Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onderste pendelsteun vervangen

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

onderste pendelsteun vervangen

Bericht door nabunneke »

ik doe dit by alle bussen van de ophanging zoals de pendelsteun ,zelfs garagisten schrikken ervan en het is heel simpel neem een boortje van 3a4mm en boor de gaatjes in het rubber zo kort mogelyk naast mekaar door ,trek dan de overschot eruit nu zie je de ring zitten neem de yzerzaag maak een kant los steek die door de bus en zaag zo recht mogelyk en zeker niet te diep,haal de zaag eruit en neem een bytel met smalle kop en tik rustig aan de bus weg,neem een zachte ronde vyl en vyl met beleid de ingang zuiver spuit de rest zuiver met remmen reiniger als dit opgedroogd is smeer de ingang alsook de bus in met zuurvrye vaseline,wat ge absoluut niet moogt is te werk gaan als sommige woestelingen met ne zware hamer de held uithangen en dan gaat het heel vlot naar de klooien ...afbreken en dan is het bleren
en er terug in draadstang van 12mm 2 moeren en grote rondelen en 2 potsleutels en draaie hem er geleidelyk in tot ze aan beide zyde evenwydig zitten,
wat ook zo fout is nooit een krik onder het carter en dan de motor opkrikken,ik kan ze niet geteld krygen hoeveel carter pakkingen dat ik zo heb moeten steken.
verleden jaar zyn er wereld wyd 800 man hun leven verloren door verplettering onder de wagen door rommel van mattriaal zoals krikken van den aldi en van die wiebellende steunen en dan zetten ze zoiets gewoon op de grond,zonder plank of iets,voor 150 euro hebt ge een goede krik van 3 ton met een brede voet ik bedoel daarmee de wielen staan redelyk ver van mekaar en geven een goede steun voor 2 stuks 3 tonners 35 euro daar kunt ge uw leven niet voor laten , :wjw en wat hebben we vandaag geleerd........ :toppie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: onderste pendelsteun vervangen

Bericht door Endebendebus »

Dat leestekens en hoofdletters heel belangrijk zijn. :toppie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: onderste pendelsteun vervangen

Bericht door nabunneke »

ja dat is waar, maar de volgende keer kost het je niks meer,en ge blyft in leven en goed gereedschap is het halve werk en anders het laten doen
kost en berg geld ,ik kryg soms schrik hoe sommige bezig zyn aan t4 of andere wagens
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: onderste pendelsteun vervangen

Bericht door Jonathan L »

Interessant! Maak je zelf een ander rubber of zij die te koop?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: onderste pendelsteun vervangen

Bericht door Snautzer »

Nanunneke bedankt voor de beschrijving van de werkzaamheden. Altijd handig mocht iemand die klus willen klaren. :toppie
Plaats reactie