Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Equnox imperiaal

vragen over de T6
Spazzacamino
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012, 18:20

Equnox imperiaal

Bericht door Spazzacamino »

:T6NOLESS

Kan iemand mij vertellen of de imperiaal van een T5 ook op de T6 past lange wielbasis
Merk Equnox rvs
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: Equnox imperiaal

Bericht door kdo »

Equinox ff bellen een idee? Tel.: +31 - (0)58 233 4888
Dak is volgens mij aardig gelijk gebleven
Kerstenschilder
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2015, 18:11

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Kerstenschilder »

Deze past.
Dak van T5, T5gp en T6 zijn gelijk.

Groet,
Leo
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Equnox imperiaal

Bericht door ktmkrik »

Past volgens mij ook wel en anders is het wel pas te maken!
Kerstenschilder
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2015, 18:11

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Kerstenschilder »

Wij hebben onze equinox imperiaal eerst op de T5 gehad, daarna op de GP, en sinds januari heb ik hem op de T6 geschroefd. Dit alles zonder enige aanpassing.

Groet,
Leo
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Equnox imperiaal

Bericht door ktmkrik »

En mocht je er helemaal niet uitkomen dan kun je altijd nog voor een gedegen advies terecht bij lansing-unitra.eu/nl, bedenker en bouwer van mobiliteitsoplossingen voor glas, steigers, kozijnen en dé inrichter van bedrijfswagens! :wjw
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Ikenmijnkois »

ktmkrik schreef:Past volgens mij ook wel en anders is het wel pas te maken!
Hoe dan ik heb een korte uitvoering . Marr heb nu een verlengde uitvoering geheel is van rvs met ladderol.
Mvg. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
JtvdB
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jan 2014, 16:29

Re: Equnox imperiaal

Bericht door JtvdB »

Als je bedoeld: "ik wil de imperiaal van mijn korte wielbasis T5 op mijn lange wielbasis T6 maken" dan gaat dat niet lukken.

De montagepunten zitten op andere plaatsen.

Je zou dan wellicht moeten werken met een of andere oplossing waarbij de imperiaal op een tussenstuk gemonteerd wordt. Dit tussenstuk zul je dan moeten monteren op de originele punten in je dak.

Of het dan echter stevig en veilig blijft is de vraag.

Gr. J
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Ikenmijnkois »

JtvdB schreef:Als je bedoeld: "ik wil de imperiaal van mijn korte wielbasis T5 op mijn lange wielbasis T6 maken" dan gaat dat niet lukken.

De montagepunten zitten op andere plaatsen.

Je zou dan wellicht moeten werken met een of andere oplossing waarbij de imperiaal op een tussenstuk gemonteerd wordt. Dit tussenstuk zul je dan moeten monteren op de originele punten in je dak.

Of het dan echter stevig en veilig blijft is de vraag.

Gr. J
Ja dat is wat ik bedoel.
Als ik op het dak kijkt ziet ik wel de punten zitten die ook daadwerkelijk passen. maar staat die circa 35 cm vanaf de achterkant op het dak :nuts :nuts en dat is best wel lastig als je er een 3 x 11 ladder op moet leggen :bifun
Nee jammer ik ben al bij zo'n RvS las bedrijf geweest, die plezier jachten maakt. maar dat kost nog heel wat.
nee ik heb een betere oplossing ervoor ik heb een telescoop schuifladder besteld 3.88 m en die doe ik in de bus.
Nn als ik mijn 3 x 11 moet meenemen neem ik van die buizen die je op je dak kunt bevestigen voor die x ik hem nodig hebt. ik doe haast alles met met een telescoopstok met borstel.
gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Equnox imperiaal

Bericht door ktmkrik »

Ikenmijnkois schreef:
JtvdB schreef:Als je bedoeld: "ik wil de imperiaal van mijn korte wielbasis T5 op mijn lange wielbasis T6 maken" dan gaat dat niet lukken.

De montagepunten zitten op andere plaatsen.

Je zou dan wellicht moeten werken met een of andere oplossing waarbij de imperiaal op een tussenstuk gemonteerd wordt. Dit tussenstuk zul je dan moeten monteren op de originele punten in je dak.

Of het dan echter stevig en veilig blijft is de vraag.

Gr. J
Ja dat is wat ik bedoel.
Als ik op het dak kijkt ziet ik wel de punten zitten die ook daadwerkelijk passen. maar staat die circa 35 cm vanaf de achterkant op het dak :nuts :nuts en dat is best wel lastig als je er een 3 x 11 ladder op moet leggen :bifun
Nee jammer ik ben al bij zo'n RvS las bedrijf geweest, die plezier jachten maakt. maar dat kost nog heel wat.
nee ik heb een betere oplossing ervoor ik heb een telescoop schuifladder besteld 3.88 m en die doe ik in de bus.
Nn als ik mijn 3 x 11 moet meenemen neem ik van die buizen die je op je dak kunt bevestigen voor die x ik hem nodig hebt. ik doe haast alles met met een telescoopstok met borstel.
gr. Marcel
Combinatie met een c profiel zoals de MB sprinter heeft zou een oplossing kunnen zijn en ben je niet meer afhankelijk van de originele montagepunten!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Multivan Generation »

C-profielen kun je bij de VW dealer aanschaffen of bijvoorbeeld via Zoelzer.

Kijk maar eens hier:
http://www.zoelzer.de/content.php?seite ... details=98

Of hier voor voorbeelden
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Ikenmijnkois »

Multivan Generation schreef: 16 dec 2016, 22:34 C-profielen kun je bij de VW dealer aanschaffen of bijvoorbeeld via Zoelzer.

Kijk maar eens hier:
http://www.zoelzer.de/content.php?seite ... details=98

Of hier voor voorbeelden
Peter
Ik ben bij de dealer geweest maar ze weten niet wat ik bedoel heb de link geopend maar dan ook weten ze niet wat ik nodig hebt.
Heb jij misschien een bestel nummer van die c profielen.
Of weet misschien een ander wat?
Mvg. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Multivan Generation »

Zit toch op het dak van een multivan en california zulke profielen..
Gewoon even in de Etka op laten zoeken.
Behalve bij Witteb... in Den-Haag, daar lijkt soms alles wel even te veel werk.

Trouwens er zijn online etka's te vinden op internet, dan kun je het ook zelf even uitzoeken :knipoog :zwaai
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Equnox imperiaal

Bericht door Ikenmijnkois »

Multivan Generation schreef: 27 mar 2017, 10:07 Zit toch op het dak van een multivan en california zulke profielen..
Gewoon even in de Etka op laten zoeken.
Behalve bij Witteb... in Den-Haag, daar lijkt soms alles wel even te veel werk.

Trouwens er zijn online etka's te vinden op internet, dan kun je het ook zelf even uitzoeken :knipoog :zwaai
Ik was het gesprek vanmiddag aan het opzoeken bij de dealer hahahaha ik liet hem het berichtje lezen wat jij hier schreef hij kon er wel om lachen :gekte maar wist echt niet vwat je ik hiermee bedoelde C profielen
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Equnox imperiaal

Bericht door ktmkrik »

Zal ook wel dat hij het niet kent want VW heeft ze niet, op het werk kom ik ze regelmatig tegen op bussen van de concurrentie van VW de MB Sprinter dus, zal wel eens een foto maken.
Plaats reactie