Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan ombouw naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Had jij er dan geen 245-40-18?
Ik vind het niets voor jou om een afwijkende bandenmaat te gebruiken namelijk..

De gebruikte velgen en ET-waarde komen overeen, de carrosserie ook,
enige variabelen zijn dan toch de hoogte en de bandenmaat.
Als je een smallere bandenmaat zou monteren(theorie) dan zou je minder kans hebben op insnijden, dat bedoelde ik.
Maar blijkbaar begreep je die opmerking niet op die manier.
Met mijn Audi Phat Five wielen had ik de correcte maat 245/45R18 eronder , en dat ging net met mijn verlaging. Maar het ging om extra spoorverbreders , en daar gaf ik op aan dat dat niet zal lukken want zonder spoorverbreders is er maar een paar mm speling .
Met mijn huidige RH wielen heb ik er 245/40R18 onder , maar die velgen zijn dan ook 10" breed ... (Met die velgen zou 245/45R18 niet lukken)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
T4Optima
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 okt 2015, 20:14
Locatie: Oudenbosch

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door T4Optima »

Gefeliciteerd Erdem en Dorien met Milas :sjaal :sjaal :yes :yes
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Ondertussen toch wel het eea veranderd maat weinig ge-update hier.

Met Milas gaat het goed. Is ondertussen 3 weken op deze mooie aardbol. Slapen doen we een stukje minder maar je krijgt er veel moois voor terug :)

De Porsche remmen bevallen erg goed, ben wel na 1500km van de Bosch remblokken overgestapt naar Brembo. Bosch piepte af en toe, hardere remblokken vandaar. De Brembos zijn een stuk zachter en zullen sneller slijten maar remmen net even iets lekkerder.

Verschil met de 313mm originele remmen is met rustig remmen niet echt voelbaar. Als je doortrapt bijten de remmen goed wat de originele niet deden. We komen regelmatig in Duitsland en lange stukken 140-160km/u is geen uitzondering. Als er dan iemand tussen duikt heb je genoeg remkracht nu.

Na een aantal weken met een vers gespoten bus te zitten viel mij kleurverschil op, lang verhaal kort, de portieren neus en klep zijn opnieuw gespoten en nog een paar plekjes die mij niet bevielen.
Na de eerste wasbeurt kwam ik plekken tegen welke te grof met een tol waren bewerkt/gepolijst. Uiteraard was ik hier minder blij mee en heb afgesproken de lak compleet te laten aanpakken door een Detailer, niet te verwarren met de 'poetser' om de hoek die voor 100,- je auto poetst.

Nadat de lak 5 weken heeft uitgehard ben ik met de bus naar Chris gereden van Dutch Car Detailing. Hij heeft de complete bus gepolijst zodat ik nu een compleet krasvrije bus heb, ook in de volle zon. Rekening aan de spuiter cadeau gedaan welke heb heeft vergoed.

Tevens de motorsteun vervangen, was de originele nog. Onderste baksteun en bovenste baksteun had ik reeds vervangen dus nu zijn alle steunen nieuw. Geen vibraties meer in de bus en een rustigere loop.

Dinsdag wordt de rechter achterruit nog donker getint, rest is reeds gedaan.

Nu nog tijd vinden om de luchtstandkachel in te bouwen en ben ik voorlopig eventjes klaar met dit feest.

Wel nog een AXG inlaat gescoord. Wil die tzt verlassen zodat de bocht zo uitkomt als die van een AHY. Dan komt er geen EGR vervanger tussen maar lassen we de bocht direct op de ALU inlaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Eindelijk, de nieuwe zonwering van de cabine!
Matched nu mooi met de donkere ruiten en binnen is het gezellig :)

Geen last met regen, geen lelijke zuignappen en geen verlies van binnenruimte zoals bij het originele westfalia gordijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J.F.A. »

[quote="Erdem50"]Eindelijk, de nieuwe zonwering van de cabine!
Matched nu mooi met de donkere ruiten en binnen is het gezellig :)

Geen last met regen, geen lelijke zuignappen en geen verlies van binnenruimte zoals bij het originele westfalia gordijn.

Mooie oplossing. Hoe worden deze bevestigd ??? en waar te koop ??

Heb ook wel interesse, zit nu te tobben met die zuignappen.

JFA :zwaai
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door chv »

Inderdaad mooi gedaan.
@ JFA
Zeg dat wel of ze laten midden in de nacht los of je trek je voorruit uit de sponning om de zonwering weer op te ruimen,

Met vr.gr.
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Heb van het weekend FIS-Control ingebouwd. Dit is een control-unit/kastje waarmee je realtime je auto kan uitlezen/resetten, waardes kan inzien van reeds aanwezige sensoren zoals bijv. koelvloeistoftemperatuur, turbodruk etc. Tevens kun je externe sensoren aansluiten, ik heb een olietemperatuurvoeler erin gezet en binnenkort nog een oliedruksensor en een uitlaatgastemperatuursensor. We gaan een RVS uitlaatspruitstuk bouwen, hier kan direct de aansluiting voor de voeler in.

Alle gegevens komen in je FIS-display (dus tussen je klokken), je hebt dan dus wel het grote scherm nodig, niet de MFA(halve) display. Bediening gaat via je reeds aanwezige MFA hendel.

Het originele motorregelapparaat EDC15 bevat reeds 2 softwaremaps. Nu zit er in het regelapparaat 1 originele softwaremap en 1 getunde softwaremap. 15 november heb ik een afspraak bij de tuner, we gaan kijken of het lukt een 3e softwaremap erin te krijgen. Met FIS-Control moet het mogelijk zijn om tussen je mappen te schakelen.

Hier een filmpje:
https://youtu.be/F1aC0cdDvLM

En wat pics:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Leuk speeltje! Kan je dan ook met een druk op de knop van mapping veranderen?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Exact!

De 3e map gaan we ietsje 'ruiger' maken, beetje meer roet mag wel. Tevens launchcontrol inprogrammeren. Mooi hieraan is ook dat we het max toerental zelf kunnen inregelen. Scheelt weer een geplofte motor bij het roetmeten :)
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door sgsdebruijn »

Erdem50 schreef: Mooi hieraan is ook dat we het max toerental zelf kunnen inregelen. Scheelt weer een geplofte motor bij het roetmeten :)
Tjsaa werkzaam voor VW dus dicht bij het vuur, daar weten ze wel hoe ze om moeten gaan met metingen hé :knipoog
Maarre mooie toevoeging Erdem!
Weet jij nog iemand die de verlichting van een FIS teller kan repareren voor redelijk geld?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Heb zelf via Tachowelt Duitsland tot op heden 2 compleet gereviseerde panelen aangeschaft voor een T4. Ben daar zeer tevreden over en ze doen ook vervanging van alleen het Display zo te zien op hun site.
http://www.tachowelt.de/

Via de zaak doen we ook regelmatig zaken met ACTronics, weet alleen niet of ze met particulieren zaken doen.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door powerpiep »

Hoe mega mooi is dat!
Next level tuning dit. Wauw!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door DennisJ »

Dat is een hele gave mod! :toppie :ie
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Een hoop gedaan maar geen update's zie ik :)


Hieronder een foto, heb dmv een combi vd Multivan en California steun aan elkaar te lassen de bedplank kunnen monteren. De bedplank heb ik ook ingekort.

Afbeelding

Climatronic achter afgewerkt en meteen een extra lichtje ingebouwd. Het zijn 'maar' 3 uitstroomopeningen maar dat levert meer dan genoeg lucht op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorkaplifts en een oliekoeler ingebouwd. Hierbij de link met meer info mbt de oliekoeler
viewtopic.php?f=12&t=57312

Afbeelding
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door sgsdebruijn »

Erdem50 schreef: 25 okt 2016, 14:53 Exact!

De 3e map gaan we ietsje 'ruiger' maken, beetje meer roet mag wel. Tevens launchcontrol inprogrammeren. Mooi hieraan is ook dat we het max toerental zelf kunnen inregelen. Scheelt weer een geplofte motor bij het roetmeten :)
Had jij nog een adapter nodig voor de T4 om FIS-control aan te sluiten?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie