Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pioneer radio

vragen over de T4
Plaats reactie
T4Generation2001
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2014, 08:25

Pioneer radio

Bericht door T4Generation2001 »

Hallo ,

wat vinden jullie van deze radio?
pioneer.jpg
ik dacht past mooi bij de rest van het dashboard
000040061236_#_2_#_pundurbrother.jpg
kost ongeveer 65 euro , wil er niet te veel voor uit geven
en er zit nu een oude gare radio in, en ik wil graag met usb.

gr Peter
yo-eddy
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2016, 16:54
Locatie: Schoorl

Re: Pioneer radio

Bericht door yo-eddy »

Bij veel radio's kun je de kleur v.h. scherm wijzigen, verder zou ik zeker kijken of er blue tooth op zit zodat je ook handsfree kunt belen.
Zelf heb ik deze: http://www.autoradiostore.nl/product/63 ... 800bt.html
T4 2.5TDI 75Kw DC Syncro 1999
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Pioneer radio

Bericht door J vd Pal »

Hoi Peter,

Naast het goede advies van Yo-Eddy zou ik mij ook verdiepen in DAB+. Er zijn plannen om op termijn de uitzendingen op FM te stoppen en het zou zonde zijn om jouw nieuwe radio dan weg te moeten gooien omdat deze niet met DAB+ is uitgerust.

Ik heb een paar maanden geleden deze http://www.autoradiostore.nl/product/69 ... 00dab.html gekocht. Kost meer dan jij er aan uit wilt geven maar is wel voorzien een een uitstekende carkit, DAB+, USB aansluitingen (2 stuks), CD loopwerk en veel meer. De kleur van het beeldscherm is helemaal custom instelbaar. Ook de maat van de speakers is apart instelbaar waardoor schade aan de speaker voorkomen wordt. Daarnaast is de software voorzien van de mogelijkheid om deze te up-daten zodat eventuele bugs altijd verholpen worden, gaat gemakkelijk via de usb aansluiting en werkt uitstekend (1 update gedaan sinds aankoop). Ik ben er heel tevreden over.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Pioneer radio

Bericht door Beckontheroad »

J vd Pal schreef:Hoi Peter,

Naast het goede advies van Yo-Eddy zou ik mij ook verdiepen in DAB+. Er zijn plannen om op termijn de uitzendingen op FM te stoppen en het zou zonde zijn om jouw nieuwe radio dan weg te moeten gooien omdat deze niet met DAB+ is uitgerust.

Ik heb een paar maanden geleden deze http://www.autoradiostore.nl/product/69 ... 00dab.html gekocht. Kost meer dan jij er aan uit wilt geven maar is wel voorzien een een uitstekende carkit, DAB+, USB aansluitingen (2 stuks), CD loopwerk en veel meer. De kleur van het beeldscherm is helemaal custom instelbaar. Ook de maat van de speakers is apart instelbaar waardoor schade aan de speaker voorkomen wordt. Daarnaast is de software voorzien van de mogelijkheid om deze te up-daten zodat eventuele bugs altijd verholpen worden, gaat gemakkelijk via de usb aansluiting en werkt uitstekend (1 update gedaan sinds aankoop). Ik ben er heel tevreden over.

Toch onvoorstelbaar dat je bij een VAG systeem (RNS510 bijvoorbeeld) een giga bedrag mag neertellen voor een "all in"systeem"dubbel DIN en voor de BT meer moet bijbetalen dan een "eenvoudige 1 din radio kost?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: Pioneer radio

Bericht door RemoteJets »

Ik heb 'ongeveer die' radio in mijn T4 zitten.
Zonder CD maar met BT.

Koste wel iets meer dan € 65,-- geloof ik maar ben er zeer tevreden mee een ben zeer blij met de BT.
Heb een houdertje gemaakt voor de telefoon links van de radio en daarnaast de mic ingebouwd in het dashboard in zo`n schakelaar kapje.

Werkt perfect met BT, voor bellen en met spotify via de phone.

Nu alleen nog een keer redelijke speakers inbouwen, degene die erin zitten zijn eigenlijk niet om aan te horen.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Pioneer radio

Bericht door Pascal-141 »

T4Generation2001 schreef:Hallo ,

wat vinden jullie van deze radio?
pioneer.jpg
ik dacht past mooi bij de rest van het dashboard
000040061236_#_2_#_pundurbrother.jpg
kost ongeveer 65 euro , wil er niet te veel voor uit geven
en er zit nu een oude gare radio in, en ik wil graag met usb.

gr Peter
zo eentje heb ik in mijn zwarte T4 al een paar jaren erin . (met CD , USB en BT ) . Kleuren zijn instelbaar , met veel mogelijkheden .
Binnen een jaartje of 2 zal hij er terug uit kunnen , en vervangen worden , reden : In Belgie is er vanaf 2020 alleen nog radio via DAB+ te horen , geen FM meer ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T4Generation2001
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2014, 08:25

Re: Pioneer radio

Bericht door T4Generation2001 »

jongens bedankt voor de tip , want over DAB heb ik natuurlijk niet nagedacht
en om over 3 jaar weer een andere radio te moeten kopen is ook zonde :toppie
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Pioneer radio

Bericht door CapoJan »

Precies: FM 'ota' verdwijnt vrij binnenkort. Via de kabel duurt het nog even langer, maar daar heb je onderweg geen boodschap aan.
In mijn T4 zat een Pioneer DEH-4000UB (cd, fm en usb), maar dat onding vond ik niets waard. Voor presets moet je in het menu duiken, bijvoorbeeld. Wie er interesse in zou hebben, doe een bod. Moet niet veel zijn.

Er kwam een nieuwe in de plaats, ook Pioneer, maar met DAB+, zonder cd (gebruik ik toch niet), met usb, bluetooth connectie, Spotify en muziek streamen vanaf smartphone of tablet, microfoon voor handsfree erbij... Display in eindeloos veel kleurtjes in te stellen. Gaat om deze.
radio en inbouw usb.jpg
Foto is van tijdens 'verbouwingswerken': inbouwen usb-voeding in de plaats van het aanstekercontact.
Qua audiocalibratie is het ook ongelooflijk veel veranderd: vertraging en afstand per luidspreker in te stellen, net als de luisterpositie. Veel vermogen, maar ook nog pre-outs. Radio valt ook nog op afstand te bedienen via een app. Lijkt me handig tijdens kamperen.
Prijs valt ook erg mee, naar mijn normen.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Pioneer radio

Bericht door koekie520 »

Die heb ik ook sinds kort. Super toestel.
DEH7800 dab+
Je moet wel voor de dab een extra antenne langs binnen op de voorruit plakken.
Via de app heb ik nog nix aangesloten. Maar smartphone met blauwe tand speelt geweldig.
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

redelijk budget dab+ radio

Bericht door ptr1968 »

Heb sinds kort een Pure Highway DAB+, de zenders op dab+ zijn sterker al dan dezelfde op de FM, en dat met zo'n zelfgemaakte antenne.
Bevalt verder goed, http://www.ebay.co.uk/itm/Pure-DAB-Radi ... SwnH1WZqtw

peter
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Pioneer radio

Bericht door kroonhome »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2017
Dit onderwerp trok mijn aandacht en met name dat het uitzenden op FM frequenties gaat stoppen.
Weet iemand wanneer dit in NL het geval is?
Verder ontberen mijn huidige radio's bluetooth als carkit en audio streaming. De pioneer MVH-X580DAB lijkt mij zeer bruikbaar, misschien kan CapoJan antwoord geven op een aantal vragen die ik over dat model heb, te weten:
- Wat is de inbouw diepte, van belang voor mijn T3, de huidige radio met een diepte van 165 mm past er net in?
- Is de meegeleverde DAB antenne te kleven op de voorruit en kan het kabeltje zonder stekker door bijvoorbeeld de raamstijl gevoerd worden?
- idem voor het microfoontje van de carkit?
- Is de app bruikbaar als afstandbediening, handig omdat zowel mijn T3 en T4 campertjes zijn tijdens het kamperen?. :toppie

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Pioneer radio

Bericht door Beckontheroad »

Mogelijk pas in 2023, dus je hebt nog even/....;-)
http://radio.nl/784904/fm-in-nederland- ... b-aanslaat


JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie