Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

vragen over de T4
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door nieknaam »

Mijn snelheidsmeter doet het niet en ik kreeg ook wat rare meldingen (ölsensor, terwijl er voldoende olie in zit, tanken terwijl de tank halfvol is) en ik moest in de buurt van Amsterdam zijn, dus ik bedacht dat ik wel even bij Ismet langs kon rijden voor een kennismaking. Foute gedachte op Suikerfeestdag... of toch niet? Toen ik net van het industrieterreintje af reed, hoorde ik een allemachtige klap en daarna klonk mijn motor of hij zwaar ziek was. Aan de kant gezet, Ismet gebeld, en die stuurde ondanks de feestdag toch zijn zoon. Tijdens het wachten zat ik allerlei onzalige combinaties van oliemeldingen en zware klopgeluiden te bedenken, maar Ismet junior wist daar korte metten mee te maken, gelukkig. Mijn motorsteun bleek afgebroken, waardoor de motor gedeeltelijk op de bodemplaat rustte. We hebben de bus in de garage gezet en junior bracht me naar het station, waar hij me ook weer ophaalt als het euvel is verholpen. Hulde!
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
jordydereus

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door jordydereus »

Waar vind je deze service nog?

In ieder geval niet bij de dealer..
Gebruikersavatar
Peterk
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:13
Locatie: Assendeft
Contacteer:

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Peterk »

Aha. Dan was het jou bus waarschijnlijk die ik vandaag daar op de brug zag staan.
Peter :T44EVER
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Erdem50 »

jordydereus schreef:Waar vind je deze service nog?

In ieder geval niet bij de dealer..
Ik kan je verzekeren dat er dealers zijn die zeker nog goede service bieden :kus

Ten tweede, gisteren een Caddy in onze dealer werkplaats binnen gekregen welke bij een 'Turkse' garage was voorzien van een nieuwe turbo...... Turbo bleek bij controle door ons helemaal niet vervangen te zijn en verstelling zat vastgezet met een tyrip!

Zoveel garages zo veel verhalen.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
jordydereus

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door jordydereus »

Erdem50 schreef: Ik kan je verzekeren dat er dealers zijn die zeker nog goede service bieden
volgens mij werk je bij de dealer ?
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Erdem50 »

Yep, dik 10 jaar al ondertussen
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Multivan Generation »

jordydereus schreef:Waar vind je deze service nog?

In ieder geval niet bij de dealer..
Ook ik heb goede ervaringen met verschillende merk-dealers in de buurt en dan vooral de onderdelen balie en de werkplaats.
Aftersales is misschien nog wel belangrijker als de uiteindelijk aanschaf van een nieuwe.
De VW dealer heeft ook onderhoudspaketten voor oudere auto's tegen aantrekkelijker prijzen, en ook economy onderdelen, die goedkoper zijn geprijsd maar wel met garantie.
Het beeld van dure dealers klopt misschien wel niet helemaal meer met de realiteit van vandaag de dag.
Onderdelenprijzen hebben ze zelf geen invloed op, hoe ze omgaan met klanten natuurlijk wel.. :knipoog

Onder de streep gaat iedereen naar de garage waar hij/zij zichzelf het prettigste voelt..
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Oviivo »

Multivan Generation schreef:
jordydereus schreef:Waar vind je deze service nog?

In ieder geval niet bij de dealer..
Ook ik heb goede ervaringen met verschillende merk-dealers in de buurt en dan vooral de onderdelen balie en de werkplaats.
Aftersales is misschien nog wel belangrijker als de uiteindelijk aanschaf van een nieuwe.
De VW dealer heeft ook onderhoudspaketten voor oudere auto's tegen aantrekkelijker prijzen, en ook economy onderdelen, die goedkoper zijn geprijsd maar wel met garantie.
Het beeld van dure dealers klopt misschien wel niet helemaal meer met de realiteit van vandaag de dag.
Onderdelenprijzen hebben ze zelf geen invloed op, hoe ze omgaan met klanten natuurlijk wel.. :knipoog

Onder de streep gaat iedereen naar de garage waar hij/zij zichzelf het prettigste voelt..
Mooi geschreven, Peter. :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door koensch »

ben al bijna 25 jaar een zeer tevreden klant van een VW dealer en heb heel veel respect voor de vaardige monteurs die heel hard werken, goed zijn opgeleid, en zich hoffelijk gedragen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door nieknaam »

Ik heb niets tegen de dealer - Van Beynum in Gouda is een prettig bedrijf met goede service. Mijn auto ging kapot bij Ismet op de drempel, daarom ben ik daar gegaan. Ook dat is een prettig bedrijf met goede service, maar ik heb de nieuwe snelheidssensor gewoon bij de dealer gehaald. Ik laat hem wel bij Ismet monteren, omdat er nog een ander probleempje is dat zij moeten oplossen: ze hebben een andere oliedruksensor in de carterpan gemonteerd, maar ik krijg bij een motor die nog geen oliedruk heeft opgebouwd, nog steeds een alarm in de display. Uitzetten en meteen weer starten laat dat alarm verdwijnen. Dat mogen ze nog oplossen.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
jordydereus

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door jordydereus »

ik rij met een grote boog om de dealer heen. :driveT5 :zwaai
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door websurfer »

Jordy
dat doe ik ook maar dat is omdat de garage deur aan de achter/zijkant zit van de dealer ( :jumpklap Erdem :gekte )

gelukkig heb ik het nog niet veel nodig gehad en kleine klusjes doe ik zelf of word geholpen door een vriend
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door sgsdebruijn »

jordydereus schreef:ik rij met een grote boog om de dealer heen. :driveT5 :zwaai

Je goed recht maar om nou iedere keer de dealer, welke bedoel je eigenlijk?, af te zeiken is ook lekker makkelijk en slaat als je de dealer in het algemeen bedoelt ook nergens op. Ik heb ook goede ervaringen maar weet ook waar ik de bus niet voor moet brengen.

Je bent trouwens niet de enige die het er makkeljk uitgooit
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door nieknaam »

Peter: Aha. Dan was het jou bus waarschijnlijk die ik vandaag daar op de brug zag staan.
Klopt.
Bij Ismet op de brug.jpg
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door LAYCA »

Elke garage kan goed zijn of niet............dit wordt bepaald door de mensen die er werken dealer of niet :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie