Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 camper vakantie waardig maken

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Blue Star »

Hoi Leila,

Is dat een uitnodiging voor een bakkie :koffie ??
Of moet je even :T5cruisin als je voorbij Peter zijn dorp rijdt ?

p.s. Bij mij staat de :koffie altijd klaar :gekte
Maar ik woon niet ( meer) in het schöne Zeeland :bonk

Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

hier weet een "up-date" en een stapel vragen.

2 weken geleden zijn weer met ons bussie naar het schone Limburg gereden, en wat een heerlijke bus hebben wij!!

Na onze mini vakantie de volgende dag onze winterbanden opgehaald en hadden onze eerste 1000km erop zitten. :jumpklap Op dit moment zijn we vooral aan de tafel en pc bezig met tekenen, doorstrepen, opnieuw tekenen... en het internet afstruinen naar camper onderdelen, ideeën en ander benodigd materiaal. Waarna ik vrolijk heel Nederland doorkruis om alles op te halen. :driveT5 Ook nog even een vrienden aangestoken met ons enthousiasme.
Waar we nu tegenaan lopen is het feit dat we toch graag de 3 persoonsbank achterin willen houden, maar nergens plattegrondjes, voorbeeld foto's zien van campers die ook zo een groot bed hebben, en waar er dan kastruimte wordt gecreeërd. onder de bank zit een plastic plaat die er evt. af kan maar met rondom ramen en een bijrijders bank blijft er niet veel "muur"/grond over, toch?
Heeft iemand van jullie voorbeelden, of is een groot bed gewoon einde bergruimte?

Ook nog even gebeld naar de belastingdienst om na te vragen of je tijdelijk met een camper mag rijden waar aan verbouwd wordt. (dus waar tijdelijk geen keuken e.d. in aanwezig is..) dit mag dus niet. je kan dan of tijdelijk volledig betalen of laten opschorten.. Wat enkel een boete geeft is als je in een grote controle terecht komt, maar dat durf ik niet te gokken. We gaan dus maar heel veel plannen en voorbereiden zodat we in onze eerst volgende vakantie kunnen gaan isoleren en dan alles er gelijk in kunnen zetten.

Komend weekend de winterbanden eronder links de stuurstang vervangen en als we deze in huis hebben, nieuwe rubbers op de deuren,motorklep en achterklep. aangezien er een paar toch slechte stukken hebben maar gelijk alles vervangen.
volgende stap: de buitenkant rondom alle deuken en krassen gaan wegwerken, de acherste ramen erin plaatsen en dan de lak.
zomaar wat foto's van de buitenkant
zomaar wat foto's van de buitenkant
zomaar wat foto's van de buitenkant
zomaar wat foto's van de buitenkant
zomaar wat foto's van de buitenkant
zomaar wat foto's van de buitenkant
IMG_20161020_105125772.gif
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Multivan Generation »

stuur me even een mailtje met een onderwerp,
dan kan ik je wat foto's opsturen van ons brede bed en de mogelijkheid van opbergruimte.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Na de winter, nu dan echt begonnen met de grote make-over!!
De complete binnenkant is er nu uit. Aankomende dinsdag gaat hij naar de spuiter voor een complete renovatie van de buitenkant. Afbeelding.
Flinke tegenvaller was de nattigheid die onder de "ondervloer" lag. waarschijnlijk door het schuifraam naar binnen gekomen, aangezien het ook nat was achter het keukenblokje.
De ondervloer ligt nu te drogen in en deze willen we er weer in terug plaatsen met een plaat hout erbovenop. alle zijpanelen gaan we opnieuw bekleden en er zal een nieuwe hemel in moeten aangezien deze al kapot en erg vies was.
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door CapoJan »

Hoi

ik rij zelf met een T4 Multivan (1994) die ingeschreven is als kampeerauto. Daar zit een kastje met keukenblok in, achter de bestuurderszetel. Erg rudimentair als camper dus, maar voldoende om zo ingeschreven te worden (in België toch).

Ik hou van de multifunctionaliteit van de Multivan en wil die behouden, maar toch moet hij ook praktisch zijn om mee te kamperen.

Een idee van de Duitse wikipagina's: een grote lade onder de achterbank, te openen vanuit de koffer. Daar begin ik zelf binnenkort aan, maar eerst een nieuwe kast voor onder het fornuis afwerken.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Hallo CapoJan,
Dat kastje zat er bij ons idd ook in.(gelukkig) Het heeft voor ons een groot gedeelte van de schade door vocht tegengehouden. Aangezien het hout het meeste vocht wat via het scheufraam naar binnen was gekomen heeft opgezogen. Onze bus staat op dit moment bij de spuiter, vandaar dat we hem helemaal hebben gestript en als hij terug komt kunnen we gaan opbouwen.
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Mickel Moen »

Hoi,

Ik had dit draadje vorig jaar niet gezien. Mooi project.

