heeft er iemand een gedacht waar de extra waterpomp bij mijn 2001 zijn stroom haalt???? heb een nieuwe gestoken maar deze krijgt geen stroom.
Alvast bedankt om mee te denken
koensch
het is geen nalooppomp, het is een extra pomp omdat het vroeger een busje was en er onderaan een extra verwarming zit voor de passagiers.
Denk dat deze pomp altijd werkt eens de motor draait
gbvk schreef:koensch
het is geen nalooppomp, het is een extra pomp omdat het vroeger een busje was en er onderaan een extra verwarming zit voor de passagiers.
Denk dat deze pomp altijd werkt eens de motor draait
Waar zit dat pompje dat jij bedoeld ?
Het elektrisch pompje dat vooraan , onderaan , bij de radiator zit is een nalooppompje (dat werkt alleen als het nodig is ,dus als de temperatuur van de motor nog oploopt nadat de motor is uitgezet , dit pompje draait niet constant )
Ik denk niet dat er een extra pompje zit voor de extra kachel . Ik heb 2 T4 staan met een extra middenkachel , en daar zit geen extra pompje op , alleen het nalooppompje onder de radiator.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal.
heb de darmen van uitgang pompje gevolgd ; gaat naar de oliekoeler en daarna naar de verwarming boven en onder,daarom denk ik dat bij mij de pomp een dubbele functie heeft nl. als de motor draait extra warmte voor de kachels en bij uitgeschakelde motor voor naloop .
ga morgen eens een extra kabel leggen en zien of ik dan warmte krijg aan de kachels, nu krijg ik aan de bovenste kachel geen warmte ( heb kachel al gespoeld en verwarmingsklep gecontroleerd, en ontlucht) T'is een straf verhaal verdikke
gbvk schreef:Pascal.
heb de darmen van uitgang pompje gevolgd ; gaat naar de oliekoeler en daarna naar de verwarming boven en onder,daarom denk ik dat bij mij de pomp een dubbele functie heeft nl. als de motor draait extra warmte voor de kachels en bij uitgeschakelde motor voor naloop .
ga morgen eens een extra kabel leggen en zien of ik dan warmte krijg aan de kachels, nu krijg ik aan de bovenste kachel geen warmte ( heb kachel al gespoeld en verwarmingsklep gecontroleerd, en ontlucht) T'is een straf verhaal verdikke
OK , maar waar zit het pompje ? Vooraan onderaan bij de radiator ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Vervolg;
Deze morgend vertrokken richting Wormerveer, tot Kleine bareel geraakt ,motor begon overhit te geraken en begon al zijn koelwater weg te gooien via expantievatje, water bijgevuld en rustig tegen 90-95 terug richting Antwerpen uit,geen problemen meer?????? zeer eigenaardig staat nu terug bij de garage voor volledige controle koelsysteem ,permanent openzetten lamellen en ook controle waterpomp en voor Pascal het pompje deed dienst van de moment ik de motor aflegde
gbvk schreef:ja pascal het is weldegelijk dat pompje onderaan de radiator waar we het over hebben
Dat is dus het nalooppompje , dat heeft geen invloed op de middenkachel . De midden kachel krijgt circulatie door de watpomp vd motor wanneer deze draait.
Is er onlangs aan het koelsysteem of de motor gewerkt ? Omdat je nu blijkbaar koelproblemen hebt ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Het is begonnen met geen verwarming meer te hebben , 14 dagen daarna is de cillinderkop vervangen, deze had verschillende scheurtjes, daarom vermoedt ik dat er iets scheeld met de waterpomp,is nochtans een klein halfjaar geleden vervangen samen met distributie kid
gbvk schreef:ni lachen héééé
blijkt er een verkeerde waterpomp onde de motorkap te zitten???????????? .
zal seffens eens gaan klappen met het garagistje sééé
Da's lekker ...
over welke motor gaat het eigenlijk ? 1.9 of 2.4d of TDI ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
gbvk schreef:het is een 1.9 TD van 2001 ABL motor voormalig bus maar nu dubbel cabine(gaat alleen in ons Belgenland hahaha)
Raar verhaal van de"verkeerde" waterpomp , want voor een ABL is er maar 1 model waterpomp ( in 2 uitvoeringen : gewoon en met versterkt lager , maar is verder identiek)
Ze hebben toevallig toch geen slangen verkeerd aangesloten ?
Is de thermostaat vervangen ?
Radiator is getest ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper