Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag over deze t4 westfalia uit 2003

vragen over de T4
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Peter73 »

Mits origineel Westfalia, dan is de vraagprijs marktconform.
Als ik het kenteken natrek zie ik als ch nr een WV1 staan. Zijn de originele Westfalia's niet allemaal WV2's ?
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door René »

WV1 is een transporter, WV2 is een personen bus al dan niet camper uitvoering.
Dit is dus een zelfbouw bus.

Grtzzz Rene
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door odorf »

Nog een dingetje;
WV1 Betekent toch dar er geen gordelbevestigingspunten (3x woordwaarde) op de 3e zitrij aanwezig zijn??
Westfalia gordels zitten op 3e rij vast.

Knap dat hij dan (volgens rdw) wel is goedgekeurd voor 4 personen.

Odorf
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Hanz »

jan2009 schreef:Het mag dan van origine volgens rdw een nederlandse bus zijn maar dat kenteken is van 30 mei 2016
Dat zegt toch genoeg.
Niet het kenteken maar de laatste tenaamstelling is van 30 mei 2016. Zeer waarschijnlijk heeft de handelaar op die datum de camper ingenomen en op naam gezet. Dit heeft verder geen invloed op het kenteken of datum toelating.
Overigens is op de RDW site ook te zien dat de camper de laatste 9 jaar niet van eigenaar is veranderd, dat kan op zich weer gunstig zijn, als die eigenaar tenminste het onderhoud netjes heeft laten doen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door odorf »

@jan,
Inderdaad dat is ook mijn mening. :peace
bobv schreef:Idd en voor 5 personen gordels. :groteogen
4 gordels ... Achterbank heeft er twee. Alleen is gordel naast koelkast met extra klikker los te koppelen zodat hij met slapen niet in de weg zit.

Odorf
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Hanz »

jan2009 schreef:Dream on
Dit busje is in 2003 nooit als california camper uit de fabriek gerold.
Dat heb ik ook niet beweerd. In een eerder bericht schreef ik al dat dit zeer waarschijnlijk een omgebouwde bus is.
Het kenteken JR-141-V heeft een cijfer-letter combinatie die in 2006 begonnen is en heeft gelopen tot 2008. Ergens in die periode is de bus dus omgezet naar een camper kenteken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Erdem50 »

Beter een goed omgebouwde naar California dan een basis kale 'camper' is mijn persoonlijke mening. Bel en vraag het chassisnummer dan weet je het zeker.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Hanz »

Sorry, jullie hebben gelijk. Ik heb gekeken op de site van de RDW. Zie hier:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... plaat.aspx
2 letters-3 cijfers-1 letter (JR-141-V) is een nummer uit serie 9 die in 2006 gestart is.
Alleen niet ver genoeg doorgebladerd want onderaan die pagina staat dat deze serie voor personenauto's pas vanaf maart 2015 gebruikt is.
Weer wat geleerd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door odorf »

@Erdem,

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Alleen is dan de prijs wellicht niet helemaal in overeenstemming. Omdat hij door de adverteerder als echte te koop wordt aangeboden. Tenminste zo komt de advertentie op mij over En dat is in mijn ogen bedrog.

Maar in basis, als de ombouw netjes is uitgevoerd kun je er een hele mooie camper aan hebben.

Odorf
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door J vd Pal »

Als de ventilatie/verwarming voor de achterpassagiers al niet is aangesloten dan belooft dat niet veel goeds voor de rest volgens mij.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Erdem50 »

odorf schreef:@Erdem,

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Alleen is dan de prijs wellicht niet helemaal in overeenstemming. Omdat hij door de adverteerder als echte te koop wordt aangeboden. Tenminste zo komt de advertentie op mij over En dat is in mijn ogen bedrog.

Maar in basis, als de ombouw netjes is uitgevoerd kun je er een hele mooie camper aan hebben.

Odorf
Dat uiteraard, ombouw is niet erg, moet het wel duidelijk vermeld worden.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Lutra »

Is duidelijk een omgebouwde.
Deze is betrouwbaarder. http://www.mytaggle.nl/153530/?action=s ... 1471281835
(geen binding met het bedrijf)
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Pascal-141 »

fvanderstege schreef:Als ik de kentekencheck ( resultaat zie onder) doe dan zou daaruit moeten blijken dat het een niet-geimporteerde bus is, of zie ik dan nog iets over het hoofd.
Vervolgens wordt door verschillende van jullie geconstateerd dat het vermoedelijk geen fabriekscamper is. dat is dan nog wel een punt in de onderhandeling lijkt me, maar dat hoeft op zich toch in principe niets af te doen aan de kwaliteit van de bus?

mijn ongerustheid wordt wel groter als ook deze bus roestgevoelig is ( zoals de ervaring is van freek; zie zijn reactie) . daar dacht ik dan vanaf te zijn door een nieuwere versie te kopen, maar ik moet dan blijkbaar toch naar een t5 kijken? tja en dan zie ik weer een opmerking over de techniek van de t5 die dan weer een groter risico oplevert t. a.v. onderhoud. En wat is dan wijs?

Kenteken: jr141V
Algemene Informatie
Merk:
VOLKSWAGEN
Type:
TRANSPORTER 1,0 TDI 75 KW
Brandstof:
Diesel
Kleur:
GRIJS
Datum eerste toelating internationaal:
31-1-2003
Datum eerste toelating nederland:
31-1-2003
Datum laatste tenaamstelling:
30-5-2016
Voertuig classificatie:
Personenauto
Betreft een:
Origineel Nederlands voertuig


fijn dat jullie zo snel gereageerd hebben. misschien is er nog meer over te zeggen?
frank
je hoeft dan ook niet verder te gaan op de opmerkingen van 1 persoon , die waarschijnlijk pech heeft dat hij een 2003-er heeft die roest heeft . Over het algemeen mag je de T4s van pakweg 2001-2003 vrij roestvrij noemen , tenzij er schade werd gereden of gemaakt natuurlijk. Bij het vervangen van een voorruit bvb word heel vaak schade gemaakt aan de raamsponning , wat dan pas later zich uit . Mijn T4 werkbus uit 2000 is absoluut roestvrij , dat is ook de reden dat ik deze graag houd.
Een T4 van de laatste generatie is op alle vlakken betrouwbaarder dan de eerste generatie T5 . Wat betreft het "rijcomfort" : daar zit veel persoonlijke smaak tussen. Een T5 Rijd naar mijn mening veel "lomper" dan een T4 .Een T5 voelt zwaarder aan (vooral te merken aan de vering vooraan) en IS ook zwaarder dan een T4 .
Wat betreft de opmerking dat een T4 duurder in onderhoud zou zijn dan een T5 : vergeet dat maar. Een T4tdi heeft inderdaad om de 90.000km nieuwe distributieriemen nodig (ja , om de 90.000km , en zeker niet langer mee wachten tenzij je graag russische roulette speelt) , bij een T5 met 19tdi is dat ook om de 90.000 best te vervangen , bij de 25tdi in de T5 (vooral die van voor 2007) kan de lijst wel lang worden , geen distributieriem , dat zit er niet in , maar wel de rubber koppelingen voor de airco en dynamo , verstuivers die kapot gaan met alle duuuuure gevolgen van dien , uitlaatspruitstukken die scheuren , knakkende stuurkolommen ,lekkende schuiframen, toplagers van de voorste veerpoten die gaan kraken , uitlopende nokkenassen , enz ...
De T5 motoren vereisen ook de longlife 2of 3 olie , naargelang type en bwj , welke veel duurder is dan de "gewone" olie die een T4tdi vereist.
Onderdelen van een T5 zijn ook duurder dan die van een T4 .

Dus , welke is dan goedkoper in onderhoud ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
fvanderstege

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door fvanderstege »

beste mensen;
allen bedankt voor de info; ik heb er weer aardig wat bijgeleerd. ik zal al deze info gebruiken in mijn overwegingen.
vooralsnog hak ik nog geen knoop door . Heb sowieso een lichte voorkeur voor een fabriekscamper, maar een goede bus die later op een goede manier is omgebouwd tot een camper lijkt me ook een mogelijke optie. ik weet nu in ieder geval meer punten waarop ik kan en moet letten. bij de aanschaf ( zeker waarbij het om zo'n bedrag gaat ) natuurlijk wel even belangrijk om een zorgvuldige keus te maken.

frank
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door freek »

Pascal-141 schreef: Wat betreft de opmerking dat een T4 duurder in onderhoud zou zijn dan een T5 : vergeet dat maar. Dus , welke is dan goedkoper in onderhoud ...
Waar staat dat een T4 duurder is in onderhoud?? Ik zeg alleen dat je niet moet vergeten dat je iedere 100.000 km sowieso 700,- kwijt bent aan de distributie. Ik merkte ook op dat je met een T5 altijd geld achter de hand moet hebben voor 'onverwachte' reparaties. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen. Bij de T4 speelt dit niet/veel minder. En ik spreek uit ervaring: wij hebben een T4 en een T5.
Tav de roestgevoeligheid: ik ben ervan overtuigd dat een t4 uit 2003 niet volledig is verzinkt. Steenslag op de motorkap bijv veroorzaakt bv geen roest,je ziet gewoon de blanke plaat (=verzinkt) en boven de voorruit wel (niet verzinkt). De roest die bij de wielkasten ontstaat komt niet door steenslag maar door de constructie van de wielkast met naar binnen gebogen op elkaar gelaste staalplaat. De roest kruipt onder de lak.
En inderdaad: de rijervaring is een persoonlijke kwestie. Maar de t5 tdi 2.5 maakt veel minder toeren, ook door de 6e versnelling.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie