Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemd, luchtslangen groeien???

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

vreemd, luchtslangen groeien???

Bericht door busbart »

hallo, Ik ben met een oudere ACV bezig, en ik heb hier een pijp, onderdeelnummer: 074 129 715 F dat zich normaal gesproken tussen de flexibele slang vanaf het luchtfilter en de turbo zelf bevind.

nu past het plastic deel niet meer op de turbo??? op de turbo ingang, zit een rubber ring, en normaal gesproken zou je dit plastic deel daaroverheen schuiven, en zou het dicht moeten zitten. Nu is de diameter van dit plastic deel behoorlijk groter, zodat het niet meer luchtdicht afsluit op de turbo.

Wat ik vreemd vind; het heeft een tijdje uit elkaar gelegen allemaal, maar wel in de bus die afgesloten was. enhet komt echt uit DEZE auto!?!?

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik het spul gewoon kan gebruiken? :wjw
Groet, Bart
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: vreemd, luchtslangen groeien???

Bericht door guust »

Dit kan inderdaad een beetje ruim zitten
Sommige zetten er een slangklem om heen voor een betere afdichting. Ik heb er een dikkere o-ring tussen gezet.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vreemd, luchtslangen groeien???

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou beide doen,
een iets dikere ring en voorzichting een slangklem erop en wat aandraaien.

Heel veel bussen hebben dat en vooral de 88 en 102 pk versies.
Bij de 150 pk TDI zit dat veel beter
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: vreemd, luchtslangen groeien???

Bericht door busbart »

Ok, bedankt, ik was al aan het zoeken of ik die pijp misschien toch ergens anders zou moeten plaatsen??

blij dat het zo toch goed is.
Groet, Bart
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: vreemd, luchtslangen groeien???

Bericht door busbart »

Ik heb een oplossing gevonden!

Gisteren heb ik ergens gelezen dat die o ring een maat heeft van (als ik het me goed herinner) 42,5x3mm (origineel).

en daar werd beschreven dat je als oplossing de volgende grotere maat zou kunnen nemen, dat was 42,5x6mm volgens de schrijver.

daar kon ik zo vlug niet aankomen,dus heb ik er een gemaakt met zo'n doe het zelf o ringen maak setje van Locktite. in 6mm. nou, dat is me een knaap geworden!!! die gaat echt van z'n nooit niet passen! nu het mooie, in dat setje zit ook matreaal om er een van 4mm te maken...

en laat die met een beetje vaseline eromheen nou gewoon super passen! lekker strak die plastiekbuis eroverheen, en alles zit weer luchtdicht op z'n plaats!

dus, Ik weet niet of dat zo in de handel ook te verkrijgen is, maar ik zou zo zeggen: een o ring van 42,5x4mm verhelpt al uw problemen zonder slangenklem!

succes!
Groet, Bart
Plaats reactie