Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raar motordingetje bij het baikalmeer

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Raar motordingetje bij het baikalmeer

Bericht door bart seinwezen »

Hoi allen,

Ik heb weinig bereik hier, dus ik sla de zoekfuncties even over... Ik heb in Ulaanbaatar mijn lucht- en brandstoffilters vervangen en sindsdien heeft het motortje wat raars. Na het starten draait ie wel maar heeft geen vermogen, wegrijden gaat kruipend. Als ik met ingetrapte koppeling vol gas geef is het als of er een prop uit de uitlaat schiet, rookwolkje erbij en alle power is terug. Daarna de hele rit geen problemen totdat de motor even uitgaat, daarna hetzelfde liedje. Ik dacht eerst aan lucht in de brandstofleiding maar dit duurt nu al vier dagen, dan zouden wat belletjes er zo ondertussen toch wel uit zijn. Wie biedt?
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Raar motordingetje bij het baikalmeer

Bericht door Peter73 »

Als je problemen zijn ontstaan na het vervangen na de filters zou ik het eigenlijk eerst daar zoeken. Alle slangen en evt. stekkers weer juist aangesloten?
Heeft jouw bus een katalysator? Indien ja, zit het binnenwerk misschien los en gaat dan voor "het gat" zitten?
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Raar motordingetje bij het baikalmeer

Bericht door Zwartbusje »

Ben je er nog uitgekomen ? En hoe?
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Raar motordingetje bij het baikalmeer

Bericht door bart seinwezen »

Ja, het is alweer een poosje opgelost... had met m'n stomme kop gewoon de luchtslang niet goed terug op het filter gezet. Gewoon straal overheen gekeken tot twee keer toe, zal wel een gevalletje kaartstaar zijn, of een lichte wasbordschudding (o:

Inmiddels dus al 23.000 km gereden over de meest verschrikkelijke wegdekken maar busje geeft geen krimp, paar minimale dingetjes.

:T44EVER
Plaats reactie