Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slecht starten na stilstand

vragen over de T4
Plaats reactie
Andame
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2016, 13:54

Slecht starten na stilstand

Bericht door Andame »

Hallo weetjeweller's,

Ik weet dat het de zoveelste post is met startproblemen echter ondanks veel gelezen te hebben kom ik er nog niet helemaal uit en heb al de nodige kosten gemaakt.

Probleem: De motor wil niet starten. Soms na een dag soms na een week. Maar als je hem echt nodig hebt start hij niet posting.php?mode=post&f=2#.

De startmotor gaat goed rond en ik zie geen luchtbellen in de doorzichtige slangen. Verstuivers en gloeistiften nagekeken , brandstoffilter en klepje zijn vervangen en dieseltank zit vol. Mijn eigen accu is nieuw en van Bosch. Deze is goed opgeladen en meet altijd rond 12,7v. Wanneer de motor start loopt hij als een zonnetje. En heb de rest van de dag geen problemen. Auto is al diverse malen uitgelezen (geen foutcode's).

Op het forum lees ik veel verhalen over slecht starten:
-het tankelement Zou ik dan geen lluchtbellen moeten zien
-retourslangen lek Dit heeft toch geen nadelige invloed op starten.

Nu is het zo dat als ik er een auto naast zet en de accu verbind met startkabels hij wel aanslaat.
Kan het zijn dat de dieselpomp hierdoor net dat beetje extra krijgt wat nodig is ?
Is er een manier om de pomp te testen?
Zijn er andere tips?

Alvast bedankt voor jullie reactieshttp://www.weetjewel.nl/phpbb3/posting.php?mode=post&f=2#
Andame
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2016, 13:54

Re: Slecht starten na stilstand

Bericht door Andame »

Met een volle accu gestart en hij loopt. :adhd Maar het zegt me nog niet veel. Wanneer ik mijn eigen accu dus terug zet zou ik het probleem weer krijgen. Echter hadden ik deze accu er ingezet omdat hij niet wilde starten. Als ik hem met de oude accu eenmaal gestart heb dan heb ik daar de rest van de dag of 2 dagen geen last van. Dan heeft hij toch niet de mogelijkheid om bij te laden?

Kom ik toch weer bij mijn oorspronkelijke vraag:
Is het mogelijk dat de brandstofpomp zo slecht ik dat hij de opstart alleen kan doen met een volledig opgeladen accu?

En kan ik op 1 of andere manier de pomp controleren?
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Slecht starten na stilstand

Bericht door jos_br »

Wanneer bijv. de pomp net niet helemaal goed staat én de accu is niet helemaal fris kun je dit soort dingen makkelijk krijgen. Is de accu goed door gemeten en is de laadspanning hoog genoeg?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Andame
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2016, 13:54

Re: Slecht starten na stilstand

Bericht door Andame »

Accu is zgan en laadspanning ligt boven 13,8 v . Auto Is bij Bosch garage geweest en er Is al bijhoorlijk wat geld ingestoken. De accu Is vorig jaar vervangen en de accu daarvoor gaf ook geen slechte waarde maar Is toen vervangen vanwege startproblemen. Ik heb er toen een Bosch 100a accu in laten leggen.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Slecht starten na stilstand

Bericht door LAYCA »

Zo te lezen zeg ik accu is in orde.
Controleer de massakabel naar de motor.(die dikke zwarte)
Tevens de + kabel naar de startmotor.
Door corrosie van de kabelschoenen aan deze kabels mogelijk teveel weerstand en is de stroom daardoor niet toereikend.
Hiermee bedoel ik de aansluitingen van de bouten waar deze kabels mee vastzitten.
Maar ook de schoentjes die aan de kabel zelf gekrompen zitten.(dit is moeilijk te zien)
Afzonderlijk overbruggen met een startkabel (van accu naar aansluiting) als dit weer voorkomt.
Je bent echt de eerste niet. :knipoog komt best veel voor.
Trouwens als het starttoerental te laag is start de motor niet............. ik en andere slecht startende auto's hadden hetzelfde probleem. :toppie

Groeten Wim Jansen :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie