Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm? Alarm!

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Alarm? Alarm!

Bericht door Deskman »

Ik heb in mijn 2006 California uit Duitsland een Cobra alarmsysteem. Netjes gekoppeld met de autosleutels.

Het werkt uitstekend, ook het binnenalarm. Dat weten mijn buren nu ook. Maar behalve aan en uit kan ik niets ontdekken over de precieze werking en wat de standen betekenen. Ook wil ik graag van de harde tuut af als het alarm in- uit uitgeschakeld wordt. Die pieps melden ook nog iets: als een deur niet goed dicht zit krijg je 3 pieps.

Is dit het VW-standaard systeem?? En weet iemand een handleiding of uitleg van dit systeem?
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
RHH
Berichten: 394
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door RHH »

a silence so loud
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door Deskman »

Nee, daar heb ik niks aan. Maar toch bedankt - wel weer heel wat bijgeleerd over alarmsystemen.

Ik heb tot nu toe auto's gehad die het stelen niet waard waren en dan ook geen alarm hadden. :D
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door hbx »

Ik heb hetzelfde op m'n Cali uit 2007 (model 2008) en het werkt inderdaad uitstekend...

Inmiddels ben ik erachter dat je met het knopje (met rode ledje) op het dashboard de instellingen kan wijzigen of het alarm handmatig uit kan zetten mits je de code hebt. Echter heb ik deze heb ik helaas niet en de vorige eigenaar weet het ook niet.
Dit is ook niet op te vragen bij Cobra en ook niet te resetten.

Enige optie is volgens mij om het alarm systeem er tussenuit te halen en dit te vervangen. Dit zou ik dan doen om van die harde piepen af te zijn bij het op slot doen van de Cali.

Mocht iemand hier een oplossing voor hebben of iemand kennen die bekend is met installatie etc van cobra systemen dan hoor ik dat graag :-)
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door Deskman »

Dan maar eerst eens op zoek naar de code...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door Multivan Generation »

hbx schreef: Dit zou ik dan doen om van die harde piepen af te zijn bij het op slot doen van de Cali.
Dit harde piepen kan ook door een ingestelde optie in een module komen.
Je kunt bij het vergrendelen instellen of je een signaal wilt krijgen via knipperende lampen, en of met een piepje als geluidsindicatie dat je de auto afgesloten hebt. Dit kan ook ingesteld worden voor ontgrendelen.

Dus wellicht is het een idee om die mogelijkheid te onderzoeken?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door hbx »

Multivan Generation schreef:
hbx schreef: Dit zou ik dan doen om van die harde piepen af te zijn bij het op slot doen van de Cali.
Dit harde piepen kan ook door een ingestelde optie in een module komen.
Je kunt bij het vergrendelen instellen of je een signaal wilt krijgen via knipperende lampen, en of met een piepje als geluidsindicatie dat je de auto afgesloten hebt. Dit kan ook ingesteld worden voor ontgrendelen.
Alleen heb je hier volgens mij nog steeds de code voor nodig om in de module te komen en dit aan te passen. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een oplossing om te resetten...
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door hbx »

Deskcamp schreef:Dan maar eerst eens op zoek naar de code...
Helaas alles al geprobeerd om dit te achterhalen maar tevergeefs...
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Alarm? Alarm!

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb het afgelopen weekend nog ingesteld op een VW T6 california.
Je kunt dit met vcds doen onder electronics.

Dus niets instellen in een cobra module :zwaai

Ik verwacht dat bij jullie auto de knipperlichten even knipperen bij vergrendelen en/of ontgrendelen.
En dat het alarmsysteem hierop reageert.
Plaats reactie