Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

vragen over de T4
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door nieknaam »

Nog even over de dealer: daar had ik een trajectsensor gekocht à 98 euro. Die bleek niet nodig te zijn, omdat ik er achter kwam dat de zekering was doorgeklapt. Nieuwe erin, problemen weg. Van Beynum nam in overleg met Pon de sensor terugvoor € 88. Ik vind dat ik soepel behandeld ben. En Ismet is opgelucht. Die heeft me trouwens bezworen dat zij de zekeringen twee keer gecheckt hebben, dus of het probleem definitief weg is...
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Chalet
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 okt 2014, 13:08

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Chalet »

Ieder heeft zijn eigen doel met het rijden van een T4 met ervaring.

Het is voor mij naast de rust van hoog zitten in een klassieker, ook een kwestie van economie en zekerheid. Ik rij de bus vanwege de lage bijtelling zowel zakelijk als privé en stel er dezelfde eisen aan als een bijna nieuwe bus die in de garantie is. Dus met bijtelling en MRB nihil, heb ik geen probleem met hogere kosten voor degelijk onderhoud.

Na een enkele goede en helaas ook veel slechte ervaringen met universele garages, rij ik mijn bus met de mobiliteitsgarantie van VW. Daarmee ben ik als zakelijk rijder en privé tijdens de buitenland vakanties, verzekerd van vervoer. Net grote beurt met gratis APK gehad waarbij oa de homokineethoezen zijn vervangen. Vorig jaar was een aandrijfas nog vervangen bij een universeel en nu toch weer uitbouwen om een nieuwe hoes te plaatsen.

De slecht uitgevoerde beurten en reparaties bij universele garages hebben me veel extra ongemak en geld gekost en die garages gebruik ik nu alleen voor zaken die de bedrijfszekerheid niet beïnvloeden. Bijvoorbeeld spuitwerk.

Bovendien geven de dealerstempels in het serviceboekje de volgende eigenaar (ik rij hem niet op) meer zekerheid en bewijs van goed onderhoud. De prijs bij verkoop ooit zal er hopelijk ook naar zijn want mijn bus is een roestvrije knappe excl BTW T4 met alle opties en weinig gereden.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Motorsteun gebroken op 300 meter van Ismet

Bericht door Snautzer »

nieknaam schreef:Nog even over de dealer: daar had ik een trajectsensor gekocht à 98 euro. Die bleek niet nodig te zijn, omdat ik er achter kwam dat de zekering was doorgeklapt. Nieuwe erin, problemen weg. Van Beynum nam in overleg met Pon de sensor terugvoor € 88. Ik vind dat ik soepel behandeld ben. En Ismet is opgelucht. Die heeft me trouwens bezworen dat zij de zekeringen twee keer gecheckt hebben, dus of het probleem definitief weg is...

Je kan dan voortaan beter via internet je onderdelen bestellen. Dan heb je retour recht. In een winkel f7siek is het een gunst.
Plaats reactie