Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vermogen diesel 2.4 '93

vragen over de T4
EibboR
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 aug 2016, 12:56

Re: Vermogen diesel 2.4 '93

Bericht door EibboR »

Herman744 schreef:Kantel de radiator naar voren
Die zit vast met bouten? Of heb ik hier specifiek materiaal voor nodig? Het stuk tussen koplampen en bumper moet er ook uit? Hoe maak je dit los?
EibboR
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 aug 2016, 12:56

Re: Vermogen diesel 2.4 '93

Bericht door EibboR »

Met vier bouten te lossen heb ik de radiator kunnen kantelen... maar de kabel zag er nog goed en blinkend uit!
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Vermogen diesel 2.4 '93

Bericht door Herman744 »

Heb je de motor ook laten lopen en toen geprobeerd of ie vlot het gas opnam? Ik heb bij mijn T4 AAB uit 1992 al twee keer meegemaakt dat de kabel stroef liep. Ik heb hem toen losgemaakt bij de pomp (metalen klip verschuiven en losnemen) Merk de plaats van het schuifje dat links op de kabel zit. Beweegt het gaspedaal mee als je de kabel handmatig bedient? Even tweede persoon laten kijken. Kabel zit nog op 2 punten op het blok vast. Daarna kabel omhoog houden en er PTFE-olie in laten lopen. Dit is eigenlijk derailleurspray TEF-spray van Kroon-oil, maar werkt zeer goed.
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: Vermogen diesel 2.4 '93

Bericht door Emissieloos »

Kijk uit met het smeren van zon kabel!
Als er een teflon binnenvoering in zit en je smeert hem met het verkeerde spul begint dat teflon op te zwellen en is je kabel naar zn grootje!
EibboR
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 aug 2016, 12:56

Re: Vermogen diesel 2.4 '93

Bericht door EibboR »

De bus heeft ondertussen zijn groot onderhoud gekregen en de opinie van een andere garagist... niets aan de hand. Is een luie en logge T4 :-) toch als hij koud staat...
Enkel nog een onderdrukpomp of zoiets dat olie lekt en een aandrijfstang van een voorwiel die stuk is...
Plaats reactie