Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zomaar even een vraagje Barnfind

vragen over de T4
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

@ Koensch, Ok, maar heb je wel eens gehoord van uitzonderingen? die regels bevestigen etc?
waarom denk je dat ik zo'n uitgebreide foto's geplaatst heb?
van onderkant deuren, van achterklep, van reservewielbak, van dorpels, van schokdemper bevestigingen????
Omdat dat de eerste plaatsen zijn die bij die modellen golf verrotten.

dit is niet de eerste golf die ik zie, en als die slecht geweest was op die punten had ik hem ook echt wel laten staan.

Ja dit is een Franse golf, en ik ben eens met je dat die kant van het spatscherm slecht is, de andere kant en de rest is dat niet.
geloof me nou ,maar, en anders kom je kijken!

Jee, ik heb hier helemaal geen zin in. dit is gewoon een goede harde golf, die inderdaad enkele plekjes heeft. Ik snap niet waarom ik hem zou moeten verdedigen omdat jij het idee hebt dat het een rustbucket is!?!

Ok, nog een laatste dan, dit soort schades zie je hier ook op auto's van 1,5 jaar oud of zo.
dan hebben ze ergens tegenaan gezeten, en doen ze de moeite niet om het te repareren, of zelfs maar een verfje eroverheen te zetten. en dan ontwikkeld zich zoiets in korte tijd tot wat je op dat spatscherm ziet.

dit is dus het laatste wat ik hier ter verdediging aanvoer.
als je nog meer af wilt kraken, nodig ik je uit om te komen kijken in persoon, voordat je verder praat.

groeten.
Groet, Bart
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

@ Olaf, de Km's kan ik je niet zeggen. de tellerkabel lag los. maar dat de stoel geen goede indicator is is ook zeker, Misschien dat jullie je dat niet kunnen voorstellen, maar ik woon hier "dans la campagne", en hier worden veel auto's op en rond de farm gebruikt, en dan is een stoel helemaal niets.
Ik heb al Peugeots partners gezien die er hetzelfde uitzagen als deze golf.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door harry t5 191 »

Hoort dit in dit T4 forum? :bonk

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door t-vierder »

harry t5 191 schreef:Hoort dit in dit T4 forum? :bonk

:T54LIFE :wjw :toppie
Eigenlijk niet natuurlijk, maar ik vind het niet erg om even ergens anders over te lullen. :yes
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door raf_construct »

busbart schreef: wat ik me nu afvraag, wat zou de waarde kunnen zijn, en waar kan ik zoiets het beste aanbieden voor verkoop?
in deze staat en in de huidige markt zit de waarde ergens tussen 600 en 1000 euro. Je gaat hem sowieso morgen niet kwijt zijn, daarvoor zijn er nog teveel in omloop. Een harde basis is mooi, maar een vijfdeurs zijn er niet zovelen naar op zoek.

Ik denk dat je het meest succes gaat hebben via kapaza of leboncoin.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door harry t5 191 »

t-vierder schreef:
harry t5 191 schreef:Hoort dit in dit T4 forum? :bonk

:T54LIFE :wjw :toppie
Eigenlijk niet natuurlijk, maar ik vind het niet erg om even ergens anders over te lullen. :yes
We hebben anders het MEDELINGEN,TEST EN FUN FORUM voor. :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door busbart »

Prima, als een Mod. het eventueel kan overzetten?
Het was mij niet helemaal duidelijk dat ik daar moest zijn daarvoor. sorry.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door Snautzer »

busbart schreef:
Tuurlijk, soms vind je ook een barnfind van een blinkende GTI met alleen een stoflaagje, wat je eraf poetst en dan start en wegrijd, meestal heet zo'n barn dan "louwman automuseum"of zo.
:bifun
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door rick_k »

In NL is een diesel niks waard. Ze zijn geen 40 jaar oud, dus je betaald de volledige wegenbelasting.
Ik zou voor de auto in die staat 150 tot 200 euro neerleggen en hem als donor gebruiken. Er zijn er namelijk genoeg in een veel betere staat. En je moet hier nog een kenteken voor krijgen, dus ik zou er niet aan beginnen, maar goed ik denk als handelaar

Toevallig heb ik er laatst 1 voor 400 euro opgehaald, die gewoon reed, alleen geen APK meer had. Uiterlijk was niet mooi, maar hij was al gelast, dus alleen kleine dingetjes zoals rubbers en remmen opknappen en hij had weer APK. Totale kosten kwamen op 700 euro inclusief manuren en hij is voor 900 weggegaan. Dan gaat het net, maar het houd niet over...

mvg Rick
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: zomaar even een vraagje Barnfind

Bericht door Hella »

Die Golf 1 ziet er toch wel behoooooorlijk onderkomen uit.
De roest op de spatbordranden achter is een bekend fenomeen; daar roesten ze meestal en reparatieplaatwerk is niet meer te krijgen.
Zwakke punten van de Golf 1 verder:
- waterbak parafaan onder de voorruit en dan met name de zijkanten achter de schokbreker opnames
- vloer onder voorzittingen
- aanhechting achterwielophanging achter op de kokerbalken (vrijwel niet te repareren).

Verder moet de wagen helemaal opnieuw worden gespoten en het volledige interieur vervangen / opnieuw gestoffeerd. Dat zijn ook bepaald geen goedkope klussen. Niet duidelijk is of de auto helemaal compleet is of dat (vaak essentiële) onderdelen missen. En een diesel is in NL niet (meer) gewild vanwege de wegenbelasting.

Mijn idee, niet meer aan beginnen.
Je kunt beter in NL een rijdende Golf 1 + APK aanschaffen, ben je nog goedkoper uit ook.
Plaats reactie