Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Winterbanden

vragen over de T4
Plaats reactie
ronarts
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:29

Winterbanden

Bericht door ronarts »

Hoi Al

Ben van plan om half april een weekend naar duitsland te gaan, ik heb begrepen dat als het slecht weer is ik winterbanden omder de T4 moet hebben.
Helaas bezit ik geen winterbanden weet iemand waar ik complete velgen+banden kan huren, of is er een weetjeweller die een set heeft en deze aan mij wil verhuren als dit in april noodzakelijk is.
Ik woon in de zaanstreek.

Groet,
Ron590
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ron,op marktplaats (bij vw onderdelen) worden T4 winterbanden te huur aangeboden voor 75,= per week.
:ie
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

Bericht door de Masseur »

Hoi,

nou ik zou zeggen half april moet je er geen hoofdpijn over hebben.
mbt winterbanden in D

dit is NIET noodzakelijk. ALLEEN ALS er sneeuw valt/ligt dan heb je "WINTERAUSRUESTUNG" nodig. Wil zeggen juiste banden.

daar volstaat al een M+S band - ALL WEATHER tyre - misschien heb je die nu al onder je bus zitten?
deze moeten dan WEL genoeg profiel hebben min 4mm

sneeuwkettingen mee voor het geval dat - ik weet niet WAAR in D je naartoe wilt gaan. (heb zelf kettingen van de GAMMA 16EUR!! en heb zel al 3 winters moeten gebruiken- werken nog steeds = niet kapot)

dus winterbanden kopen/huren niet echt nodig.

groet

Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Bericht door hein uut mooi drenthe »

Andreas vraagje : als je m+s banden hebt is het dan ook verplicht om sneeuwkettingen mee te hebben en zoja 2 of 4 stuks?
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Winterbanden

Bericht door Beckontheroad »

Winterbanden in Duitsland zijn niet verplicht, maar als je met temperaturen onder de 7graden er mee rijd en of betrokken raakt (hoeft dus niet schuldig te zijn) bij een ongeval, kan je dat een bekeuring kosten of een gedeelte van de schul opleveren.
Ik vewacht niet dat in april in Duitsland de temperatuur daadwerkelijk onder de 7 graden C komt.

Succes
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
ronarts
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:29

Bericht door ronarts »

Badankt voor de reacties.
De bedoeling is om naar Diemelsee (Sauerland) te gaan ik weet niet of er half april nog sneeuw ligt of dat er sneeuw kan vallen aangezien dit toch een wintersport gebied is.
Ik zal mogen kijken wat voor banden er onder de T4 staan, ik weet wel dat het Goodyear banden zijn.
Groet,

Ronald
Plaats reactie