Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bremsbelag prufen

vragen over de T4
Plaats reactie
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

Bremsbelag prufen

Bericht door Hvromans »

Sinds een week of vier krijg ik de melding om de remblokken te controleren. In het begin kwam deze melding nog af en toe en wat later als ik het stuur scherp naar links draaide. Als ik het contact af- en aanzette verdween de melding, maar kwam later weer steeds weer terug. Momenteel is de situatie zo dat ik meteen nadat ik de contactsleutel omdraai de piep klinkt en de melding verschijnt. Uiteraard heb ik al de zoekfunctie van het forum geraadpleegd en de T4Wiki en daarna de isolatie van de bedrading gecontroleerd van de remblokken linksvoor en rechtsachter. Deze was niet beschadigd. Ook de dikte van de remblokken, deze zijn een jaar geleden vervangen en nog prima in orde. Vervolgens heb ik een voor een de stekkertjes losgemaakt maar ook dat loste niets op. Ook met een los stekkertje komt de melding. Kan dat dan betekenen dat de bedrading vanaf een stekkertje naar de boordcomputer ergens massa maakt? Komt dat wel eens voor? Of moet de boordcomputer mogelijk gereset worden om de foutmelding uit het geheugen te krijgen. Ik ben op het forum ook tegengekomen dat je deze functie met Vagcom uit zou kunnen zetten. Is dat ook een optie, bij de APK wordt de dikte van de remblokken toch ook bekeken. Hopelijk komt er een oplossing voor dit vooral hinderlijk probleem.
Met vriendelijke groet, Henk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bremsbelag prufen

Bericht door Multivan Generation »

Valt eenvoudig met vagcom uit te zetten.
2 minuten werk en is pas nog besproken hoe dit uit te voeren.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bremsbelag prufen

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef:Valt eenvoudig met vagcom uit te zetten.
2 minuten werk en is pas nog besproken hoe dit uit te voeren.

Groeten Peter
goed werk :yes uit die rommel!!! (wissel toch zomer-winterbanden dus dan kijk ik zelf wel effe langs de schijf hoe het er mee is?)
23-08-2013 door peter uitgezet na constant (alarm vv blokken) en niet te vinden in de bedrading
en rij nog steeds met die zelfde blokken rond ze hebben nu op de vooras 139000 km erop, en nog lang niet op.... zijn nog zeker 30%
en de schijven voorop 174000 km inmiddels het spul is onverwoestbaar (we rijden wel vrijwel altijd leeg en rustig) het is gebouwd voor 1 ton laadvermogen :lach :lach ....kost wel af en toe een comfort veertje maar die heb ik al een paar van de sloop op vooraad liggen vorige apk was die daar ook weer op door de mand gevallen. maar ja zo'n veertje is er zo onder gelegd (iets van 15 minuten)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

Re: Bremsbelag prufen

Bericht door Hvromans »

Peter en Frank: bedankt voor jullie reactie.
Peter, kan jij me zeggen waar/wanneer die procedure is besproken op het forum. En Frank, wat is een comfortveertje en wat is de relatie met dit onderwerp?
Zit er toevallig een WJW-er in de (ruime) omgeving van Tilburg die met Vagcom deze functie voor mij kan uitschakelen? Groeten, Henk.
Hvromans
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2012, 13:35

Re: Bremsbelag prufen

Bericht door Hvromans »

Opgelost! Peter is na zijn werk even langs geweest met zijn laptop en had de functie binnen een mum van tijd uitgezet. Weg hinderlijke piep en waarschuwingsteken. Peter, alsnog erg bedankt voor jouw hulp.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bremsbelag prufen

Bericht door Multivan Generation »

Fijne en piepvrije vakantie toegewenst :toppie
Plaats reactie