Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California verbeterpunten

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
pdebruijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016, 16:21

California verbeterpunten

Bericht door pdebruijne »

image.jpeg
image.jpeg (37.73 KiB) 1552 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (31.99 KiB) 1552 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (43.73 KiB) 1552 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (38.17 KiB) 1552 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (37.37 KiB) 1552 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (37.61 KiB) 1552 keer bekeken
Hoewel de Westfalia inrichting uiteraard bijna perfect is, heb ik er toch wat aan verbeterd.
Vorig jaar de Beach uit 97 aangeschaft.
Na eerst de nodige roest achter voorspatborden te hebben aangepakt. Bekend euvel! Nu wat handigheidjes in het camperdeel:
1. De schoonwatertank neemt veel plaats in. Een passende jerrycan met pompje onder aanrecht.
2. De kraan was al geknakt.. Nu beugel naar voren zodat hij kan blijven hangen.
3. Hefdak is levensgevaarlijk zonder echte borging. Eerst ijzeren kabelklem. Ook gerommel. Klittenbandje erop lijmen!
pdebruijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016, 16:21

Re: California verbeterpunten

Bericht door pdebruijne »

Dit is de betreffende bus. Er is zelfs een apart Beach register waar ik hem op zag (als advertentie:)
Dit is de betreffende bus. Er is zelfs een apart Beach register waar ik hem op zag (als advertentie:)
Deze zomer in Peak district, UK.
(waar de acculader doorbrandde (zie ander bericht 'rook uit keuken'. Engeland heeft 240 volt. Kan oudere condensator niet tegen..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: California verbeterpunten

Bericht door Hanz »

pdebruijne schreef:
Hoewel de Westfalia inrichting uiteraard bijna perfect is, heb ik er toch wat aan verbeterd.
Vorig jaar de Beach uit 97 aangeschaft.
Na eerst de nodige roest achter voorspatborden te hebben aangepakt. Bekend euvel! Nu wat handigheidjes in het camperdeel:
1. De schoonwatertank neemt veel plaats in. Een passende jerrycan met pompje onder aanrecht.
2. De kraan was al geknakt.. Nu beugel naar voren zodat hij kan blijven hangen.
3. Hefdak is levensgevaarlijk zonder echte borging. Eerst ijzeren kabelklem. Ook gerommel. Klittenbandje erop lijmen!
@1 Dan heb je de schoonwatertank achterin weggehaald neem ik aan?
@2 Leuke oplossing, dat fotootje bewaar ik als inspiratie.
@3 Een veel betere oplossing is om de beugel te vervangen door gasveren, echt het beste verbeterpunt dat ik aan mijn California heb uitgevoerd.
viewtopic.php?f=12&t=52503&hilit=gasveren
En het een na beste is het veranderen van het linker keukenkastdeurtje in een schuifdeur.
viewtopic.php?f=12&t=49186
Wat roest betreft; kijk ook eens naar het plaatwerk binnen rondom de 220V aansluiting achter de huishoudaccu.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
pdebruijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016, 16:21

Re: California verbeterpunten

Bericht door pdebruijne »

@Hanz: Uiteraard grote tank weggehaald. Veel bergruimte! Enige nadeel: gewichtsverdeling. Roest
image.jpeg
image.jpeg (40.24 KiB) 1501 keer bekeken
zag ik idd bij weghalen schotten hh accu. Ook in vakje achterin waar stroom binnenkomt. Is het dak niet erg flexibel met harde wind met gasveren?
pdebruijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016, 16:21

Re: California verbeterpunten

Bericht door pdebruijne »

Schuifdeur en lades prachtig gedaan! Scheelt hoop rugklachten!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: California verbeterpunten

Bericht door Hanz »

Stabiliteit van het dak is ook met gasveren prima. In theorie is de constructie minder stijf dan met de beugel maar in de praktijk geeft dit geen enkel probleem. Het comfort bij openen en sluiten is wel een stuk beter. Bij het sluiten gebruik ik een hulpsteuntje voor het laatste stukje zodat ik nog even kan checken of het doek rondom goed zit. Omdat dit steuntje iets uit het midden zit kan het dak wat scheef gaan hangen maar dit kun je eenvoudig zonder krachtsinspanning weer recht duwen. viewtopic.php?f=2&t=51987&p=371454#p371447
Schuifdeurtje en schuifplanken ben ik ook erg blij mee iedere keer dat we weer op pad gaan. Behalve dat de kast veel beter toegankelijk is wordt de kastruimte zo ook veel beter benut dan met dat enkele plankje dat er origineel in zit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie