Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW garage Amersfoort regio

vragen over de T4
Plaats reactie
jbakker
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2016, 10:47

VW garage Amersfoort regio

Bericht door jbakker »

Hallo,

Ik ben voor mijn VW Transporter ('92) camperbusje op zoek naar een betrouwbare garage in de buurt van Amersfoort. Nou weet ik dat het Camper centrum Nederland daar zit, maar las ook wel dat ze bekend staan als heel duur.... wat zijn jullie ervaringen met deze garage qua service en prijzen??

En heeft iemand nog andere aanbevelingen evt.?

Bedankt!
T4 Transporter 2.4D 1992
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door Leo45 »

Mijn vw busje is in onderhoud bij van Lunsen in Hoogland.
Weet veel van vw en is erg klantvriendelijk ook de prijzen vallen enorm mee.
Oh ja ik heb een binding met dit bedrijf omdat ze al een paar jaar mijn bus onderhouden. :driveT4
http://www.autobedrijfvanlunsen.nl/

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door bvddobb »

jbakker schreef:Nou weet ik dat het Camper centrum Nederland daar zit, maar las ook wel dat ze bekend staan als heel duur.... wat zijn jullie ervaringen met deze garage qua service en prijzen??
Wij zijn er een paar keer geweest en in onze ervaring zijn ze niet duurder dan andere VW-dealers (da's duur genoeg!) en ze zijn in ieder geval heel deskundig en recht-door-zee. Zullen je geen onzin verkopen, en zijn niet onredelijk. Twee voorbeelden:
  • Wij wilden iets laten doen aan de bus dat zij nog nooit bij de hand hadden gehad. Zij zeiden toen gewoon heel eerlijk dat ze zoiets nog nooit gedaan hadden, maar na zich er even in verdiept te hebben dachten ze dat ze dat wel zouden kunnen. Konden alleen niet opgeven hoeveel tijd ze precies nodig hadden. We hebben toen gewoon een prijs afgemaakt, en ze hebben er inderdaad langer over gedaan dan eerst gedacht, er vielen wat dingen tegen, maar niet gemorreld aan de prijs 'want ze hadden er ook van geleerd'.
  • Wij maakten een afspraak voor een grote beurt omdat de boordcomputer zei dat het tijd was. Zij keken daar in het VW-systeem en zeiden: "Dat kan nooit dat dat nu al nodig is, waarschijnlijk is (bij een andere dealer!) na de laatste beurt de computer niet goed gereset, kom maar langs dan kijken we even". Wij hadden daar in onze onnozelheid geen moment aan gedacht. Inderdaad bleek dat het geval; ze hebben de computer goed gezet en ons vrolijk weer laten vertrekken. Menig dealer verdenken wij ervan dat ze gewoon niks gezegd zouden hebben, en vrolijk de beurt hadden uitgevoerd en gefactureerd...
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door koensch »

ik kom al jaaaaaaren bij Pon Dealer bedrijfswagens in Amersfoort; vaklui (veel hebben hun opleiding destijds op de T4 gedaan) die hard werken. zijn heel helder over de te verwachten kosten.
ik heb geen prijsvergelijk, ben nooit (verwijtbaar) stilgevallen, heb m'n busje nog steeds in de mobiliteitsgarantie (zelfs na 15 jaar en +525.000 km) en zijn creatief met gereviseerde onderdelen. Nog nooit het gevoel gehad dat men werkzaamheden heeft uitgevoerd welke best nog hadden kunnen worden uitgesteld.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door Oviivo »

CCA is gewoon aan te bevelen. Je bus is >5 jaar dus 10% korting op alle tarieven. Die tarieven zijn echt niet veel hoger dan bij andere garage's.
Probeer het eens, i.p.v. je te laten afschrikken door verhalen. Zeker met een camper zeker de moeite waard :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door koensch »

het is mijn ervaring dat als je heel helder jouw wens formuleert men in staat is om heel concreet werkzaamheden te plannen. Hoe vager jouw verhaal, hoe groter de kans dat ze dingen doen die niet hoeven, welke garage dan ook
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Chalet
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 okt 2014, 13:08

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door Chalet »

Ik zou ook naar PON bedrijfswagens gaan. Goedkoop onderhoud bij een universele is (voor mij iig) duurkoop waarbij PON uiteindelijk de echte oorzaken en dus oplossingen weet en nooit misgrijpt in VAGcom, speciaal gereedschap en onderdelen. Bovendien vinden ze zo'n 15+ bus erg leuk om gaande te houden.

Doe de groeten aan Edwin
jbakker
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2016, 10:47

Re: VW garage Amersfoort regio

Bericht door jbakker »

Bedankt voor alle reacties. Camper centrum Nederland is ook een officiele VW dealer, maar ipv bedrijfswagens speciaal voor VW campers :-). Dus wat betreft zou dat dan waarschijnlijk een goede keuze zijn... en inderdaad ik betaal liever wat meer als het onderhoud goed wordt uitgevoerd!
Plaats reactie