Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zomaar even een vraagje Barnfind

vragen over de T4
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

hallo,
zomaar even een vraagje, ik ben een Golf 1 met lopende motor tegengekomen in de spreekwoordelijke en feitelijke Barnfind.
ik heb de motor gecontroleerd, en hij draait netjes rond, ook op de startmotor.
omdat ie 10 jaar binnengestaan heeft, is de eerste stap dat ik de distributie vervang, het zou jammer zijn als daardoor het blokje in de soep liep.
het is een golf in behoorlijk goede staat. er zitten ook franse papieren bij.

wat ik me nu afvraag, wat zou de waarde kunnen zijn, en waar kan ik zoiets het beste aanbieden voor verkoop?

bedankt voor tips?
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door Olaf »

Waarde ? Tussen de 100 en 10.000 euro. Iets meer info over bv de staat en uitvoering en motor maakt het schatten van de waarde wel makkelijker :jump
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
Locatie: Retie (BE)

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door OldschoolCustoms »

Het voornaamste waar je eerst moet zien is,
Welke motor ligt erin, is het een gti zit je zowizo al met 4cijfers min. Is het een 1100 of 1300 dan is de prijs ook lager. Hoe is de staat? Staat van het interieur en wat voor interieur cl of recaro's?
Zit er een tietendash of een gewoon dash in? Is de lak nog in degelijke staat? Staat hij origineel met originele wielen of is er al aan "geprutst" dat zijn de voornaamste vragen die je al moet kunnen bekijken voor je de waarde kunt schatten.
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
Locatie: Retie (BE)

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door OldschoolCustoms »

Foto's helpen natuurlijk ook :toppie
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

foto's moet ik nog even maken.
het is een 4 deurs diesel originele lak, originele wielen wel een opknapper, of je moet van ratlook houden.

foto's, kan ik dan misschien het beste een photobucket account maken en hier een link?
Groet, Bart
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door koensch »

en alle vloeistoffen, filters e.d vervangen, leidingen doorspoelen en pakkingen controleren. homokineet hoezen en rubberen ophangingen (motor, uitlaat ed) controleren, banden (en reserveband), ruitenwissers, ed vervangen.

als de auto echt 10 jaar stil heeft gestaan zijn mogelijk ook de wiellagers en de remschijven te vervangen
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

Zo, foto's gemaakt, eens kijken of dit werkt?
http://s387.photobucket.com/user/busbar ... f%20Mk%201
Groet, Bart
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door koensch »

ik denk dat deze auto prima bruikbaar is als kippenhok, maar ik zie zo 1-2-3 geen kans dat zoiets nog de weg op kan....

interieur total-loss
rechter achter sparbord doorgeroest (dan zal de rest wel niet veel beter zijn)
lak is in slechte staat

ik zou d'r geen 100 euro voor over hebben.....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

en dat is nou net je probleem.
die kant van het spatscherm is idd slecht, en er is nog een stukje in de dorpel slecht, maar de rest is goed. ook de (gevoelige) schokdemper torens zijn keihard, zelfs de reservewielbak is hard.
en de onderkant deuren.
golfjes in deze staat (op alle belangrijke punten hard) worden steeds zeldzamer.
waar jij (naar mijn idee) op verkijkt is "al" die auto's die bling,bling staan te blinken.
of die eerder een gatenkaas waren, maar helemaal uitgestukt zijn, en dan 5 kilo plamuur d'rop en spuiten...
deze, is niets aan gedaan, je hoeft geen vierkante meters plaat in te lassen, ja opnieuw spuiten moet je, maar zo slecht als jij doet voorkomen is ie toch echt niet!
Groet, Bart
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door koensch »

een golf 1 kan in goede staat een flinke waarde hebben voor de juiste koper. in deze auto moet nog heel veel werk en liefde gestoken worden voordat deze toonbaar en rijdbaar is.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

Dat klopt, en realiseer ik me ook.
maar deze basis is solide, in tegenstelling tot wat ik meestal zie.
daarom was ik een beetje verontwaardigt toen je zei: spatscherm verrot, dan waarschijnlijk de rest ook...

Tuurlijk, soms vind je ook een barnfind van een blinkende GTI met alleen een stoflaagje, wat je eraf poetst en dan start en wegrijd, meestal heet zo'n barn dan "louwman automuseum"of zo.
Groet, Bart
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door koensch »

een verroest spatscherm duidt op corrosie door bijv pekel icm onvoldoende bescherming (vroeger werden de auto's getectileerd als de eigenaar daar aan dacht).
was deze auto van franse herkomst? dan hangt het van de regio of of er sprake kan zijn van externe corrosie (in/nabij de kust veel last van zeezout mileu), in de wintersportzones word ook zout/pekel gebruikt, net als in nederland.

ook heeft VW in de jaren '80 een keer plaatstaal van oost-duitse herkomst gebruikt, wat geen doorslaand success was.....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door t-vierder »

Een ding is zeker; het gaat nog flink wat pecunia en manuren kosten om hier weer wat van te maken.
Wat voor motor ligt er in en loopt dat ding nog? Hoeveel kilometers heeft ie gelopen?
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door Olaf »

Is een dieseltje met (vroeger )50pk, en aan de bestuurdersstoel te zien een heeeeele boel kilometers :bifun
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door Pascal-141 »

busbart schreef:en dat is nou net je probleem.
die kant van het spatscherm is idd slecht, en er is nog een stukje in de dorpel slecht, maar de rest is goed. ook de (gevoelige) schokdemper torens zijn keihard, zelfs de reservewielbak is hard.
en de onderkant deuren.
golfjes in deze staat (op alle belangrijke punten hard) worden steeds zeldzamer.
waar jij (naar mijn idee) op verkijkt is "al" die auto's die bling,bling staan te blinken.
of die eerder een gatenkaas waren, maar helemaal uitgestukt zijn, en dan 5 kilo plamuur d'rop en spuiten...
deze, is niets aan gedaan, je hoeft geen vierkante meters plaat in te lassen, ja opnieuw spuiten moet je, maar zo slecht als jij doet voorkomen is ie toch echt niet!
ga ik volledig mee akkoord .
Ik heb zelf tientallen van deze Golfjes gehad , en ik vind deze er nog redelijk uitzien . Het is een goede basis als restauratie object , voor de liefhebber . Een dieseltje zal wat minder verkoop"waarde" hebben als bvb een GTI , maar de liefhebber koopt toch de motor die hem het meeste intresseert . Bij mij zou dat ook een diesel zijn tegenover een GTI . Simpele mekaniek , makkelijk en goedkoop te repareren/reviseren.

Ik hou me tegenwoordig niet meer bezig met Golfjes , enkel nog busjes , maar sommige busjes die wij halen zijn in veel slechtere staat dan deze , en toch worden ze ook nog gerestaureerd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie