Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roken koude start
roken koude start
hallo, ik ben redelijk nieuw hier en sta op het punt een T4 california aan te schaffen. Het is een model 2003, 2.5 TDI met +280d km gelopen... best veel vind ik zelf (al hadden mijn T3's meer gelopen :) )
De motor rookt een beetje bij koude start, is dit normaal?
Eventueel nog zaken die ik zeker moet checken?
Groeten,
Giovanni
De motor rookt een beetje bij koude start, is dit normaal?
Eventueel nog zaken die ik zeker moet checken?
Groeten,
Giovanni
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: roken koude start
Over welke motor gaat het ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: roken koude start
geen idee Pascal
de bus is van 2003 en heeft de 2.5TDI
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
de bus is van 2003 en heeft de 2.5TDI
Re: roken koude start
is een Belgische auto :) er hangt niets meer aan van plaat. Het is een California model.
- Multivan Generation
- Berichten: 33876
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: roken koude start
Nog steeds staat de vraag open, welke motor?
Een 2.5 TDI heb je in 3 versies.
Eentje staat er om bekend dat die stationair wat kan roken. Dat betreft de 88 pk of 65 kW en komt veelal door de verstuivers.
De 102 en 151 pk TDI's of wel 75 en 111 kW hebben hier geen last van (verstuivers).
Bij alle drie motoren versies kan het ook komen door een ietwat verlopen brandstofpomp timing, dat komt namelijk best precies.
Groeten Peter
Een 2.5 TDI heb je in 3 versies.
Eentje staat er om bekend dat die stationair wat kan roken. Dat betreft de 88 pk of 65 kW en komt veelal door de verstuivers.
De 102 en 151 pk TDI's of wel 75 en 111 kW hebben hier geen last van (verstuivers).
Bij alle drie motoren versies kan het ook komen door een ietwat verlopen brandstofpomp timing, dat komt namelijk best precies.
Groeten Peter
Re: roken koude start
het is een California dus ik vermoed de 102pk versie :)
- Multivan Generation
- Berichten: 33876
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: roken koude start
Want? Waarop baseer je dit?dgio schreef:het is een California dus ik vermoed de 102pk versie :)
Re: roken koude start
Welk type TDI motorje hebt kun je zien aan het TDI symbool op je achterklep en op je gril. Blauwe I= 88 pk, zilveren I= 102 pk en rode I= 151 pk. Als er verder niet aan gekloot is natuurlijk.
Re: roken koude start
Op de kofferklep hangt niets meer :) vooraan op de grill staat een rode I.
Mijn kennis van T4 is nagenoeg nihil, ik ga normaal zaterdag langs om de bus te aanschouwen.
Mijn kennis van T4 is nagenoeg nihil, ik ga normaal zaterdag langs om de bus te aanschouwen.
Re: roken koude start
http://www.t4-wiki.de/wiki/Motorkennbuchstabe
Als je op de naam klikt krijg je nog meer info en foto's.
88 pk heeft geen interkoeler, 102 pk heeft de interkoeler boven op de motor, 151 pk heeft een interkoeler voor de gril.
Dus even je motorkap opentrekken moet je meer kunnen vertellen.
Als je op de naam klikt krijg je nog meer info en foto's.
88 pk heeft geen interkoeler, 102 pk heeft de interkoeler boven op de motor, 151 pk heeft een interkoeler voor de gril.
Dus even je motorkap opentrekken moet je meer kunnen vertellen.