Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifraam monteren HOE???

vragen over de T4
Plaats reactie
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Schuifraam monteren HOE???

Bericht door propje »

Als ik een schuifraam wil monteren is dat zelf te doen ??
Is het een kwestie van kit wegsnijden raam demonteren, en nieuw schuifraam plaatsen.
Of vergeet ik dan iets??
En krijg je het wel weer waterdicht en rotvrij.
aju Propje
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Bericht door Christoffel »

Alle overtollige kit verwijderen.

Oppervlak moet goed vlak zijn.

Gaten boren ( ik geloof een stuk of 10 )

Dat betekend een mal maken.

Nieuw rubber op het schijfruitenframe plakken, Oude vaak platgedruk waardoor deze wel eens niet zou kunnen afdichten.

Een hele klus en een precies klusje.

Chris
T4,tje
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:44
Locatie: provincie grunning

Bericht door T4,tje »

bespaar je maar de moeite,tis bijna niet te doen zonder t juiste gereedschap en de kennis hoe je t moet doen. :alarm
maar wat ik je wel kan mee geven is,dat je even naar autotaalglas moet bellen en even vragen wat t kost als hun er hem er in zetten,ik heb dit ergens anders hier op t forum over gelezen,dat iemand naar autotaalglas is gegaan om de zij ramen van zijn dc er in te laten zetten,en dat was niet eens zo duur.
vraag me niet naar de prijs want dat weet ik niet meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, :toppie

greats,t4,tje.
druk met van alles,en daar gaat een hoop vrije tijd in zitten!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

T4,tje schreef:bespaar je maar de moeite,tis bijna niet te doen zonder t juiste gereedschap en de kennis hoe je t moet doen. :alarm
maar wat ik je wel kan mee geven is,dat je even naar autotaalglas moet bellen en even vragen wat t kost als hun er hem er in zetten,ik heb dit ergens anders hier op t forum over gelezen,dat iemand naar autotaalglas is gegaan om de zij ramen van zijn dc er in te laten zetten,en dat was niet eens zo duur.
vraag me niet naar de prijs want dat weet ik niet meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, :toppie

greats,t4,tje.
Inderdaad, bel morgen maar ff met ons of een collega. Ruiten plakken komt inderdaad redelijk precies. Heb je niet alle oude kit goed weg heb je kans op lekkages en zonder goede kit kan alles er zo uit vallen
T4 2.5TDI 88pk 1999
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

ruitje plakken

Bericht door propje »

oke thanks ik zal er nog eens op m,n kop krabben voor ik hier aan begin als ik een prijs heb van Carglass of een ander bedrijf zal ik dat hier wel ff melden.
ajuus Propje
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Bericht door jan.j.531 »

Wat voor schuifraam zet je erin origineel of aftermarket.
Zat ervoor al een schuifraam in? zoja geen probleem.
Zoniet en was het een dichte bus zonder dc veel werk.
Vaste raam eruit snijden achter gebleven kit weghalen,gaten boren voor de schroeven,buitenste rand naar binnen tikken tegen binnenste rand.
Dan ruit plaatsen vastzetten en bovenkant afkitten.
ALs je een origineel schuifraam hebt van transporter,maar de werkwijze zal niet veel verschil uitmaken meteen ander merk ruit.
IK hoop dat je hier wat aan hebt. grt Jan :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

vraag het anders eens aan Berrie en of Rene?

die hebben er ervaring mee :klappen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Heb zelf een schuifraam in de schuifdeur geplaatst. Hiervoor eerst de deur uit de rails gehaald en op een aparte standaard gelegd.
Met een speciaal "ruiten-mes" de ruit uit de kit gesneden.
rest kitlagen verwijderd
De te boren gaten liggen al bijna voorgestanst, maar dit was even passen en meten met het schuifraam-frame tegen de deur
gaten boren
eventuele lakschade bijwerken
nieuw rubbergeplaats met ruitenkit (dun)
ruit-frame er opgelegd en moeren aan de binnnenzijde gelijkelijk aangetrokken
Deur weer plaatsen
totaal was ik er ca 2 uur mee bezig
Zit en werkt en lekt niet al voor bijna 2 jaar. :toppie
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Multivan Generation schreef:vraag het anders eens aan Berrie en of Rene?

die hebben er ervaring mee :klappen
Ik begin er nooit meer aan!!!!

schuiframen monteren zoals hierboven wordt gesuggereerd dienen dus NIET met kit gemonteerd te worden. Origineel zitten ze ook niet gekit.

Als je bus standaard transporter is geweest, net zoals die van mij en Rene, is het een ongelofelijk drama om deze ramen op 100% perfecte manier te monteren.

De sponning van de raamuitspraing van de bus is anders als bij een fabrieksmatige ramen bus. Wij hebben de sponningen van de bus getracht op maat te kloppen, we hebben de schuiframen afgeslepen naar de sponning van de bus. We hebben alle kit tussen de binnenplaat en de buitenplaat weggesneden, met popnagels deze platen weer aan elkaar gemaakt en de sponning zo maximaal mogelijk geklopt.

René heeft zelfs een schuifdeur gekocht voor schuiframen omdat het anders niet netjes ging.

Resultaat is naar tevredenheid, maar niet 100% zoals we wensten.

Wij zijn ongelofelijke zeurpieten en willen het netjes hebben, we zijn dagen bezig geweest voor onze 2 bussen en hebben gezegd !!

Eens maar nooit weer.


Groeten Berrie
Laatst gewijzigd door René op 09 okt 2007, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Als je bus standaard transporter is geweest, net zoals die van mij en Rene, is het een ongelofelijk drama om deze ramen op 100% perfecte manier te monteren.

Betreft bij mij een bus met ramen (camper)
En de kit is ruitenkit die flexibel blijft dus desgewenst volledig verwijderbaar.
En ja ik ben (soms) ook een zeurpiet

En je mag komen kijken ;-)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie