Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spokerij in het electrisch T5

vragen over de T5
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Ja spoken zo lijkt het wel in eerste instantie dat weer een tijdje niet aan de hand en dan begint het weer.


EEN HALF JAAR GELEDEN BEGON HET,
We hebben al twee keer gehad met achter over hellen parkeren, dat zowat alle dashboard lampjes knipperend branden, toen heeft een T3 Tt5 bezitter de eerste keer de accu ontkoppeld en de accu kabels verschillende keren kort tegen elkaar aan gehouden voor een harde reset van de motorcomputer.
Daar na is het maanden lang goed gegaan.

Nu al een paar maanden brand af en toe knipperend op het dashboard:
(1)remlicht met geluid
(3)veiligheidsgordels
(17)ESP ASP ASR
en dan weer een week niets aan de hand.

Bediening Transporter, Caravelle Bestuurdersruimte,

Bl. 15 Overzicht van waarschuwings- en controlelampjes
-----------------------------------------------------------

Nu ziens de af gelopen twee dagen branden alle lichtjes een heel klein beetje en start de motor niet direct de starmotor doet het goed, even krachtig als altijd. ((met een nieuw reserve accu het zelfde)).

Gister thuis komend op het parkeerplaats sloeg hij bij lage toeren plots af,,, en weer: branden alle lichtjes een heel klein beetje, en start de motor niet direct.

We durven er niet mee te rijden, we kunnen zo misschien op de onderweg stil komen te staan.
----------------------------------------------------------------------------------

Eerst dacht ik de eerste paar maanden het kan een stekker zijn met slechte contacten, deze opzoeken en de contacten reinigen met contactspray even een paarkeren de stekker uit en er weer insteken, om dan weer weer ontvetten zodat er geen stof aan gaat kleven.
Maar dat de motor afslaat geeft me wel te denken, zou er misschien een knabbelende steenmarter zich te goed heeft gedaan aan de kabels???

Het is een vervelend fenomeen.

We hebben ook nog een vraagbaken boekje van de T4 is er overeenkomst met de T5 kan ik dat gebruiken om de storing op te sporen???
De T3 die we hadden had ik zelf geheel in onderhoud en de reparaties deed ik ook zelf.

We zien uit naar jullie tips. :yes :wjw
Misschien hebben andere T5ers ook wat aan jullie tips, we zien er naar uit.
Als ik de reparatie zelf kan doen zal ik alles beschrijven met foto's er bij.

Mhg,
Jelle.
Ps, we waren ons aan het voorbereiden op onze eerste vakantie met ons T5-campertje gelukkig dat we nog thuis zijn en niet onderweg met dit probleem. :werkaanT4
Laatst gewijzigd door Jakob G op 21 aug 2016, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Oviivo »

Heb je ook een huishoud/kampeer/2e accu?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Oviivo schreef:Heb je ook een huishoud/kampeer/2e accu?
Leuk
Oviivo schreef:
De tweede accu is een gel start huishoud mannetje, dus zijn de accu's die we aan boord hebben.
Maar die hebben we nog los in het campertje staan. .......Oei ik weet het. :ie Gelukkig stond hij in de schuur met de aanrijding. :T5muur

Mhg,
Jakob G
Laatst gewijzigd door Jakob G op 18 jan 2019, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

bluebird schreef:Multistekker ecu goed vast?
Ik ga dat ook na.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door wilko »

steenmarter onder de motorkap gehad die ergens aan heeft lopen knagen? Bij onze Arosa gehad. Vond een vleugel van een duif en een netje van een vetbol onder de motorkap. Auto liep broerd en bleek aan de bougiekabels geknaagd.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

wilko schreef:steenmarter onder de motorkap gehad die ergens aan heeft lopen knagen? Bij onze Arosa gehad. Vond een vleugel van een duif en een netje van een vetbol onder de motorkap. Auto liep broerd en bleek aan de bougiekabels geknaagd.

Dank voor je reactie Wilko.

Kan je zien hoe apart het kan gaan.

Wij woonden dicht bij een vijver een wilde eend had een ei gelegd op onze reserveband van de T3 die we toen hadden hij was nog heel toen ik een reparatie moest doen.

Ik hoop dat het euvel alleen een slecht contact is waar makkelijk bij te komen is, ik heb nog geen ervaring met T5 reparaties

Mvg,
Jakob G
Laatst gewijzigd door Jakob G op 18 aug 2016, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Een klein licht puntje,

Ik heb de accu klemmen schoon gemaakt met keukenpapier, ze met vaseline goed in gesmeerd.
En heb ze vast gezet zo als ik wel deed met de T5, en toen even gevoeld of het goed vast zat, en bleek dat ik ze voortaan wat steviger moet vast zetten ik kon ze namelijk wat met de hand draaien.

Wat betreft tikken met de ringsleutel 10 op de accu klemmen dat gebeurde beleid, maar laat ik vanaf nu wel achterwege.

Een paar stekkers wat heen en weer gedaan en zo maar even proberen hoe het nu gaat met het starten, wat zou het fijn zijn als de storing kwam door het niet goed aandraaien van de boutjes op de accu klemmen, we gaan het zo proberen.

Het campertje is verrekte belangrijk voor ons en we kunnen wel een gat in de lucht springen als het nu weer klaar is. :yes
Dus een matige verwachting dat het nu goed is gekomen.

Mijn wederhelft had gister gezegd kunnen we niet beter zo'n uitlees geval kopen, dus dat is het eerst wat we voor het campertje gaan aanschaffen, het moet wel een goede zijn Peter had het al over een die hem goed bevalt in een ander stukje op het forum.

Ik houd jullie op de hoogte beste mensen.

Mhg,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Gobert »

Ik ben op zoek naar het verband met die wilde eend, het ei, het reservewiel en de reparatie van de T3.
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Olaf »

Gobert schreef:Ik ben op zoek naar het verband met die wilde eend, het ei, het reservewiel en de reparatie van de T3.
:bifun :bifun :bifun :bifun
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Gobert schreef:Ik ben op zoek naar het verband met die wilde eend, het ei, het reservewiel en de reparatie van de T3.
Hahaha die Gobert,

Mooi dat je zo'n pret kan hebben om het ei verhaal, het was in ieder geval niet het ei van Columbus.

Het zit zo wat laat in het jaar heb ik de rem/koppelingsleiding vervangen, om de leidingen te vervangen moest ook de reserveband onder de wagen weg gehaald worden, laat in het jaar leggen vogels normaal gesproken geen eieren meer die heeft de ei er een aardige tijd op de reserveband/velg gelegen, we rijden altijd aardig rustig dat is waarschijnlijk de reden dat het nog heel was.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door heemskerk »

Jakob G schreef:
Gobert schreef:Ik ben op zoek naar het verband met die wilde eend, het ei, het reservewiel en de reparatie van de T3.
Hahaha die Gobert,

Mooi dat je zo'n pret kan hebben om het ei verhaal, het was in ieder geval niet het ei van Columbus.

Het zit zo wat laat in het jaar heb ik de rem/koppelingsleiding vervangen, om de leidingen te vervangen moest ook de reserveband onder de wagen weg gehaald worden, laat in het jaar leggen vogels normaal gesproken geen eieren meer die heeft de ei er een aardige tijd op de reserveband/velg gelegen, we rijden altijd aardig rustig dat is waarschijnlijk de reden dat het nog heel was.
Bijlagen
plaat voor de kop.jpg
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Het campertje staat nooit een week stil, dus wordat regelmatig gebruikt, rijden er ook nooit hele korte ritjes mee, naar niet Amerikaanse begrippen.

Vanmiddag de accuklemmen schoon gemaakt met keukenpapier ingevet met aardig wat vaseline aan gedraait zo als ik gewent ben met de T5 even stevig met de hand gevoeld of het wel goed vast zat bleek het niet zo te zijn dus zet ik het voortaan beter vast, en wat stekkertjes bewogen.
En durfde het aan een stukje tegaan rijden, zette het op contact de verlichting van dasbord branden zwak nog een keer geprobeerd drie lampjes knipperen op normaal sterkte, starten ging normaal, lampjes bleven knipperen met waarschuwings geluid van handrem wa't tijdens het rijden over ging later bij benzinestation ramen schoon gemaakt weer op contact de lampjes bleven uit, weer van contact, weer bleven lampjes uit toch ge start met een beetje moeite starte hij weer uit gedaan, weer op ontact gezet, alles brande, en hij starte normaal en rijden maar.
Thuis gekomen na een wat spannende rit.
Morgen maar contact opnemen met een lid die heeft aangeboden ons te helpen de bus uittelezen.

Met een hartelijke groet,
Jakob.
.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Vanmiddag naar drachten gereden, de bus op contact gezet de lampjes branden zwak, opnieuw op contact de lampjes branden normaal zo een paar keer en niets aan de hand, gaan starten gereden en er was weer niets aan de hand, gewoon lekker gereden thuis gekomen van het contact en weer op contact, geen storing.

Ik heb sterk het idee dat dat het een slecht contact is, het uitlezen zal het uitwijzen wat het is.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door wilko »

Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nogaleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.
Dank Wiklo,

Wij zijn dus vandaag weer wezen rijden en er was totaal niets te merken van de storing, we zijn ook op een ,land weg terecht gekomen, tussen twee dijken in het noorden vlak bij de zee, met allemaal korte beton platen je moest langzaam rijden de hele boel was in beweging, trillen en doen, nergens last van gehad.

Hoe uitte zich de storing bij jou?
Wat merkte je allemaal.
En hoe heb je het verholpen.

Mvg,
Jakob.
Deze week zal de motorcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 21 aug 2016, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie