-parts in Capelle. Hij is bedreven in aftermarked edoch originele extra's inbouw achteraf. Bouwt het desgewenst ook voor je in inclusief softwarematige activatie indien nodig.

Ik meen dat Peter recent hem ook al eens heeft genoemd in een ander draadje. Ik ben er eens geweest; behulpzame Zeeuw ;-)
Tilt!
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2013, 01:32

Re: Regensensor werkt niet

Bericht door Tilt! »

Mailtje gestuurd naar AC Parts :yes
Allen nogmaals hartelijk dank!!

Begrijp de vraag wel ivm de hoogste stand op de ruitenwissers maar denk dat dit niet zal af te schakelen zijn, zal ook wel legaal gedoe aan verbonden zijn vrees ik. Bvb als jouw ruitenwissers op stand "sensor" staan en het regent gewoon constant dan gaan je wissers ook constant wissen. Als het dan ineens harder begint te regenen zou je dan een stand hoger willen schakelen maar eigenlijk zet je 'm dan pas op "gewoon wissen". Veel mensen gaan dan het verstand niet hebben om te weten dat ze eigenlijk nog een stand hoger moeten gaan.
Ook hier weer: een mogelijke denkpiste... :toppie
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 116
Lid geworden op: 07 nov 2014, 09:09

Re: Regensensor werkt niet

Bericht door Titus »

heemskerk schreef:De regensensor maakt(e) onderdeel uit van het licht- & zichtpakket welke alleen besteld kon worden wanneer voor elektrisch pakket 3 was gekozen. Ook in het slechtweerpakket zat de regensensor als optie verwerkt.
Op het onderstel van de bestuurdersstoel zit de wagensticker met een inventarisatie van uitvoering en de opties / extra's. Daar zou dan EPL (electrisch pakket) en P4A (licht & zicht vermeld moeten staan lijkt mij. Codering slechtweerpakket II is W28.

Licht- & zicht was uitsluitend op de Comfortline als optie te leveren.
Slechtweerpakket was een keuzemogelijkheid voor het Trendline-pakket.
Ook de optie Side-assist had de regensensor in het pakket.

Ik kan nergens een solo code voor de regensensor terugvinden. Ergens op de voorruit zal toch een sensor móeten zitten voor detectie. Verwar je de intervalstand niet met regensensorfuntie?
Een van de codes van mijn t5 augustus 2009 (T5-1???) is
8N3 = Windshield wiper intermittent control with rain sensor
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Plaats reactie