Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

vragen over de T4
Plaats reactie
wibo
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:23

DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door wibo »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het inbouwen van een DAB+ radio (en met name de plakantenne)
Ik ben bezig een nieuwe radio in te bouwen om mijn oude (incl. alle bluetooth en oude carkit onderdelen) op te ruimen en te versimpelen.
Ik heb besloten een Kenwood radio (KDC7000DAB) in te bouwen die van alle gemakken voorzien is. Na al veel voorbereidend (zoek-)werk ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat het gaat lukken. Het enige praktische probleem is dat ik niet zeker weet hoe ik de bekleding van de A-Stijl aan de bestuurders kant kan verwijderen in mijn California Coach uit 2001. Ik heb wel wat plaatjes gevonden maar het lukt me niet om zonder geweld de bekleding los te krijgen.
Zijn er tips? Moet ik speciaal gereedschap gebruiken? Moet ik ook het dak boven de B-stijl los maken? Of is er een makkelijker manier om de plakantenne te monteren?

Daarnaast ben ik niet helemaal zeker of ik de FM antenne goed kan aansluiten. Ik heb bijgaand verloopje besteld en hoop daarmee de bestaande FM raamantenne aan te kunnen sluiten dmv de blauwe draad. Is dit een goede keus?

http://www.navishop.nl/antenne-kabel-go ... -2277.html

De plaatjes voor het verwijderen van de bekleding heb ik van de volgende site:

http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=10


Alle tips zijn welkom, ook goede raad om er niet aan te beginnen :-)

Gr Wibo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door Multivan Generation »

Je zult de B-stijl bekleding bij de gordel even los moeten halen en voor de rest,
als je de A-stijl een beetje om het rubber heen losmaakt9Metalen klemmetjes), vooral in het liggende horizontale gedeelte,
en dan in de hoek van dak en A-stijl schuin naar je toehaalt naar beneden(richting instapbak),
dan kun je hem zo verwijderen.

Bij terugplaatsen goed kijken, dat hij onder de voorruit met het vorkje in de A-stijl, netjes over het zwarte tonnetje valt.
Eventueel kun je een reepje schuimband ter hoogte van het dashboard op de A-stijl daar plakken,
dat scheelt geluid :knipoog

Groeten en succes
Peter
wibo
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:23

Re: DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door wibo »

Hallo Peter,

Dank voor de supersnelle reactie. Ik ga er morgenavond mee aan de slag.
Als je het zo uitlegt klant het als te doen. Ik laat nog wel even weten als het gelukt is.

Fijne avond nog,

Wibo
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door powerpiep »

Goed te doen, gewoon rustig blijven zodat je niks molt.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
wibo
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:23

Re: DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door wibo »

Hallo daar ben ik weer.

De antenne zit er op maar helaas heb ik de klus toch wat onderschat.
De bekleding eraf is gelukt. Maar er weer op is een ander verhaal......
Krijg het schijnbaar niet helemaal goed terug want de schroef past niet meer.
In de camper is het niet alleen de bekleding van de B-stijl die los moet maar ook een stuk van de hemel.
Ging te ver voor mij :-( Lukte met wat wrikken wel maar voor terug moet het waarschijnlijk toch allemaal los.
Ga maar eens biechten bij de dealer :-) en daar om hulp vragen.

Morgen hopelijk de adapter voor de antenne binnen en dan hopen dat in ieder geval de radio werkt.

In ieder geval super bedankt voor de hulp, weer een les wijzer en het komt vast weer goed.

Gr Wibo
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: DAB+ Antenne en A-Stijl bekleding

Bericht door Sven_Stoffelen »

Misschien even je plaats vermelden, er zijn genoeg wjw lers die een willen komen kijken als het in de buurt is.
Plaats reactie