Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag over deze t4 westfalia uit 2003

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Erdem50 »

Als je een 151pk tdi hebt met de lange bak zit je anders ook prima kan ik je vertellen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Pascal-141 »

freek schreef:
Pascal-141 schreef: Wat betreft de opmerking dat een T4 duurder in onderhoud zou zijn dan een T5 : vergeet dat maar. Dus , welke is dan goedkoper in onderhoud ...
Waar staat dat een T4 duurder is in onderhoud?? Ik zeg alleen dat je niet moet vergeten dat je iedere 100.000 km sowieso 700,- kwijt bent aan de distributie.
Ik merkte ook op dat je met een T5 altijd geld achter de hand moet hebben voor 'onverwachte' reparaties. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen. Daar ga ik volledig mee akkoord :lach Bij de T4 speelt dit niet/veel minder.
En ik spreek uit ervaring: wij hebben een T4 en een T5. Ik heb er ook een heel klein beetje ervaring mee , ik heb enkele T5 gehad , en ook een paar T4 ( lees : ettelijke tientallen) :knipoog
Tav de roestgevoeligheid: ik ben ervan overtuigd dat een t4 uit 2003 niet volledig is verzinkt. Steenslag op de motorkap bijv veroorzaakt bv geen roest,je ziet gewoon de blanke plaat (=verzinkt) en boven de voorruit wel (niet verzinkt). Dat is inderdaad zo
De roest die bij de wielkasten ontstaat komt niet door steenslag maar door de constructie van de wielkast met naar binnen gebogen op elkaar gelaste staalplaat. De roest kruipt onder de lak. Dat moet ik tegenspreken , bij de laatste bouwjaren is er zelden roest tussen de platen bij de wielranden , heb ze al vaak genoeg uit elkaar gehaald.Bij de oudere T4 was dat inderdaad wel zo .
En inderdaad: de rijervaring is een persoonlijke kwestie. Maar de t5 tdi 2.5 maakt veel minder toeren, ook door de 6e versnelling.
Een T4 (van de laatste) is vaak duurder in aankoop dan een T5 van de eerste generatie , m.a.w. een T5 verliest zijn waarde veel sneller . Daar is ook een reden voor. :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: vraag over deze t4 westfalia uit 2003

Bericht door Zwartbusje »

De mijne is ook van 2003, maar die had toch echt wel serieus roest tussen de randen van de wielkast. Nu heb ik alles schoongemaakt en getectyleerd. Ik denk dat het ook wel iets te maken heeft wat je voorgangers er allemaal mee uitgevreten hebben :-)
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie