Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ombouwen tot camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
natasja_e
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2016, 08:59

T4 ombouwen tot camper

Bericht door natasja_e »

Hallo allemaal
Wij willen onze volkswagen omtoveren tot camper.
Nu ben ik mij aan het oriënteren over het hoe en wat.
In principe zouden we het liefst alles in laten bouwen maar helaas is door omstandigheden het budget vrij klein geworden.
Weet iemand misschien waar we een tweedehands interieur voor een t4 vandaan kunnen halen?
En misschien een adresje waar het voor een voordelig tarief ingebouwd kan worden?
Het liefst in Noord Holland :nuts
Ik hoor het graag.
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door Sven_Stoffelen »

Als je budget klein is zou ik toch een minimaal interieur zelf maken en BV. Een klein dak in laten bouwen en zelf laten keuren bij RDW en naar de belasting . Is toch echt het goedkoopste.

Verder lees heel het forum door. Staan heel veel verschillende interieurs op met ieder zijn handigheden.

Veel suc6 en bouwplezier.
natasja_e
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2016, 08:59

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door natasja_e »

Dank voor je reactie!
Ik heb me helemaal suf gezocht naar een tweedehands interieur omdat zelf wat bouwen wordt lastig maar ik kan echt niets vinden.
Ligt dat aan mij of is dat gewoon moeilijk verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door Snautzer »

Hangt ervan af wat je precies zoekt en ook hoe je bus gemaakt is. Als personenbus, multivan of bestel bus. Als je dat weet kan je gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan je zien op je kenteken zie hier http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Cha ... nummer.htm

Zoals Multivan Generation het ooit samen vatte
WV1 = bedrijfswagen
WV2 = personenwagen

WV1 = enkele cabine en dubbele cabine af-fabriek
WV2 = caravelle, multivan en california.

WV2 = wel terug te bouwen naar geel kenteken (originele gordelpunten zijn aanwezig)
WV1 = geen originele gordelpunten aanwezig ---> zeer lastig om te bouwen naar geel kenteken

Overigens is het ombouwen niet het moeilijkste op de wereld. Kijk eens hoe deze het heeft gedaan. viewtopic.php?f=12&t=52561

Een multivan interieur is heus wel te vinden, wat handig kan zijn omdat je dan ook al een bed hebt, maar deze kosten best wel wat. Wat zou je budget kunnen zijn?

Lees ook even wat de RWD en de belastingdienst voor eisen stellen hier: viewtopic.php?f=24&t=53388
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door Hanssyncro »

Snautzer schreef:Hangt ervan af wat je precies zoekt en ook hoe je bus gemaakt is. Als personenbus, multivan of bestel bus. Als je dat weet kan je gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan je zien op je kenteken zie hier http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Cha ... nummer.htm

Zoals Multivan Generation het ooit samen vatte
WV1 = bedrijfswagen
WV2 = personenwagen

WV1 = enkele cabine en dubbele cabine af-fabriek
WV2 = caravelle, multivan en california.

WV2 = wel terug te bouwen naar geel kenteken (originele gordelpunten zijn aanwezig)
WV1 = geen originele gordelpunten aanwezig ---> zeer lastig om te bouwen naar geel kenteken

Overigens is het ombouwen niet het moeilijkste op de wereld. Kijk eens hoe deze het heeft gedaan. viewtopic.php?f=12&t=52561

Een multivan interieur is heus wel te vinden, wat handig kan zijn omdat je dan ook al een bed hebt, maar deze kosten best wel wat. Wat zou je budget kunnen zijn?

Lees ook even wat de RWD en de belastingdienst voor eisen stellen hier: viewtopic.php?f=24&t=53388
Als ik dit lees hebben wij een WV1, was namelijk fabriekaf enkele kabine zonder originele gordelpunten achterin. Toch is onze geel kenteken met 5 zitplaatsen. Wet- en regelgeving is dus toch veranderd?
Groetjes, Petra
natasja_e
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2016, 08:59

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door natasja_e »

Mijn bus is er eentje met dubbele cabine en geel kenteken.
Het is de bedoeling er ook in te kunnen slapen maar ook personen (mijn dochters) te vervoeren dus zullen er neem ik aan gordels in de bank gemaakt moeten worden.
ik zou zelf dan willen gaan voor één of twee banken tegenover elkaar aan de zijkant en een tafel er tussen.
Met een regenachtige dag moeten we er redelijk comfortabel kunnen vertoeven. Kast/bergruimte is ook een must want met onze (paarden) sport heb je wat spullen die je op moet kunnen bergen en mee moet kunnen nemen
Het hoeft echt niet luxe maar ik ben een vrouw en zou het wel prettig vinden als het mooi is afgewerkt :knipoog
Mijn budget is rond de 3000 euro.

Groetjes Natasja
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door Henk-1 »

natasja_e schreef:Hallo allemaal
Wij willen onze volkswagen omtoveren tot camper.
Nu ben ik mij aan het oriënteren over het hoe en wat.
In principe zouden we het liefst alles in laten bouwen maar helaas is door omstandigheden het budget vrij klein geworden.
Weet iemand misschien waar we een tweedehands interieur voor een t4 vandaan kunnen halen?
En misschien een adresje waar het voor een voordelig tarief ingebouwd kan worden?
Het liefst in Noord Holland :nuts
Ik hoor het graag.
Heb de topic ff verhuist naar het T4 camper forum :ikrij :zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 ombouwen tot camper

Bericht door Hanssyncro »

bobv schreef:sinds 1 januari 1998
Bedoel je dat in jan 1998 de wetgeving veranderd is?
Groetjes, Petra
Plaats reactie