Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RemoteJets Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Dank je René,

Zie hier een:

RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Gister trouwens op de terug weg hoorde ik 'ping' en ging m`n tanklampje branden, dat werkt dus ook :toppie
Vanochtend 70 ltr getank (kan dus leger blijkbaar) en eens kijken wat het verbruik is, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Rene_Pennings
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Rene_Pennings »

Thanks Noorfalia!

Schitterende filmpjes! Wat een snelheid met die straalmotoren. Geweldig mooie hobby!

V.w.b. het lampje voor de brandstof; Ik heb hem bij mij nog nooit eerder gezien... Toch heb ik het gevoel dat ik de bus al enkele malen bijna leeg heb gereden. Ik denk dus dat ik dat niet heb. Echter zijn onze bussen bijna even oud.

:knipoog
Live the life you love, love the life you live :T44EVER
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Pascal-141 »

Rene_Pennings schreef:
Pascal-141 schreef:Die achterklep zou ik gewoon vervangen . Aan deze ga je veel tijd en werk spenderen om dat ooit goed netjes te krijgen .
(nee, ik heb er momenteel geen beschikbaar , heb alleen nog deurtjes staan op dit moment)
Als je een andere achterklep gaat zoeken , let dan op het bouwjaar , zit verschil in. Je hebt er eentje nodig van model vanaf '96 (model T4 die vooraan rechts de luchtaanzuiggleufjes heeft in het spatbord)
Hoi Pascal,

Ik ben ook nog op zoek naar een goede, strakke achterklep zonder roest voor mijn T4. Die is van '94. Weet jij wat het verschil is tussen de achterkleppen van diverse bouwjaren?

Groeten,

René
-bevestigingspunten van de pompjes staan op andere plaats , pompjes zijn ook verschillend
-scharnieren zijn verschillend
-slotvanger onderaan is anders
-en bij de eerste T4's (90-91) stond het VW logo net onder het raam ipv in het midden op de klep
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Pascal-141 »

Rene_Pennings schreef:
V.w.b. het lampje voor de brandstof; Ik heb hem bij mij nog nooit eerder gezien... Toch heb ik het gevoel dat ik de bus al enkele malen bijna leeg heb gereden. Ik denk dus dat ik dat niet heb. Echter zijn onze bussen bijna even oud.

:knipoog
Een 94-er heeft weinig gemeen met een +96 model hoor (bijna alles is anders ... dus ook geen lege tank-verklikker) :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Leuk zo om de reacties en verschillen te lezen.

Mijn huidige sportjet kan lekker langzaam en de snelheden opd e filmpjes zijn nog niet eens volgas.
De max snelheid van mijn model in vlakke vlucht zonder aanduiken ligt bij de 250km/uur, met aanduiken tegen de 300.
De echte snelheid monsters kunnen over de 400km/uur, maar da`s niet mijn ding.

Echt zo lekker zo`n bus weer, was ook altijd erg happy met m`n MB100 surfbus, altijd alles lag erin en kon gaan en staan waar ik wilde.
Doordat bij die MB100 de voorwielen onder je kont zaten voelde me in die bus ook een echte trucker :bifun

Die bus heeft Spanje (meerdere malen Tarifa), Italië, Portugal en Frankrijk gezien, maar dat was nog voor de kids vaak overal binnen door echt verkennen.
En als de kids tzt ooit eens het huis uit zijn dan komt er toch echt wel weer iets waar de vrouw en ik lekker weer saampjes kunnen toeren door Europa.

Maar voor het heden weer terug naar de T4 :knipoog

Heb weer wat eisen voor de verbouw bedacht, beetje grofweg gaan we deze kant op:
- op de bodem komt een uitschuifbare plaat waar mijn model en spullen op komen te staan, + zender koffer, accu koffer, brandstof, blusser etc. hetgeen wat ik geregeld gebruik,
- op +/- 65cm hoogte zal een 2de plaat komen op een waarschijnlijk stalen frame, zeer waarschijnlijk ook uitschuifbaar, waar het model van de buurman op kan als die mee gaat of modellen van klanten of dozen met modellen erin. De laag zal ik ook kunnen gebruiken als slaapplek met een matras erop mocht ik eens alleen weg gaan.
- hier en daar rondom zal er nog wel wat berg ruimte gecreëerd worden voor voorraad,
- voor m`n verjaardag wil ik een achteruitrij camera, schermpje komt op m`n achteruitkijkspiegel plek te hangen, toch altijd handig,
- tevens wil ik 12V LED strips inbouwen welke aan gaan als ik de klep of schuifdeur open, deze strips komen links en rechts in de hoek bij het dak en wil een 1 of 2 strips op de achterklep hebben. Vaak vliegen we door tot de zon onder is en staan we af te breken in het schemer/donker. Heb dan door de openstaande klep lekker veel licht voor het afbreken van het model.
- de zijwanden zijn nu van oud bruin hout, wil die vervangen door dunne platen met 1 witte zijde, tevens meteen maar isoleren erachter.

Tja, dat was het zo`n beetje wat in m`n hoofd zit hoe ik het wil gaan doen.
Morgen al wat klussen en een duidelijker beeld creëren en een start gaan maken maar.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door J vd Pal »

Mooie plannen Berto! Vooral die uitschuifbare platen zijn erg handig.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Vandaag wat aan de bus geklust.

Vieze tape van de linker spiegel gehaald.

Thermostaat eens eruit getrokken en getest, die werkt gewoon. Dan toch een niet goed werkende temperatuur sensor???
Zoals gezegd wijst deze bij opwarmen wel wat aan maar boven de zodra die de 70 a 80 graden bereikt zakt die terug naar 0 :-(

Maar de thermostaat is het dus niet, is meteen weer het water vervangen ;-)

Radio aangesloten + microfoon van de radio van de carkit in het dashboard gebouwd, nu nog een telefoon houdertje maken.

Maar het drukste ben ik nog geweest met de uitschuifbare plaat.

Hier de plaat gemonteerd, op de bodem van de bus zijn rollers gemonteerd en de plaat is verstevigd met 20x20x2000 vierkante staal profiel voor de stevigheid:
Afbeelding

Even met mijn kist op z`n oude plaat erop:
Afbeelding

En uitgeschoven:
Afbeelding

Binnenkort weer verder :zwaai

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Weet niet wat ik gedaan heb maar heb nu weer een normale temperatuur aanwijzing.
Meter loopt netjes op naar de 90 graden en blijft daar staan zoals het hoort.

Achterklep wordt nog een projectje, komende zaterdag weer klussen, maar denk dat ik dan een 2de laag in de bus ga aanbrengen, das meer prio ;-)

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door powerpiep »

Het was misschien gewoon een slecht contact in de stekker ofzo?
Schuift de plaat in geleiders?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Weet het ook niet, zo staat de temperatuur zondag en dinsdag precies op 90 graden.
En vandaag zakte die weer toen ik de snelweg af reed, om vervolgens weer naar de 90 te klimmen.

Hou het inn de gaten, is in ieder geval een indicatie probleem.

De plaat ligt/loopt op rollers welke op de bodem van de bus zijn gemonteerd.
Tevens zijn er liggende rollers geplaatst om de plaat recht te houden.

Op de wielbakken heb ik ook rollers geplaatst waar onder de plaat blijft hangen, er zitten dus geen steunpoten onder, dat probeer ik te voorkomen.

De plaat hangt wel iets door, zou grotere vierkant profielen moeten gebruiken denk ik, maar langer dan 10min hangt ie toch niet dus denk dat dit wel wil lukken zo.

Ben nu even hard aan het nadenken over die 2de laag, weet dat die minimaal 60cm boven de eerste moet komen maar wil de indeling wel zo efficient mogelijk maken.
Zal een frame worden van staal (eens kijken of iok nog kan lassen) welke op de bodem bevestigd word en aan de zijwanden.
Daar zal dan een grote plaat op gemaakt worden met bevestigings middelen voor de modellen/dozen/voorraad.

Wil ook nog wat stand tafels en banner materiaal wat hier of daar een plekje moet krijgen.

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

En begonnen met de 2de laag:
Afbeelding

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

De temperatuur aanwijzing blijft toch 'problemen' geven, hij doet het niet altijd de hele tijd.

Zal eens kijken wat een nieuwe temperatuur sensor kost en deze dan eens vervangen.
Mocht iemand er 1 hebben liggen, of een klep die zoek ik ook nog half om half dan houd ik mij aanbevolen.

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Intern schiet het lekker op :sjaal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook in deze opzet dus voor het eerst naar het vliegveld geweest en wat een genot zeg :yes
Zowel op de weg :ikrij Als tijdens op- en afbouwen :jumpklap

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

De RemoteJets T4 krijgt ook een vleugel voor meer downforce :driveT4
Mede mogelijk gemaakt door een JWW :toppie

Even voor de foto erop gelegd:
Afbeelding
Afbeelding

Toch alvast even een funny logo op de neus:
Afbeelding

Binnenkort eens een klep gaan halen.

Grt,
Berto.
Plaats reactie