kokkie schreef:Gewoon even uit laten lezen.
Een 2,5 tdi 102pk die "op" is lijkt me sterk bij zo'n kilometerstand.
Wij hebben ook een soortgelijk probleem gehad het afgelopen jaar. Lmm en n75 vervangen, maar nogsteeds niet al het 'geweld' terug wanneer je het gas plankt. Voor twee weken terug uit laten lezen/gereset en de bus was weer de oude!
Wij hebben een 2.5tdi ACV+ met 297 500km
Mvg
Dan moet er toch ook iets mechanisch gedaan zijn, alleen resetten gaat geen beter presterende motor opleveren.
kokkie schreef:Gewoon even uit laten lezen.
Een 2,5 tdi 102pk die "op" is lijkt me sterk bij zo'n kilometerstand.
Wij hebben ook een soortgelijk probleem gehad het afgelopen jaar. Lmm en n75 vervangen, maar nogsteeds niet al het 'geweld' terug wanneer je het gas plankt. Voor twee weken terug uit laten lezen/gereset en de bus was weer de oude!
Wij hebben een 2.5tdi ACV+ met 297 500km
Mvg
Dan moet er toch ook iets mechanisch gedaan zijn, alleen resetten gaat geen beter presterende motor opleveren.
Jos.
Hallo,
Nu je het zo zegt... ik heb de vacuumslangen van de turbo vervangen .
Ze hebben gemeten dat de intercooler verstop is.
Dat kan de oorzaak zijn.
Nu is een nieuwe niet meer leverbaar en een after market ca 540 euro.
De garage heeft een gebruikte op de kop weten te tikken voor ca 125 euro.
Ik wordt vriendelijk en correct gebeld en zie het helemaal goed komen.
Ik had beloofd om de voortgang te monitoren, vandaar dit berichtje...
Uiteindelijk hebben ze de turbo er niet onderuit gehaald en niet weggebracht.
" toen we nadachten over het hele verhaal vonden we het toch niet de meest logische oplossing tot het probleem en hebben we nog eens verder gekeken."
Uiteindelijk hebben ze een klep vastgezet die een eigen leven was gaan leiden.
Volgens mij de EGR klep
Iemand heeft me er al eens op gewezen dat ik dat ding moet verwijderen.
Maar toen vond ik milieuredenen juist een rede om hem te laten zitten.
De bus rijdt nu goed. Wel weer een rookwolkje gezien bij hard optrekken in zijn 2. Ik ga er maar van uit dat dat gangbaar is bij een oude diesel met 280K
Rekening was 770 euro. incl. btw
LMM was 125,-- intercooler was 125,- ex btw
ze zijn 5,5 uur bezig geweest.
Voor mij een enorm bedrag maar ik klaag niet omdat ik geen kennis van zaken heb. Ik type dit omdat ik het leerzaam vind om bedragen te zien..
Indien ze rijdend een logje hadden gemaakt, dan had er al een hoop uitgesloten kunnen worden.
Mogelijk zelfs (moeilijk in te schatten) onnodig onderdelen vervangen.
Op de heenreis werkte de turbo nog normaal, daarna is het minder geworden en kwam ik de berg niet meer op.
Op vlakke stukken wel gewoon ruim 100 km halen zonder problemen.
Dat de motor op is geloof ik niet, Peter heeft alle vacuüm slangetjes vervangen, LMM schoongemaakt, uitgelezen en gereset, maar zonder resultaat!
Vandaag de startschakelaar vervangen omdat ik af en toe de motor niet kon afzetten, na twee keer de sleutel heen en weer lukt het wel.
Daarna gestart en proef gereden, daarna startte hij niet meer, ben nu bezig met relais 109 (zwart) na te lopen.
Het voorgloeilampje gaat ook niet aan!
Een "betrouwbare" monteur spreekt niet over een powerbox (oftewel roetbox).
Een goede chiptuner is aan te raden .
Maar chippen is geen oplossing om een probleem aan een motor te verhelpen .. Eerst het probleem oplossen , dan pas chippen !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper