Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zijwaartse bank bevestiging

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Anno »

Ik kreeg van wellicht de grootste camperverzekeraar het volgende bericht over de rol van de taxateur:

Dat een verzekering geaccepteerd word na taxatie staat los van eventuele schadeuitkeringen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Scandibus »

Multivan Generation schreef:
Anno schreef:@jan2009,
Je kan van alles denken. Ik vind interessanter wat een verzekeringsmaatschappij uiteindelijk gaat doen. Niet voor niets heb ik van diverse maatschappijen een schrijven gekregen!
Waarom krijg jij een schrijven van diverse maatschappijen?
Heb jij dit zelf aangevraagd zodat je dit als marketing argument kunt inzetten en meer goedgekeurde banken kunt verkopen?
Of hebben ze geen vertrouwen in jouw after-marketbank en wijzen ze hier vooraf al op dat ze hun handen er vanaf zullen trekken?

Ik vind je slaapbankconstructie nog steeds een mooie oplossing hoor :toppie
Lees verder op VW T4 camper
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Anno »

Ooit, diep vorige eeuw, is het woonhuis van onze boerderij nagenoeg geheel uitgebrand. Een minder plezierige ervaring.

Ik dacht dat ik goed verzekerd was. Dat was niet zo. Een minder plezierige ervaring. Het viel me op dat daarna ik wel allerlei info van de verzekeraar kreeg. Als ik die eerder had gekregen had ik wellicht andere keuzes gemaakt.

Vanuit die ervaring wijs ik mensen erop dat je eerst volledige info moet hebben voordat je een keuze kan maken.

Het accepteren van de verzekering, waarbij een expert betrokken is vanwege de taxatie, geeft een schijnzekerheid aan de verzekeringsnemer. Zie dan ook dit topic. Pas als je volledige info hebt kan je een persoonlijke afweging maken.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Dirkndh »

Gisteren bij de keuring geweest en hij is goed gekeurd :yes
Helaas m'n bankjes niet...
Het enige probleem was dat ik m'n kussens niet bij had. Mocht ze ook niet ophalen want dan moest ik een nieuwe keuringsafspraak maken.
Niet zo'n vriendelijke man :knipoog
Maar goed, vandaag m'n hefdak opgehaald bij fsl dus kan voorlopig wel vooruit. Die erin zetten en dan na m'n vakantie een tweede poging doen voor de zitplaatsen achterin
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Dirkndh »

Het bestand is te groot om zo te posten dus daar moet ik deze week even in duiken. Ben nog niet zo goed thuis in het forum :jump
Nu vraag ik me wel af of iemand een idee heeft of fsl daken voorzien zijn van certificaten. Aangezien ik nog terug moet naar de rdw en er natuurlijk niet op zit te wachten dat er dadelijk een probleem is met het hefdak! :politie
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Anno »

Waarom stel je niet aan FSL de vraag of het FSL dak gecertificeerd is?

Reimo en SCA zouden TÜV gecertificeerd zijn. In Nederland is certificaat voor hefdak niet nodig. De indruk die ik heb is dat dat op termijn kan gaan veranderen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Dirkndh »

Het heeft een tijdje geduurd en ik hoop dat de foto het doet maar zo ben ik er mee naar de keuring geweest.
IMG_3796.JPG
IMG_3796.JPG (28.41 KiB) 1870 keer bekeken
(Iemand een idee hoe je foto's draait? :lach

Het is inderdaad heel basic en zo blijft de auto absoluut niet maar in het kader van gewichtsbesparing zo proberen te keuren.
Helaas nog een keer terug met kussens erin
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door LAYCA »

Bestand openen met fotobewerkprog. (dit kunnen ze allemaal.)
90 graden draaien en opnieuw opslaan.
En dan krijg je dit :toppie
Bijlagen
Gedraaid.jpg
Gedraaid.jpg (14.53 KiB) 1865 keer bekeken
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Raymond-W
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2016, 20:31

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Raymond-W »

Had de t5 van oorsprong 3 zit plaatsen ? En naar hoeveel ga je op kenteken ?
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Dirkndh »

Raymond-W schreef:Had de t5 van oorsprong 3 zit plaatsen ? En naar hoeveel ga je op kenteken ?
Origineel heeft hij inderdaad 3 zitplaatsen en dat heeft hij op het moment nog steeds.
Ik kreeg geen goedkeuring voor achterin omdat ik er geen kussens in had liggen.
Voor de zekerheid nagevraagd of ik met kussens wel zitplaatsen op kenteken krijg en dat is het geval.

Ik moet dus een keertje terug...

Als je zelf dit ook wil gaan doen let dan wel op het bouwjaar van je bus. Na 2009 ofzo ( weet het jaartal niet precies meer ) wordt dat niet meer goedgekeurd.
Raymond-W
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2016, 20:31

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Raymond-W »

De bus die ik ga kopen is van 2011.
Ik zal dus de bed/bank moeten aanschaffen om zo aan meer zitplaatsen te komen.
Maar dan moet je volgens mij iets kopen met een certificaat er bij
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zijwaartse bank bevestiging

Bericht door Dirkndh »

Raymond-W schreef:De bus die ik ga kopen is van 2011.
Ik zal dus de bed/bank moeten aanschaffen om zo aan meer zitplaatsen te komen.
Maar dan moet je volgens mij iets kopen met een certificaat er bij
Ja inderdaad. Je moet het volgens mij ook door een erkend bedrijf laten inbouwen anders heb je de benodigde certificaten niet. Het zelfde geldt voor het hefdak maar daar is volgens mij niet zo'n strenge controle op. Wil je deze wel zelf inbouwen dan kun je beter eerst de rdw keuring doen. Hier is t hefdak niet verplicht. Dit is een eis van de belastingdienst.
Plaats reactie