Wellicht heb je wat aan mijn blog. Zie link hieronder.

Veel succes met de renovatie. :toppie
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Vandaag eindelijk onze bus mogen bewonderen!! Zoals eerder gezegd hebben wij ervoor gekozen om de hele bus over te laten spuiten bij een autospuiterij, in een andere kleur groen. Onze steun en toeverlaat mbt tot de technische ondersteuning (mijn broer) verklaarde ons voor gek toen hij de kleur zag. "Maar hé, 't is jullie bus". Vandaag dan eindelijk begonnen met afmonteren van de buitenkant.
We zijn wel op de hoogte gehouden via de app, door middel van foto's die ik hieronder zal plaatsen.

Kijk en geniet! wij zijn in elk geval nu al superblij. :jump :jump :jump
Afbeelding
Hier gaan de ramen eruit en de achterplaten.
Afbeelding
"kleine" tegenvallers. Er is ooit een alarm ingebouwd, waarvoor gaten zijn geboord maar de gaten zijn niet met rubbers afgedicht..AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
In de PRIMERAfbeeldingAfbeeldingDit was dus de eerste foto die we kregen nadat hij gespoten was..
Afbeelding De glaszetter is ook geweest.AfbeeldingDit is nadat we eindelijk zelf mochten meedoen. :knipoog Bumpertjes gespoten, alles poetsen en monterenAfbeelding
en nog eente van opzij, omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.Afbeelding

Morgen verder met alles terug zetten. Ook de oude rubbers zetten we voor nu terug. Ik heb wel al via de zoekfunctie op het forum wat info kunnen vinden over het kopen van nieuwe. Oude zijn namelijk echt aan vervanging toe. Dan zijn de koelvloeistofslangen nog aan vervanging toe en kunnen we aan het camper gedeelte gaan beginnen. LATERRR..
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Hanz »

Ziet er weer mooi strak uit. Goede kleur om wild te kamperen :knipoog en op kenteken blijft het gewoon groen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door jones »

Ik vind het echt een super kleur! Heel erg mooi zo!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Multivan Generation »

Hele fraaie kleur zo.

Welke kleur is het nu precies geworden?
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Multivan Generation schreef: 21 mei 2017, 20:01 Hele fraaie kleur zo.

Welke kleur is het nu precies geworden?
Wij hadden een kleur uitgezocht bij de spuiter, die in daglicht nog te licht was. naar aanleiding daarvan hebben zij deze gekozen. is een soort legergroen.
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Gisteren bijna alles kunnen afmonteren. Enkel nog de bijrijders deur, die terug naar de spuiter was.
de onderstellen van de bestuurders stoel en bijrijdersbank gespoten. achterbak schoongemaakt zodat ik deze (hopelijk) vandaag kan gaan inspuiten met antiroest, voor de zekerheid voordat de isolatie erin gaat.

Gelijk het gat voor de buitenstekker erin gezaagd. :groteogen

Zojuist armaflex besteld voor de isolatie en vilt om de zijkant en het hemeltje te bekleden.

Afbeelding

Afbeelding
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Blue Star »

Hoi Leila,

Ik kan zeggen jullie hebben echt eer van het vele werk :werkaanT4
Hij is echt mooi geworden. :gekte
En legergroen misstaat ook niet.
Komt er nu ook een witte ster op de voorportieren ? :knipoog

Veel suc6 met de inbouw.

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Leila
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 okt 2016, 08:34
Locatie: Leiderdorp
Contacteer:

Re: t4 camper vakantie waardig maken

Bericht door Leila »

Hey Blue Star, Geen witte sterren, wel bloemetjes! Maar dat staat een stuk later op de planning.
Nu de bus eindelijk weer thuis is en we heerlijk weer hebben om te klussen, zijn we van start gegaan met de binnenkant. Voor de komende dagen weer een strakke planning gemaakt. Zo willen we isoleren, kabels trekken en aansluiten. vloertje leggen, gordijnen maken en ophangen en begin van de kasten maken.
Vandaag begonnen met het isoleren..
Afbeelding
Zoals jullie zien hadden we wel hulp van Captain America. (Toch die witte ster. :knipoog ) Dit klusje viel alles mee en we merkte direct resultaat met deze temperaturen. aangezien we nog veel over hebben denken we nog over een eventuele tweede laag op de wanden..Afbeelding
Afbeelding


Na de lunch 2 platen hout en vinyl gekocht voor de vloer.
Vervolgens de originele mat weer in de bus gelegd met hierop het hout. Afbeelding
Morgen laatste stukjes inpassen en hierop gaan we morgen het vinyl leggen, zodat we ook de bank weer kunnen monteren.
En met een beetje mazzel komt morgen de bestelling binnen met het vilt voor de wanden, zodat we daar ook mee kunnen gaan stoeien. :jump
Sinds oktober 2016 onderweg
naar onze onze droom-camper. :peace
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=54517
Plaats reactie