Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Filterhuis aanpassing
Filterhuis aanpassing
Vandaag filterhuis aangepast.
Aanzuigbuis verwijderd in filterhuis en alles rondom eens goed schoongemaakt.
Er zat veel vervuiling bij de inlaat van het filterhuis.
Het is duidelijk merkbaar dat ons T4-tje beter / lekkerder doorrijdt, zeker in 2e / 3e versnelling.
Zeker een aanrader om de aanzuigbuis te verwijderen!
Duidelijk uitleg voor demonteren/montage op eldiape.com
Op naar de volgende verbetering!!
Grt.Lex
Aanzuigbuis verwijderd in filterhuis en alles rondom eens goed schoongemaakt.
Er zat veel vervuiling bij de inlaat van het filterhuis.
Het is duidelijk merkbaar dat ons T4-tje beter / lekkerder doorrijdt, zeker in 2e / 3e versnelling.
Zeker een aanrader om de aanzuigbuis te verwijderen!
Duidelijk uitleg voor demonteren/montage op eldiape.com
Op naar de volgende verbetering!!
Grt.Lex
Re: Filterhuis aanpassing
Interessant, had je toevallig ook nog een foto in de aanbieding?
Re: Filterhuis aanpassing
Sorry geen foto in de aanbieding,
Als je op www.eldiape.com kijkt, zie je een complete uitleg incl.foto's voor demonteren en monteren van filterhuis.
Aanpassing is een halfuurtje werk.
succes
Als je op www.eldiape.com kijkt, zie je een complete uitleg incl.foto's voor demonteren en monteren van filterhuis.
Aanpassing is een halfuurtje werk.
succes
Re: Filterhuis aanpassing
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over het nut hiervan. Die aanzuigbuis, werkt die nou echt als een restrictor? Naar mijn idee is het eerder een soort venturi, oftewel een luchtstroomversneller.
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Re: Filterhuis aanpassing
Het is een geluidsdemper, wanneer je die weghaalt hoor je het eerder dat je gas geeft en lijkt het alsof er een betere gasrespons is. We hebben dit op de vermogenstestbank geprobeerd, geen meetbaar verschil.t-vierder schreef:Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over het nut hiervan. Die aanzuigbuis, werkt die nou echt als een restrictor? Naar mijn idee is het eerder een soort venturi, oftewel een luchtstroomversneller.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Filterhuis aanpassing
Uiteraard heb je niet meer vermogen(kan ook niet) maar het rijdt wel iets soepeler.
Het verschil is wel merkbaar.
Grt. Lex
Het verschil is wel merkbaar.
Grt. Lex
Re: Filterhuis aanpassing
Lexajax schreef:Uiteraard heb je niet meer vermogen(kan ook niet) maar het rijdt wel iets soepeler.
Het verschil is wel merkbaar.
Grt. Lex
Wensvol denken?
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Re: Filterhuis aanpassing
Dat zal dan wel de reden zijn van het verhoogde rij plezierLexajax schreef: Er zat veel vervuiling bij de inlaat van het filterhuis.
Re: Filterhuis aanpassing
ik heb het ook eerder alk gedaan en redelijk nuchetr bij dit soort aanpassingen
echter merkte ik ook een (lichte) verbetering bij optrekken en rijden
kost niets en geeft iets wat voordeel (betere luchtstroming)
in ieder geval was ik blij met deze gratis aanpassing
echter merkte ik ook een (lichte) verbetering bij optrekken en rijden
kost niets en geeft iets wat voordeel (betere luchtstroming)
in ieder geval was ik blij met deze gratis aanpassing
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Filterhuis aanpassing
Tja, ik wil niet lullig doen, maar als iemand dat serieus onderzocht heeft op een testbank en daar geen merkbare verandering constateert, dan vermoed ik toch wensvol denken.
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Re: Filterhuis aanpassing
meer pk nee die zal je er niet mee halen maar waarom kan een verbeterde airflow (denk aan de K&N Filters ) de motoir niet beter laten oppakken ?
en daarbij een gevoel is ook erg belangrijk dus als ik het gevoel heb dat het iets doet waarom dan niet
ps ik heb het niet als lullig opgevat hoor
en daarbij een gevoel is ook erg belangrijk dus als ik het gevoel heb dat het iets doet waarom dan niet
ps ik heb het niet als lullig opgevat hoor
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Filterhuis aanpassing
Meer pk kan niet?
Voor vermogen heb je brandstof en zuurstof nodig.
Meer lucht levert ook meer vermogen...neem de Open kelken...
JB
Voor vermogen heb je brandstof en zuurstof nodig.
Meer lucht levert ook meer vermogen...neem de Open kelken...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Filterhuis aanpassing
Je verhaal gaat niet op bij een TDI , daar word alles geregeld/afgesteld via de LMM en motorsturing ...Beckontheroad schreef:Meer pk kan niet?
Voor vermogen heb je brandstof en zuurstof nodig.
Meer lucht levert ook meer vermogen...neem de Open kelken...
JB
Op een TDI heeft bvb een K&N filter ook geen enkel nut . Integendeel , door de olie op de K&N filter gaat de LMM sneller kapot .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Filterhuis aanpassing
Tja...klopt natuurlijk...kom ook van een atmosferische diesel....
Maar de turbo zorgt al voor een hogere dichtheid en meer zuurstof in de verbrandingskamer...
JB
Maar de turbo zorgt al voor een hogere dichtheid en meer zuurstof in de verbrandingskamer...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Filterhuis aanpassing
@Pascal,
Minder weerstand is toch meer lucht langs de LMM en dus meer brandstof inspuiting en dus meer PK's of zie ik nu iets over het hoofd?
Dat verhaal van K&N filters en kapotte LMM's is volgens mij alleen van toepassing voor de bosch LMM's en dan ook nog bepaalde modellen. Mijn Pierburg vindt mijn K&N filter in ieder geval geen probleem.
Minder weerstand is toch meer lucht langs de LMM en dus meer brandstof inspuiting en dus meer PK's of zie ik nu iets over het hoofd?
Dat verhaal van K&N filters en kapotte LMM's is volgens mij alleen van toepassing voor de bosch LMM's en dan ook nog bepaalde modellen. Mijn Pierburg vindt mijn K&N filter in ieder geval geen probleem.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver