Het is gelukt. De waterpomp is na iets van 150000km vervangen door een nieuwe. Wat wel het moeilijkste wat ik ooit aan een auto gedaan heb. (het gaat om een T5 130 pk 2004) Mocht iemand die ook willen gaat doen: Drain de waterpomp eerste met een schroef achter op de motor ten hoogte v/d waterpomp. Je dacht dat ik alles wel leeg had, maar nee. Moet dus nu een keer extra olie verwisselen.
Veel nuttige info:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 25489.html
En denk niet, ik laat de pijlstok maar zitten en werk er omheen: Weghalen bespaar heel veel tijd.
Morgen een stukje rijden en de olie er weer uithalen.
Maar ik heb 1 inbusbouwje over (denk ik)
Heeft iemand een idee waar die gezeten zou kunnen hebben aan de rechterkant van de motor(motorruimte)
Het is een m8 met 24 mm schroefdraad:
![Afbeelding](http://www.infoad.nl/diverse/weetjewel/schoefImbusM8-24mm.jpg)
Als iemand een setje wil lenen om het tandwiel los te trekken en dan de pomp er uit, die kun je bij mij lenen of overnemen.
Weer heel veel bijgeleerd.
Groet