Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
gertjago
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2016, 19:35

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door gertjago »

Ik heb een multivan (7 zitplaatsen op geel kenteken) die volgende week gekeurd gaat worden - camper - door de rdw. Als ik één van de stoelen er uit haal en keukenblok op de plaats achter bestuurder zet, wordt kenteken dan gewijzigd in "6 zitplaatsen"?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Multivan Generation »

Dat lijkt me wel,
je hebt dan immers op het keuringsmoment maar 6 zitplaatsen tot je beschikking.
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Scandibus »

Als je aan alle eisen van inrichting hebt voldaan is er naar mijn idee geen ruimte meer voor 7 zitplaatsen :nuts .
(ik vind 6 al veel) maar de RDW kijkt soms niet zo nauw naar de inrichting. Dat komt pas bij de keuring door de Belastingdienst...
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door freek »

Scandibus schreef:Als je aan alle eisen van inrichting hebt voldaan is er naar mijn idee geen ruimte meer voor 7 zitplaatsen :nuts .
(ik vind 6 al veel) maar de RDW kijkt soms niet zo nauw naar de inrichting. Dat komt pas bij de keuring door de Belastingdienst...
Dit is ABSOLUUT ONJUIST. Het is mogelijk om een volwaardige camper obv de multivan te maken met 7 zitplaatsen op kenteken en tegen 25% MRB tarief. Onze multivan is hiervan het levende bewijs. En de man van de belastingdienst heeft geen moment getwijfeld toen hij de inrichting zag.
Gewoon een kwestie van slim ontwerpen. Volgende week gaan we er weer mee kamperen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Multivan Generation »

@ Freek,
kun je eens wat plaatjes posten dan?

Want ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet?
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door freek »

ik heb deze week weinig tijd maar heb volgens mij al wel eens foto's gepost van de 6 persoons opstelling waarbij het keukenblokje tussen de achterbank en de 2 middelste stoelen staat (vis a vis opstelling). De middelste zitplaats van de achterbank is dan niet bruikbaar. Zo staat het bij ons standaard als we niet op vakantie zijn. Op vakantie (met z'n vieren) laten we de 2 stoelen thuis. De 7 persoons opstelling krijg je door het keukenblokje achter de voorstoelen te plaatsen (in het midden) en de 2 stoelen van de middelste rij in de rijrichting te plaatsen achter het blokje. je hebt dan wel genoeg beenruimte voor de derde passagier op de achterbank.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Multivan Generation »

En voldoende vaste afsluitbare opberg ruimte, hoe giet je dat dan in het vat?
Want met 4 personen op vakantie, dan heb je toch genoeg kleding mee.
Is dat in dat kastje dan voldoende?

Bij mij werd het, bij een steekproef aan huis, als te weinig bestempeld/geïnterpreteerd. :muur
Op mijn vraag hoeveel moet dit dan zijn, en waar kan ik dat terugvinden in de regelgeving, werd niet geantwoord.

Wel tof dat jij een multivan rijdt om het multifunctionele interieur, en niet als uitrustingspakket met een DC :toppie
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door freek »

Tja wat is 'voldoende'? De een gaat op vakantie met een weekendtasje de ander met de grootste Samsonite. Feit is dat de Multivan onder alle achterste (5) zitplaatsen opberglades heeft. Overigens spreekt de belastingdienst over 'vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten'. Niet over 'voldoende'. Verder is het keukenblokje groter dan je wellicht denkt: naast de tanks voor vuil en schoon water kunnen alle keukenspulletjes (pannetje, bestek, borden). Wij vinden al die kastjes in een camper flauwekul. Ieder heeft een tas met alle kleding. Dat was zo toen we met de tent gingen en nu niet anders. Kastjes moet je inruimen en uitruimen, persoonlijk vind ik dat super onpraktisch.
Het is wat ons betreft de ultieme Multivan,
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Scandibus »

freek schreef:
Scandibus schreef:Als je aan alle eisen van inrichting hebt voldaan is er naar mijn idee geen ruimte meer voor 7 zitplaatsen :nuts .
(ik vind 6 al veel) maar de RDW kijkt soms niet zo nauw naar de inrichting. Dat komt pas bij de keuring door de Belastingdienst...
Dit is ABSOLUUT ONJUIST. Het is mogelijk om een volwaardige camper obv de multivan te maken met 7 zitplaatsen op kenteken en tegen 25% MRB tarief. Onze multivan is hiervan het levende bewijs. En de man van de belastingdienst heeft geen moment getwijfeld toen hij de inrichting zag.
Gewoon een kwestie van slim ontwerpen. Volgende week gaan we er weer mee kamperen.
Het is ook ABSOLUUT ONJUIST om een ontwerp dat alleen mogelijk is bij een auto met TWEE SCHUIFDEUREN te bestempelen
als een reële mogelijkheid om met een multivan een 7-zits camper te realiseren.
Dit 'slimme ontwerp' is dus één grote uitzondering!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuken achter achterbank / definitie binnenruimte

Bericht door Multivan Generation »

We hebben nog steeds geen foto's gezien van de ingenieuze ontwerpen,
en ook geen terugkoppeling van Gertjago over de keuring.
Plaats reactie