Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zitplaatsen veranderen op kenteken

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Raymond-W
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2016, 20:31

Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Raymond-W »

Ik heb een t5 met op kenteken 3 zit plaatsen .

Nu wil ik tijdens de camperombouw een bed plaatsen wat tevens een bank is en gordels heeft.

Gaat de rdw hiermee akkoord?

Heb op marktplaats ook wel nieuwe bedden gezien met rdw goedkeuring (staat er bij) voor 1150 euro

Is dit dan voldoende?
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Anno »

Indien je een bank plaatst tegen de zijwand dan mogen er geen gordels zijn. Deze niet al te veilige opstelling mag met een auto bouwjaar tot 2013.

Wil je een slaapbank in 'gewone' positie en je wilt er op zitten tijdens het rijden dan zal de bank gecertificeerd moeten zijn.
In ieder geval 1 RDW keuringsstation accepteert inmiddels een TÜV certificaat dat bij een slaapbank zat niet meer. Van te voren informeren kan je veel ellende besparen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Dirkndh »

Het creëren van extra zitplaatsen blijft een lastig ding. Ik ben er zelf ook nog steeds mee bezig.
Achteraf gezien zou ik het uitbesteden aan een camperbouwer en hun de bank laten plaatsen(indien je slaapbank wil) + de RDW keuring verzorgen.

Er wordt ook gesproken dat sommige RDW stations helemaal geen goedkeuring geven voor extra zitplaatsen wanneer je bus is gebaseerd op een bedrijfswagen. Nu moet ik erbij zeggen dat ik dit ook maar gehoord heb. Ik weet niet wat hier precies van klopt.

Mijn bus komt uit 2006 en is ook een ex-bedrijfswagen. Volgens de keurmeester krijg ik extra zitplaatsen zodra ik een herkeuring laat doen met '' degelijke kussens''. Ikzelf ben wel voor de optie gaan met zijdelings geplaatste banken. Hij is wel de eerste x afgekeurd omdat ik geen kussens bij had.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Anno »

Het creëren van extra zitplaatsen blijft een lastig ding
Indien je een gecertificeerde bank hebt en je kan certificaten tijdens de keuring overleggen en je weet zeker dat de RDW de certificerende organisatie accepteert dan is het een eitje!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Dropmans »

jan2009 schreef:Dat klopt
Kijk maar eens bij http://www.tonke.eu/nl/collection/tonke-van die leveren wel hele nette 3 persoons zit/slaap banken .
In wat voor orde van grote zou ik ongeveer moeten denken voor zo'n 3-zitsbank, kwa bedrag?
Ligt al gauw rond de 1500,00 Eypo zeker ?

En hun moeten hem dan ook monteren waarschijnlijk?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat je eerder richting het dubbele kunt gaan denken.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door Anno »

er zijn gecertificeerde slaapbanken te koop die je zelf kan plaatsen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Zitplaatsen veranderen op kenteken

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie