Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startprobleem

vragen over de T4
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door benvan »

Uiteindelijk is de WW gekomen, had een zware klus dus die persoon is iig geholpen :jumpklap De WW-er ( in dit geval WegenWachter) merkte met grote stelligheid op dat het zo goed als zeker de temperatuursensor ( koelvloeistof meter )is aangezien naar het zich laat aanzien toch duidelijk met het voorgloeien te maken heeft aangezien het gloerelais/gloeistaafjes/ zekering het blokje zijn vervangen....nu heb ik geen idee waar deze bij mijn uitvoering zit :bonk
Iemand die me daarbij kan helpen. Ik heb een VW t4 Box ( 70 xa ) 78 pk AAB 57 kwc uitvoering .......
Het gaat behoorlijk vervelen om sinds juni elke keer als ik probeer te starten moet afwachten of hij een goee bui heeft :bifun

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoop dat iemand weet waar dat "kreng" zit...

gr.Ben
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door benvan »

Uiteindelijk gevonden en vanmiddag de sensor vervangen: ben nu echt benieuwd!! D-Day 28 -10 -2016 :driveT4

gr.Ben
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Startprobleem

Bericht door busbart »

laat ffe weten hoe het verder afloopt?
Groet, Bart
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door benvan »

En we gaan verder: nog steeds geen optimaal resultaat, aantal keren ronddraaien en dan met een lekkere rookwolk starten, hetgeen mijns inziens niet de bedoeling is.....Een nieuwe gloeirelais besteld ( meet niet echt goed ), komt morgen binnen dus donderdagmorgen weet ik meer.........en als dat niet werkt weet ik het niet meer :muur :muur :bonk :bonk

wordt vervolgd :sjaal

gr.Ben
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33849
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door Multivan Generation »

Als dat niet werkt,
dat gloeirelais was in juli ook al vervangen toch?

Dan ga je toch echt denken aan brandstof systeem lekje,
of brandstofpomp timing verlopen , probleem met brandstofpomp zelf of compressie te laag.

Wanneer is voor het laatst de distributieriem vervangen?
Hoeveel kilometer staat er nu op de teller?
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door benvan »

Hai Peter, Ik heb net het nieuwe gloeirelais ontvangen ( die andere kan een maandag relaitje zijn :sjaal ) en zet hem morgenochtend even over...kijken wat tie dan doet. Volgens de ANWB is het duidelijk een gloei-probleem, heeft leidingen e.d. gecheckt en heb hem de vragen gesteld die je al eerder had aangegeven, waarvoor dank ! De distributieriem is op 213.000 km vervangen, nu staat hij rond de 240.00 km dus daar zie ik ook geen probleem.....
Wordt morgen ( 3-11 ) vervolgd ......

bedankt voor de reacties. gr. Ben
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Startprobleem

Bericht door benvan »

Ik heb het nieuwe relais er toch nog woensdagavond ingezet en zowel donderdag als vanmorgen startte de VW t4 in één keer......blijf voorzichtig maar denk dat het dus echt aan het relais heeft geleden ( 102) .........

gr.Ben :ikrij
Plaats reactie