Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draaiplateau vraag

vragen over de T4
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Drekes »

Ik blijf mij altijd verbazen dat de stoelen in onlmgedraaide situatie niet kunnen worden vastgeklikt. Op deze manier gaat het opbergvak in een vd twee deuren uiteraard een keer kapot. Bij huurcampers was dit altijd al kapot.

Groet

Andre
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Drekes »

Blijkbaar de enige met dit probleem :muur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Multivan Generation »

Drekes schreef:Blijkbaar de enige met dit probleem :muur
Hoezo?
Wat had je verwacht dan met je vraagstelling?

Ik denk dat je vraagstelling zou kunnen zijn:
Hoe kan ik de draaiconsole zo aanpassen dat hij ook omgedraaid vastklikt?
Begrijp ik het zo goed?

groeten Peter
PS heb je draaiplateau of een complete console?
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Drekes »

Laat ik het zo zeggen: ik geef aan dat ik mij verbaas dat ze niet vanzelf vastklikken, gewoonweg niet handig.

Ik kan op jouw vraag geen antwoord geven, gewoon standaard california-westfalia uitrusting.
NOosting
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2016, 08:17

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door NOosting »

Drekes schreef:Laat ik het zo zeggen: ik geef aan dat ik mij verbaas dat ze niet vanzelf vastklikken, gewoonweg niet handig.

Ik kan op jouw vraag geen antwoord geven, gewoon standaard california-westfalia uitrusting.

Niet handig, wel handig. Net wat iedereen er van vindt.
Ik vindt dat niet echt een probleem, echter snap ik je wel. Zelf pas je altijd wel op, maar wat 'visite" doet weet je niet.

Je zult dan net als voor aan de stoel 2 aanslagjes moeten maken waar het pennetje tussen kan vallen.
Echter heb je dan maar 1 stand, ik zou persoonlijk dan meer standen willen hebben.

Aanpassing opzich is niet moeilijk.
Ik ga toch de aanslag aanpassen zodat ik beide kanten op kan draaien, wellicht dat ik aan de achterkant ook wel een paar aanslagjes maak.
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Noorfalia »

Even een opmerking voor bezitters van de oudere California's: Deze kunnen maar één kant op draaien met een reden. Er n.l. zit een soort schroefdraad in de draaiconsole waardoor de stoel een centimeter of wat omlaag gaat als je deze omdraait. Het is bij deze console dus niet mogelijk om hem twee kanten op te laten draaien. Ik weet ff niet in welk jaar ze dat veranderd hebben, maar in elk geval zit het in mijn '92-er zo.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4866
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Hanz »

Drekes schreef:Ik blijf mij altijd verbazen dat de stoelen in onlmgedraaide situatie niet kunnen worden vastgeklikt. Op deze manier gaat het opbergvak in een vd twee deuren uiteraard een keer kapot. Bij huurcampers was dit altijd al kapot.
Groet
Andre
Ik herken dit probleem helemaal niet. Ik moet de stoel iets naar voren schuiven om te draaien omdat anders de armleuning vastloopt tegen de deur. Als de stoel ver genoeg naar voren staat om te draaien dan wordt het opbergvak helemaal niet meer geraakt.
Voor alle duidelijkheid, mijn draaiconsole/-plateau ziet er zo uit:
20160707_152350.jpg
20160707_152350.jpg (116.87 KiB) 742 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Draaiplateau vraag

Bericht door Drekes »

Ookniet bij de bestuurdersstoel? Die kun je nl niet zover de cabine inschuiven, zodat deze de bak niet raakt. Zal eens een foto maken.

Groet,

Andre
Plaats reactie